zaterdag 29 oktober 2011

Managers Gevraagd










In één zoekopdracht 67.994.976 vacatures op
81.992 websites doorzoeken


Freelance Managers Gevraagd Via Freelance.nl


RSS  Gratis Nieuwsreader Vacature Service



Freelance Managers Nederland Via Freelance.nl



Manager Vacatures van  alle Uitzendbureaus







RSS Manager Wereld  Vacature Service



Manager Vacatures in Nederland



Manager Vacatures in Belgie


Manager Vacatures In Frankrijk


Manager Vacatures In Duitsland


Manager Vacatures in Engeland


  Manager Vacatures in Spanje



Manager Vacatures in Portugal



Manager Vacatures in Italie


Manager Vacatures in Polen



Managers Vacatures in Rusland


Manager Vacatures in Griekenland


Manager Vacatures in Turkije



Manager Vacatures in Japan


Manager Vacatures in China


Manager Vacatures in Amerika



Vacatures voor junior en senior managers door heel Nederland en in andere landen.
Freelance en full time banen voor Alle Managers.Manager jobs worldwide rss service

woensdag 26 oktober 2011

Personal branding succes strategy



Personal branding


Personal Branding is jezelf als merk beschouwen en voor jezelf inzetten. Een merk is bedoeld is om de producten of diensten van een te identificeren en ze kunnen  onderscheiden van die van de concurrentie."

Branding voor jezelf  zorgt er voor dat je geassocieerd wordt met  je dienst en unieke meerwaarde en dan is volstrekt duidelijk waar je voor staat.

Je komt bekend te staan als de  expert die je en bent en  krijgt een reputatie die bij je past en consistent is met wat je wilt neerzetten.

De eerst stap is een overzicht te krijgen in je meerwaarde en alles dat je kunt en te bieden hebt. Wat is jouw stijl, wat zijn je voorkeuren en wat zijn jouw kernwaarden in het leven? Wat zijn jouw talenten? Vraag je af waar je voor staat, wat jou uniek maakt, wat jou kenmerkt.Hoe wil je bekend staan? Stel je doel en dat mag  best een ambitieus doel zijn!

De basis van jouw personal brand

Een sterk merk is consistent. Soms raakt een  persoonlijk merk door verschillen van je basis van koers. Er kijkt als freelancer geen baas over je schouder mee dus soms is de verleiding groot om gewoon lekker te doen waar je zelf zin in hebt.Blijf in principe bij het vakgebied waar in uit blinkt, wees een beetje streng voor jezelf en weersta de behoefte aan iets nieuws.Zorg ervoor dat duidelijk is wie je bent, wat je doet en laat daar geen misverstanden over bestaan.

Sommige mensen zijn bang om een keuze te moeten maken. Als je op de langere termijn denkt kan je je echter voorstellen dat je door een gerichte positionering sneller succesvol wordt,dan wanneer je meer in de breedte gaat. Je kunt beter 2 opdrachten voor 5.000 euro binnenhalen omdat je een sterk merk hebt dan dat je 10 verschillende opdrachten van 400 euro scoort.

Toepassing

Vraag eens aan bekenden  hoe ze je zien. Als je weet  wat je sterke kanten zijn dan voer je dit door in je communicatie, in wat je zegt en wat je do et. Dit betekent dat je oplet of wat je doet wel bij je merk past. Je cultiveert wie je bent met als doel jezelf zo succesvol mogelijk te maken - wat ‘succes’ voor jou dan ook mag betekenen. Neem hiervoor de tijd. Je bent niet van de ene op de andere dag een sterk merk. Als je na twee jaar het verschil ziet tussen je eigen reputatie en die van een collega die er niet voor gekozen heeft bewust aan personal branding te doen is veel van je gedane moeite ineens zichtbaar.

Tien tips

Kracht en Passie

Zorg dat je persoonlijke merk gebaseerd is op je krachten, talenten, vaardigheden, passies en waarden. Met ‘mindere’ uitgangspunten loop je teveel het risico te verslappen en het bijltje erbij neer te gooien.


Oordeel niet 

Laat je oordeel over los en kijk onbevangen naar jezelf.
Probeer jezelf zo helder en onbevooroordeeld mogelijk te zien.


Zet jezelf op de kaart


Zorg dat je zichtbaar bent. Begin een weblog over jezelf of over je expertisegebied en laat zien wie je bent.

Blijf echt en altijd eerlijk.

Forceer je niet om iets te zijn dat eigenlijk niet bij je past, of dat je niet waar kunt maken. Mensen hebben haarfijn in de gaten of het klopt wat ze voorgeschoteld krijgen.

Inspireer jezelf.

Blijf steeds op zoek naar mensen die jou tot voorbeeld zijn, die eigenschappen hebben die je bewondert. Ga na wat jouw hart sneller doet slaan, waar jij voor staat.

Heb geduld. 

Een sterk merk bouwt je niet zomaar ineens op, daar is tijd voor nodig. Maar als het eenmaal staat dan staat het ook!

Concentreer je op je sterke punten. 

Richt je op je talenten uit je innerlijke bron en breng dit voor het voetlicht. Je inspireert niet alleen jezelf maar ook de mensen om je heen met je authentieke liefde voor waar je mee bezig bent

Grijp je kans.

Wacht niet op de wereld maar grijp de kansen aan, roep je eigen projecten in het leven die weerspiegelen waar jij voor staat, publiceer over je vakgebied en jouw unieke kijk hierop.

Wees dienstbaar.

Deel je visie met mensen die je te spreken krijgt, luister geduldig en probeer te bedenken hoe je die persoon vanuit jouw persoonlijke merk zo goed mogelijk zou kunnen helpen.

Blijf  relevant. 

Zorg dat je vaardigheden en kennisgebied(en) aansluiten op dingen die aan de orde zijn in zakenland en hou je kennis en informatie op een fanatieke manier bij.

Blijf  Up to date.

Zorg dat je up to date blijft via de beste informatiebronnen en deel je kennis vervolgens  de mensen die je ontmoet, via je weblog, nieuwsbrief of website. Zorg dat je van waarde bent voor mensen.

Een goede balans.

Zoek de balans tussen je gaven delen en een prijs zetten op je meerwaarde. Je kunt altijd informatie prijsgeven, iemand helpen met je kennis, een situatie verhelderen door je talenten. Bouw je persoonlijke merk op zonder dat je hoeft te wachten op een opdracht om je te bewijzen. Houd goed het evenwicht in de gaten. Iets van jezelf geven is zakelijk heel gezond, jezelf weggeven echter niet.

Wees creatief

Haal het beste uit jezelf en blijf anderen uitdagen. Een beetje eigenwijs zijn is nodig om uniek te zijn en je te onderscheiden op de markt dat je tussen de concurrenten opvalt.

Geniet van  het succes  van je keuze om aan personal branding te doen!



Tags

Personal Branding
Succesvol jezelf als merk op de markt neerzetten
De beste tips voor een geslaagde personal branding

woensdag 12 oktober 2011

Tips voor een goede Linkedin discussie







Discussieren via Linkedin is een kunst. In de praktijk blijkt bij veel gebruikers dat er sprake is van vervaging , want er wordt van alles geplaatst zonder dat dit dan wordt gecontroleerd en beheerd.

Hieronder staan enkele tips om een goede discussie te starten en reacties te krijgen.

1 Kies de juiste Linkedin groepen

Kijk goed naar de omschrijving van de Linkedin groep en het aantal leden. Zijn er meer dan 5.000 leden? dan is de kans groot dat uw discussie in de massa verdwijnt maar in een te kleine groep is de kans op reacties ook niet groot dus kies voor ‘middelgrote’ groepen met een paar honderd leden.

2 Stel een vraag die aansluit bij de leden van de groep

Een goede Linkedin groep heeft een sterke gemene deler: een specifiek onderwerp waar alle leden in geïnteresseerd zijn. Dit kunt u afleiden aan het profiel van de groep en is de basis voor een echte discussie. Zorg dat u goed vertrouwd raakt met een Linkedin groep voordat u een discussie start.

3 Stel een treffende actuele vraag

Speelt er iets in uw regio of branche? Bv: ‘Wat vindt u van de nieuwe wet- en regelgeving in …’ (door een consultant in rechten). Of: ‘In onze regio wordt gesproken over een nieuw winkelcentrum. Wat vindt u van deze ontwikkeling?’ of: ‘Welke manieren van adverteren zijn volgens jullie niet zinvol?’ 

Hoe actueler uw vraag is, hoe groter de kans op reacties.

4 Gebruik een treffende toelichting

Mensen hebben vaak behoefte aan een korte toelichting op uw vraag. Leg kort maar krachtig uit waarom u die vraag stelt en laat daarin blijken waarom u graag een antwoord wilt. Als mensen overtuigd zijn dat ze u ergens mee kunnen helpen, is de kans op een reactie namelijk veel groter.

5 Wees realistisch

De één procent regel staat ook wel bekend als de 1-9-90 regel en gaat er vanuit dat 1% van de internet gebruikers content creëert, 9% een review of reactie geeft en 90% niet reageert en dus alleen consumeert.
Uit mijn  ervaring blijkt dat deze theorie in de praktijk vaak opgaat. Wees realistisch in uw verwachtingen van discussies op Linkedin groepen. Ook in Social Media zal het overgrote merendeel alleen informatie consumeren wat echter niet wegneemt dat deze grote groep wel beïnvloed wordt de mensen die wel reageren en hun mening geven of content creëren.

6 Plaats een oprechte stelling

Een persoonlijke stelling of uitspraak kan uitstekend werken om reacties uit te lokken. Maar wees hiermee oprecht en voorzichtig. Als u dit te vaak doet, verliest u het vertrouwen van de mensen die het lezen en schaadt u uw eigen reputatie. Wees goed voorbereid op sterke reacties, voorzien van goede argumenten of andere bewijslast. Overweeg alle voor en tegens zodat u niet met de mond vol tanden staat en alsnog meer verliest dan wint. U kunt  tevens een stelling of uitspraak van iemand anders (zoals een bekend persoon) gebruiken om uzelf buiten schot te houden.

7 Bedank altijd voor een reactie

Plaats zsm een reactie als iemand reageert en begin uw reactie door hem of haar te bedanken. Hoe meer reacties op een discussie komen , hoe hoger die door Linkedin gewaardeerd wordt. Populaire discussies staan bovenaan en worden het vaakst gezien en dat vergroot de kans op nog meer reacties.

8 Sluit uw reactie af met een creatieve vraag

Dit is een effectieve methode om meer reacties te krijgen. Na uw dankwoord en inhoudelijke reactie, sluit u af met een creatieve variant op van uw vraag om de discussie levendig te houden en nodig andere lezers (nogmaals) uit om ook een reactie te plaatsen.


Linkedin Tips

Linkedin groepen ontwikkelen en beheren
Linkedin optimaal gebruiken tips
Linkedin klanten en afnemers vinden
Linkedin applicaties
Linkedin tips voor een goede discussie


Keywords

Discussietips voor linkedin
succesvol discussiere bij Linkedin
Linkedin discussiegroepen tips en trics

Klanten vinden via Linkedin









Hier volgen een aantal tips om  via Linkedin potentiële afnemers of dealers te benaderen..


1 Maak een goed profiel

U wordt  sneller door potentiële klanten of dealers gevonden met een goed profiel. Een geschikt profiel is volledig ingevuld en bevat alle trefwoorden waarop u gevonden wilt worden. Voor een internationale doelgroep is een Engelstalig profiel een must. U kunt eenvoudig een (extra) Engelstalig profiel maken via ‘Edit Profile’ en dan ‘Create your profile in another language’ (rechts). .

2 Optimaal zoeken

U kunt klanten zoeken via de menu balk en via  ‘Advanced’  kunt u heel gericht zoeken, bijvoorbeeld op basis van Keywords, Title, Industry, Relationship en Country.  U kunt zoekopdrachten opslaan met ‘Save Search’ en krijgt dan wekelijks een overzicht op basis van uw criteria.

3 Experimenteer met uw advertenties

U  kunt gebruik maken van advertenties op Linkedin. Zie : http://www.linkedin.com/advertising.
Raadpleeg Frequently Asked Questions. .

4 Sluit u aan bij de passende groepen

Via  Linkedin groepen kunt u zien van welke groepen uw bestaande relaties gebruik maken en gericht zoeken op Linkedin groepen via de menu balk (rechts). Zoek een branche en filter eventueel op taal. Sommige groepen zijn open zodat u direct binnen kunt komen. maar de meeste groepen zijn  gesloten en dan zal u moeten  wachten op de goedkeuring van de Group Owner.

Uit ervaring blijkt dat groepen met 300 tot 3.000 members het meest effectief zijn als het gaat om aandacht, interactie en leads. Andere groepen zijn vaak te klein of juist te groot. Kijk goed naar de profiel omschrijving van de groep want dat  geeft een indicatie of het wel/niet interessant voor u kan zijn . U kunt zich aanmelden bij maximaal 50 groepen. Bij elke groep kunt u via ‘Settings’ aangeven hoe vaak u geïnformeerd wilt worden.  Stop met de groepen die na een tijd niet interessant blijken en ga dan op zoek naar nieuwe groepen.
.
Leg via Linkedin groepen contact met nieuwe relaties. Focus op de top 5 beste groepen en de meest populaire discussies. Kijk elke week wie wat zegt en neem deel aan discussies of start er één op die de aandacht trekt. Nodig  interessante mensen uit op basis van hun reacties en refereer daar kort aan.

5 Gebruik een Landing Page

Een manier om in contact te komen met potentiële klanten of dealers, is door gebruik te maken van een  webpagina die erop gericht is om bezoekers over te halen enkele contactgegevens achter te laten in ruil voor iets bijzonders, zoals een gratios e book, prospectus of aanbieding. Vanuit Linkedin kunt u mensen uitnodigen die Landing Page te bekijken  maar zorg  dat de toegevoegde waarde vooraf duidelijk is.

6 Upgrade uw account

Upgraden is  vooral interessant voor Recruiters en Headhunters, maar ook voor bedrijven die hun netwerk uit willen breiden. De betaalde versie biedt meer mogelijkheden om mensen te vinden en direct te benaderen. U kunt uw Linkedin account upgraden via Settings. Klik bij ‘Upgrade’ voor de verschillende mogelijkheden.

7 Zoek naar  Linkedin Events

Steeds meer mensen laten  zien naar welke evenementen ze gaan, een beurs of seminar over een bepaald onderwerp of uit een bepaalde branche of in een regio. Kijk hiervoor bij de menu balk bij  ‘More > Events’. Klik op ‘Find Events’ en bekijk wie deze events gaan bezoeken en beoordeel of u daarmee in contact wilt komen.

8: Linkedin Answers

Via  Linkedin Answers kunt U mensen vinden die invloedrijk zijn op basis van de gewaardeerde antwoorden. Kijk in het menu bij; ‘More > Answers’. U kunt zoeken op vragen en de best gegeven antwoorden. Zie hiervoor ‘Advanced Answers Search’ om  klanten en dealers op het spoor komen.

Deze optie is uitermate  geschikt om nieuwe internationale relaties te vinden.

Linkedin Tips

Linkedin groepen ontwikkelen en beheren
Linkedin optimaal gebruiken tips
Linkedin klanten en afnemers vinden
Linkedin applicaties
Linkedin tips voor een goede discussie

Keywords

Linkedin Answers
 
Hoe kun je klanten vinden via LinkedinLinkedin tips Klamnten vinden via advances search Linkedin B2B B2C Bloggen Boeken Budget Case Cases E-mail Facebook gebruik groepen Implementatie Infographic kansen Klanten Kosten Leads Linkedin Management marketing Modellen Nederland onderzoek Ontwikkeling Organisatie praktijk Project Rendement Resultaat ROI Sales Social Media Social Media Beleid Social Media Marketing Statistieken strategie succes Tactieken Time management Tips Tools Twitter verschillen Voorbeeld Zakelijk

Linkedin groepen beheren en ontwikkelen







Hoe beheer en ontwikkel je een Linkedin groep


Succesvol Linkedin groepen beheren en ontwikkelen

Linkedin heeft meer dan 55.000 Nederlandstalige groepen maar helaas wordt niet iedere Linkedin groep goede beheerd. Leden zien vaak te veel informatie die ze niet relevant vinden en ervaren een information overload. De kans is groot dat ze niet participeren en de groep negeren of zelfs verlaten.

Hier volgen tips voor een goed beheer en de ontwikkeling van bestaande en nieuwe Linkedin groepen.


1 Bepaal het doel en de doelgroep

Hoe specifieker het doel, hoe beter de (nieuwe) leden de groep zullen waarderen en hoe groter de kans op participatie. Het delen van kennis is de meest voorkomende reden waarom een groep wordt opgericht. Men kan onderscheid maken tussen kennis deling binnen een vakgebied, organisatie of regio. Daarnaast zijn er ook meer specifieke doeleinden mogelijk (of een combinatie daarvan):

Het uitwisselen van leads
Kennisuitwisseling binnen een project
Productinnovatie en -optimalisatie
Het werven van personeel
Follow-up van een initiatief
Promotie van een product of dienst
Klantenbinding

Afhankelijk van het doel kan de doelgroep bestaan uit: collega’s, vrijwilligers, klanten, leveranciers, partners, vakgenoten, studiegenoten en mensen uit dezelfde regio.

2 Toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen

Bij nieuwe groepen moet de Group Owner de eerste maanden op zijn minst de toegevoegde waarde moeten laten zien en duidelijk maken wat het voordeel is
voor de groepsleden? zoals unieke content,productinformatie, promoties of discussies over specifieke onderwerpen. Als het onderscheidend vermogen onvoldoende is, zullen de leden de groep minder intensief volgen en misschien zelfs verlaten. De relevantie en het onderscheidend vermogen is bepalend voor het succes van de groep.

3 Activeren en cultiveren van de groep

Slechts 10% van de internet gebruikers is meer of minder actief en participeert. Het overgrote deel consumeert de aangeboden informatie. Het activeren en cultiveren van een community kunt u vergelijken met het proces in de akkerbouw: bewerken, zaaien, onderhouden en oogsten.

Maak een kalender met onderwerpen waarover u wilt communiceren

Start uitdagende) discussies om reacties uit te lokken

Publiceer unieke content en verspreid deze alleen via de groep

Vraag leden in welke onderwerpen ze geïnteresseerd zijn

Leg een relatie tussen offline gebeurtenissen en de groep


4 Kwaliteit en kwantiteit

Vaak schiet men het doel voorbij zodra de kwantiteit een doel op zichzelf dreigt te worden want dan word de binding met de groep steeds zwakker.

Enkele tips om de kwaliteit van (grote) groepen te borgen:

Communiceer en handhaaf duidelijke regels en uw doel (Group Rules)
Heet nieuwe leden welkom en wijs op het doel en de regels (Templates)
Maak een bewuste keuze tussen open en gesloten groepen
Zoek Group Managers voor ondersteuning bij het beheer
Verwijder gedateerde Discussies en Vacatures
Maak gebruik van subgroepen

5: Promotie van een Linkedin groep

Laat de omvang van een Linkedin groep nooit de belangrijkste drijfveer zijn want op die manier wordt een groep nooit echt geadopteerd en is de binding erg zwak.

Promotie van Linkedin groepen is o.a. mogelijk via:

E-mail nieuwsbrieven
Websites
Presentaties
QR codes
Evenementen
Social Media

Tip:


Linkedin Tips

Linkedin groepen ontwikkelen en beheren
Linkedin optimaal gebruiken tips
Linkedin klanten en afnemers vinden
Linkedin applicaties
Linkedin tips voor een goede discussie

Keywords

Hoe ontwikkel je een linkedin groep
Linkedin groepen ontwikkelen
Linkedin groepen beheren
Groepsbeheer Linkedin
Groepsontwikkeling Linkedin

Linkedin optimaal gebruiken tips






Hoe behaal je optimaal voordeel met Linkedin


Linkedin is de zakelijke Social Networking site met wereldwijd ongeveer 80 miljoen geregistreerden. Linkedin groeit zeer sterk en is in Nederland met 2 miljoen deelnemers vertegenwoordigd (top 5 land)met de hoogste penetratiedichtheid van alle landen. De populariteit van linkedin heeft alles te maken met de voordelen die het gebruikers biedt, maar lang niet iedereen maakt optimaal gebruik van de mogelijkheden Daarom volgen hieronder tips om méér uit uw netwerk te halen.


1 Zorg voor een goed en volledig profiel

Online netwerken en gevonden worden door andere mensen begint met een goed profiel. Ook als u andere mensen uitnodigingen stuurt, is uw profiel heel belangrijk. Net als in het ‘echte’ leven geldt dat u maar één kans hebt voor de eerste indruk.

Verder is het belangrijk te beseffen dat een Linkedin profiel hoog scoort in zoekmachines zoals Google. U kunt dit zelf controleren door op uw eigen naam te zoeken. Linkedin is vooral een zakelijke netwerksite die de focus op de professionele kant van mensen legt en minder in de informele sfeer.

Het opmaken van een profiel kost enige tijd, maar het is uw online visitekaartje en kan een belangrijke investering zijn/blijken.

Gebruik bij Name uw echte naam.
Omschrijf uw huidige functie in Professional Headline; deze headline is belangrijk, omdat dit het eerste is dat mensen van u zien; maak gebruik van de ruimte die er is.
Vul uw postcode in bij Location; Linkedin maakt dit niet zichtbaar i.v.m. privacy.

Bij Primary Industry vult u in in welke sector u werkzaam bent.
Gebruik een professionele foto; omdat het om een hele kleine afbeelding gaat, is een duidelijke foto van je gezicht voldoende.

Vul bij Your Status in waar u mee bezig bent, maar let op: Linkedin is een ander medium dan Twitter en het is niet nodig om dagelijks uw status te wijzigen.

Personaliseer uw Linkedin profiel door uw naam te gebruiken in de URL (Public Profile). U kunt hier ook aangeven welke gegevens zichtbaar zijn voor anderen. Als u gevonden wilt worden door nieuwe mensen, is het aan te raden om uw profiel volledig zichtbaar te maken.

In de Summary geeft u een samenvatting van uw kennis en ervaring. Zorg ervoor dat het prettig leest, op uw doelgroep is afgestemd en niet teveel tekst bevat.

Bij Experience kunt u meer vertellen over uw werkervaring. Vul uw historische werkervaring zo volledig mogelijk in, maar u mag best banen of werkervaring weglaten als dit niet relevant is.

Hoe vollediger uw profiel, hoe makkelijker u in contact zal komen met mensen die u kent uit uw verleden, zoals oud-collega’s.

Bij Education vult je zoveel mogelijk relevante opleidingen in. Hier geldt hetzelfde principe als bij Experience: hoe vollediger, hoe makkelijker u bijvoorbeeld door oud-medestudenten gevonden zult worden.

Bij Additional Information kunt u overige interessante informatie vermelden.
Met behulp van Applications kun je interessante toepassingen gebruiken die door Linkedin ondersteund worden.

Zo kunt u met de toepassing Slideshare heel eenvoudig relevante documentatie en presentaties aan uw netwerk laten zien.Als u gevonden wilt worden op Linkedin, gebruik dan die woorden die mensen zullen gebruiken als ze op zoek zijn naar uw expertise.


2 Meld u aan bij groepen

Deelnemen aan Linkedin Groups heeft verschillende voordelen zoals onder discussions vragen stellen en antwoorden krijgen van anderen en de profielen en connecties van anderen zien en u kunt direct contact met hen opnemen. Zo blijft u op de hoogte van nieuws uit uw vakgebied of branche.

Op Linkedin kunt u zoeken naar groepen die geschikt voor u zijn. Ga daarvoor op
Linkedin naar de zoekbalk rechts bovenin uw scherm. De zoekfunctie staat standaard op ‘people’, maar u kunt deze wijzigen in ‘Groups’.

Groepen die interessant kunnen zijn:

Groepen van organisaties waarvoor u werkt
Groepen van organisaties waar u in het echte leven ook aan deelneemt
Groepen over een specifiek vakgebied
Groepen uit uw stad, regio, provincie
Groepen waar uw klanten, leveranciers of concurrenten ook aan deelnemen

3 Wees persoonlijk

Linkedin is een Social Media platform en de kracht daarvan is het persoonlijke contact. Wees altijd persoonlijk als u mensen uitnodigt om contact te leggen. Personaliseer berichten en uitnodigingen want dat geeft een positieve indruk bij diegene die u uitnodigt.

4 Vergroot uw netwerk

U kunt Uw netwerk vergroten door:

U kunt u contacten uit Outlook, Gmail, Hotmail en andere email adresboeken uploaden als u deze mensen vervolgens uitnodigt om met u te linken. Schrijf dan een persoonlijk bericht. Als ze nog geen profiel hebben vertel wat de voordelen zijn van Linkedin en wees hierin selectief.

Zoek huidige en oud-collega’s op Linkedin
Zoek oud studiegenoten op Linkedin
Zoek contacten op basis van de visitekaartjes die u al hebt

5 Gebruik uw handtekening van uw e-mail

In uw e-mail account kunt u een handtekening laten maken die automatisch onder uw uitgaande berichten wordt gezet. Voeg in deze handtekening een link toe naar uw Public Profile URL (uw publieke webpagina.Hierdoor zult u veel meer bezoekers
krijgen.


6 Vermijd spam en directe verkoop

Als mensen uw content als ongewenst ervaren, kunnen ze dit aangeven via een speciale knop op Linkedin. Als dit te vaak gebeurt, loopt u het risico om uw Linkedin account kwijt te raken. Op deze manier houdt Linkedin haar platform waardevol.

7 Wees attent

Wees attent als u succes wilt met online netwerken via Linkedin. Op een feestje schreeuwt u ook niet van de daken welk product of dienst u verkoopt. Luister en observeer en reageer attent op de Status Updates uit uw netwerk.

8 Toon uw integriteit en betrouwbaarheid

Als mensen erachter komen dat u onwaarheden vermeld, verliest u elke geloofwaardigheid. Wees dus eerlijk in uw informatie.

9 Start een groep

Als u geen Group kunt vinden die aansluit bij uw interesses, kunt u zelf een Linkedin groep starten. Dit heeft voordelen, zoals het in contact kunnen komen met nieuwe relaties maar het verplicht u tot het beheer van deze groep. U zult de groep interessant moeten maken en houden door regelmatig interessante informatie te delen.

10 Gebruik Linkedin voor uw relatiebeheer en acquisitie

Linkedin kunt u goed gebruiken voor de werving en selectie van personeel, maar ook als verkoop/relatie instrument. Bestudeer het Linkedin profiel van een relatie voordat u bij op bezoek gaat. De kans is groot dat u informatie vind die waardevol blijkt voor uw afspraak en het gesprek.

U kunt via Linkedin per contact aanvullende gegevens vermelden, zoals u dat in een CRM systeem gewend bent. Ga naar Contacts en klik op Edit details. In het volgende scherm kunt u aanvullende relevante gegevens over uw relatie vermelden. Dit is alleen voor u zichtbaar.

Linkedin kunt u ook gebruiken voor acquisitie. Rechtsboven in het navigatie menu kunt u o.a. zoeken op People. Via de knop Advanced kunt u vervolgens heel gericht zoeken op bv functienaam, regio, sector en organisatie omvang. Deze interessante zoekfuncties helpt u om prospects te lokaliseren en te zien via welke personen u met hen verbonden bent.


De belangrijkste Tips

Stel concrete doelen voor het gebruik van Linkedin

Realiseer een goed profiel met alle relevante informatie

Laat zien wat u kunt en hoe u anderen helpt en vestig door eerlijk en betrouwbaar
te zijn een goede reputatie.

De kracht van Linkedin zit in uw 2e lijn netwerk

Gebruik de juiste trefwoorden in uw profiel waarmee u gevonden wilt worden.

Vul het Linkedin profiel zo volledig mogelijk in dus ook eerdere opleidingen en werkgevers

Identificeer de ideale klant en gebruik de Advanced Search optie

Laat uzelf introduceren door mensen uit uw netwerk

Gebruik de Saved Search optie als lead generation tool

Discussieer mee met groepen waar klanten bij aangesloten zijn

Richt u niet op direct sales

Gebruik Linkedin om activiteiten binnen uw netwerk te volgen

Bekijk Company profielen van klanten om te onderzoeken of dochterondernemingen
interessant voor uw netwerk zijn

Wes geduldig in het opbouwen van relaties

Schrijf persoonlijke uitnodigingen

Linkedin Tips

Linkedin groepen ontwikkelen en beheren
Linkedin optimaal gebruiken tips
Linkedin klanten en afnemers vinden
Linkedin applicaties
Linkedin tips voor een goede discussie



Keywords

Linkedin succes tips
Hoe behaal je optimaal voordeel met Linkedin
Linkedin tips
Optimaal voordeel met Linkedin
Richtlijnen en tips voor een goed Linkedin profiel
Linkedin Social Branding

Gebruik LInkedin voor Company Branding

Gebruik Linkedin Applicaties, vooral een blog en Slideshare laten resultaten zien



Keywords

Linkedin succes tips
Hoe behaal je optimaal voordeel met Linkedin
Linkedin tips
Optimaal voordeel met Linkedin
Richtlijnen en tips voor een goed Linkedin profiel
Linkedin Social Branding

Applicaties voor online Linkedin Marketing







Linkedin Applicaties voor B2B Marketing


Professionals en organisaties beschikken tegenwoordig over één of meer profielen op Linkedin die bij uitstek het belangrijkste kanaal is voor een goede Social Media strategie.

Onderstaand treft u Linkedin applicaties voor een optimale leadgeneratie, meer website bezoeken, promotie van producten en diensten, branding, en de promotie van uw zakelijke events.


1 Koppeling Linkedin en Twitter

Linkedin en Twitter zijn krachtige tools om invulling te geven aan uw Social Media strategie. U kunt Linkedin profielen van medewerkers koppelen aan een corporate Twitter account. Dankzij de integratie van beide tools, blijft uw organisatie up to date bij zakelijke relaties, zelfs als medewerkers Linkedin niet gebruiken. Een voorwaarde is wel dat Twitter berichten relevant zijn voor uw doelgroep en gedoceerd worden geplaatst.

2 Promoot uw zakelijke evenementen

Gebruik de Events Applicatie van Linkedin en genereer niet alleen online exposure voor uw evenement, maar laat zien wie hieraan deelnemen of hierin geïnteresseerd zijn. U krijgt hiermee inzicht in de branche waaruit zij afkomstig zijn, welke relatie u met deze personen heeft en voor welke onderneming ze werkzaam zijn.
Linkedin biedt de mogelijkheid om (op basis van trefwoorden en locatie) te zoeken naar events. U kunt zoeken naar vergelijkbare evenementen en daarmee het onderscheidend vermogen van uw event te vergroten of uw event beter en slimmer te plannen.

3 Presentatie van producten en diensten

U kunt online uw producten en diensten presenteren met een corporate bedrijfsprofiel.Op Linkedin kunt u ‘Products & Services’ toevoegen, waarmee u laat zien wat uw onderneming te bieden heeft en waarmee u aanbevelingen van anderen kunt krijgen. Linkedin bied U de mogelijkheid om statistieken (Analytics) te bekijken, bijvoorbeeld over het aantal Page Views en Unique Visitors.

4. Deel uw content voor leadgeneratie

Betaalde advertenties soals Google Ad Words hebben minder impact dan organische zoekresultaten en daarom wordt goede content steeds belangrijker om gevonden te worden door de doelgroep. Maak gebruik van de mogelijkheid tot koppeling tussen Linkedin en Slideshare. Slideshare is wereldwijd het grootste Social Media platform voor het delen van content zoals presentaties, documenten en video’s.

De tool bied u de kans om relevante informatie te delen met uw doelgroep zoals
whitepapers, product presentaties en promotievideo’s. Deel echter content die echt relevant is voor uw doelgroep. Met een aantrekkelijk (corporate) Slideshare account scoort u direct hoger in de zoekresultaten van Google.

5. Gebruik een weblog

Succesvol zakelijk bloggen is een lange termijn strategie om uw onderneming als marktleider of innovator te positioneren en aandacht te vragen voor nieuwe producten of diensten of uw organisatie te promoten als aantrekkelijke werkgever, of om uw expertise te demonstreren.

Zakelijk bloggen is interessant voor bedrijven in Business-to-Business. Het is daarom extra aantrekkelijk om een weblog te koppelen aan één of meer Linkedin profielen. Linkedin biedt mogelijkheden voor integratie met de Blog platforms Blog Link en WordPress. Gebruik de koppeling om expertise en marktleiderschap te claimen, maar ook om extra bezoekers naar de website te trekken.

6. Zakelijke applicaties

Linkedin biedt nog meer koppelingen met zakelijke tools, zoals:




Box.net; hiermee beheert, publiceert en deelt u online content met zakelijke relaties

Reading List van Amazon; hiermee laat u zien welke literatuur u u interessant
vindt en wat uw commentaar is

Huddle Workspaces; tool voor teams om online documenten te bewerken, ideeën uit te wisselen etc.

MyTravel; hiermee ziet u de reisagenda van zakelijke relaties en deelt u uw eigen reisplannen met anderen

Company Buzz; hiermee volgt u wat anderen online over uw onderneming zeggen

Slideshare: hiermee deelt u presentaties, video’s en relevante documenten


Linkedin Tips

Linkedin groepen ontwikkelen en beheren
Linkedin optimaal gebruiken tips
Linkedin klanten en afnemers vinden
Linkedin applicaties
Linkedin tips voor een goede discussie

Tip: Zie de top 10  netwerktips 



Keywords


Applicaties voor online Linkedin Marketing
Linkedin B2B markting
Linkedin marketing appplicaties
Leadgeneratie via Linkedin
On line linkedinn marketing tips

Freelance opdrachten via Linkedin







Linkedin optimaal gebruiken

Linkedin is de zakelijke Social Networking site met wereldwijd ongeveer 80 miljoen geregistreerden. Linkedin groeit zeer sterk en is in Nederland met 2 miljoen deelnemers vertegenwoordigd (top 5 land)met de hoogste penetratiedichtheid van alle landen. De populariteit van linkedin heeft alles te maken met de voordelen die het gebruikers biedt, maar lang niet iedereen maakt optimaal gebruik van de mogelijkheden Daarom volgen hieronder tips om méér uit uw netwerk te halen.


1 Zorg voor een goed en volledig profiel

Online netwerken en gevonden worden door andere mensen begint met een goed profiel. Ook als u andere mensen uitnodigingen stuurt, is uw profiel heel belangrijk. Net als in het ‘echte’ leven geldt dat u maar één kans hebt voor de eerste indruk.

Verder is het belangrijk te beseffen dat een Linkedin profiel hoog scoort in zoekmachines zoals Google. U kunt dit zelf controleren door op uw eigen naam te zoeken. Linkedin is vooral een zakelijke netwerksite die de focus op de professionele kant van mensen legt en minder in de informele sfeer.

Het opmaken van een profiel kost enige tijd, maar het is uw online visitekaartje en kan een belangrijke investering zijn/blijken.

Gebruik bij Name uw echte naam.
Omschrijf uw huidige functie in Professional Headline; deze headline is belangrijk, omdat dit het eerste is dat mensen van u zien; maak gebruik van de ruimte die er is.
Vul uw postcode in bij Location; Linkedin maakt dit niet zichtbaar i.v.m. privacy.

Bij Primary Industry vult u in in welke sector u werkzaam bent.
Gebruik een professionele foto; omdat het om een hele kleine afbeelding gaat, is een duidelijke foto van je gezicht voldoende.

Vul bij Your Status in waar u mee bezig bent, maar let op: Linkedin is een ander medium dan Twitter en het is niet nodig om dagelijks uw status te wijzigen.

Personaliseer uw Linkedin profiel door uw naam te gebruiken in de URL (Public Profile). U kunt hier ook aangeven welke gegevens zichtbaar zijn voor anderen. Als u gevonden wilt worden door nieuwe mensen, is het aan te raden om uw profiel volledig zichtbaar te maken.

In de Summary geeft u een samenvatting van uw kennis en ervaring. Zorg ervoor dat het prettig leest, op uw doelgroep is afgestemd en niet teveel tekst bevat.

Bij Experience kunt u meer vertellen over uw werkervaring. Vul uw historische werkervaring zo volledig mogelijk in, maar u mag best banen of werkervaring weglaten als dit niet relevant is.

Hoe vollediger uw profiel, hoe makkelijker u in contact zal komen met mensen die u kent uit uw verleden, zoals oud-collega’s.

Bij Education vult je zoveel mogelijk relevante opleidingen in. Hier geldt hetzelfde principe als bij Experience: hoe vollediger, hoe makkelijker u bijvoorbeeld door oud-medestudenten gevonden zult worden.

Bij Additional Information kunt u overige interessante informatie vermelden.
Met behulp van Applications kun je interessante toepassingen gebruiken die door Linkedin ondersteund worden.

Zo kunt u met de toepassing Slideshare heel eenvoudig relevante documentatie en presentaties aan uw netwerk laten zien.Als u gevonden wilt worden op Linkedin, gebruik dan die woorden die mensen zullen gebruiken als ze op zoek zijn naar uw expertise.


2 Meld u aan bij groepen

Deelnemen aan Linkedin Groups heeft verschillende voordelen zoals onder discussions vragen stellen en antwoorden krijgen van anderen en de profielen en connecties van anderen zien en u kunt direct contact met hen opnemen. Zo blijft u op de hoogte van nieuws uit uw vakgebied of branche.

Op Linkedin kunt u zoeken naar groepen die geschikt voor u zijn. Ga daarvoor op
Linkedin naar de zoekbalk rechts bovenin uw scherm. De zoekfunctie staat standaard op ‘people’, maar u kunt deze wijzigen in ‘Groups’.

Groepen die interessant kunnen zijn:

Groepen van organisaties waarvoor u werkt
Groepen van organisaties waar u in het echte leven ook aan deelneemt
Groepen over een specifiek vakgebied
Groepen uit uw stad, regio, provincie
Groepen waar uw klanten, leveranciers of concurrenten ook aan deelnemen

3 Wees persoonlijk

Linkedin is een Social Media platform en de kracht daarvan is het persoonlijke contact. Wees altijd persoonlijk als u mensen uitnodigt om contact te leggen. Personaliseer berichten en uitnodigingen want dat geeft een positieve indruk bij diegene die u uitnodigt.

4 Vergroot uw netwerk

U kunt Uw netwerk vergroten door:

U kunt u contacten uit Outlook, Gmail, Hotmail en andere email adresboeken uploaden als u deze mensen vervolgens uitnodigt om met u te linken. Schrijf dan een persoonlijk bericht. Als ze nog geen profiel hebben vertel wat de voordelen zijn van Linkedin en wees hierin selectief.

Zoek huidige en oud-collega’s op Linkedin
Zoek oud studiegenoten op Linkedin
Zoek contacten op basis van de visitekaartjes die u al hebt

5 Gebruik uw handtekening van uw e-mail

In uw e-mail account kunt u een handtekening laten maken die automatisch onder uw uitgaande berichten wordt gezet. Voeg in deze handtekening een link toe naar uw Public Profile URL (uw publieke webpagina.Hierdoor zult u veel meer bezoekers
krijgen.


6 Vermijd spam e10 n directe verkoop

Als mensen uw content als ongewenst ervaren, kunnen ze dit aangeven via een speciale knop op Linkedin. Als dit te vaak gebeurt, loopt u het risico om uw Linkedin account kwijt te raken. Op deze manier houdt Linkedin haar platform waardevol.

7 Wees attent

Wees attent als u succes wilt met online netwerken via Linkedin. Op een feestje schreeuwt u ook niet van de daken welk product of dienst u verkoopt. Luister en observeer en reageer attent op de Status Updates uit uw netwerk.

8 Toon uw integriteit en betrouwbaarheid

Als mensen erachter komen dat u onwaarheden vermeld, verliest u elke geloofwaardigheid. Wees dus eerlijk in uw informatie.

9 Start een groep

Als u geen Group kunt vinden die aansluit bij uw interesses, kunt u zelf een Linkedin groep starten. Dit heeft voordelen, zoals het in contact kunnen komen met nieuwe relaties maar het verplicht u tot het beheer van deze groep. U zult de groep interessant moeten maken en houden door regelmatig interessante informatie te delen.

10 Gebruik Linkedin voor uw relatiebeheer en acquisitie

Linkedin kunt u goed gebruiken voor de werving en selectie van personeel, maar ook als verkoop/relatie instrument. Bestudeer het Linkedin profiel van een relatie voordat u bij op bezoek gaat. De kans is groot dat u informatie vind die waardevol blijkt voor uw afspraak en het gesprek.

U kunt via Linkedin per contact aanvullende gegevens vermelden, zoals u dat in een CRM systeem gewend bent. Ga naar Contacts en klik op Edit details. In het volgende scherm kunt u aanvullende relevante gegevens over uw relatie vermelden. Dit is alleen voor u zichtbaar.

Linkedin kunt u ook gebruiken voor acquisitie. Rechtsboven in het navigatie menu kunt u o.a. zoeken op People. Via de knop Advanced kunt u vervolgens heel gericht zoeken op bv functienaam, regio, sector en organisatie omvang. Deze interessante zoekfuncties helpt u om prospects te lokaliseren en te zien via welke personen u met hen verbonden bent.


De belangrijkste Tips

Stel concrete doelen voor het gebruik van Linkedin

Realiseer een goed profiel met alle relevante informatie

Laat zien wat u kunt en hoe u anderen helpt en vestig door eerlijk en betrouwbaar
te zijn een goede reputatie.

De kracht van Linkedin zit in uw 2e lijn netwerk

Gebruik de juiste trefwoorden in uw profiel waarmee u gevonden wilt worden.

Vul het Linkedin profiel zo volledig mogelijk in dus ook eerdere opleidingen en werkgevers

Identificeer de ideale klant en gebruik de Advanced Search optie

Laat uzelf introduceren door mensen uit uw netwerk

Gebruik de Saved Search optie als lead generation tool

Discussieer mee met groepen waar klanten bij aangesloten zijn

Richt u niet op direct sales

Gebruik Linkedin om activiteiten binnen uw netwerk te volgen

Bekijk Company profielen van klanten om te onderzoeken of dochterondernemingen
interessant voor uw netwerk zijn

Wes geduldig in het opbouwen van relaties

Schrijf persoonlijke uitnodigingen

Gebruik LInkedin voor Company Branding

Gebruik Linkedin Applicaties, vooral een blog en Slideshare laten resultaten zien


Linkedin Tips

Linkedin groepen ontwikkelen en beheren
Linkedin optimaal gebruiken tips
Linkedin klanten en afnemers vinden
Linkedin applicaties
Linkedin tips voor een goede discussie

Keywords

Linkedin succes tips
Hoe behaal je optimaal voordeel met Linkedin
Linkedin tips
Optimaal voordeel met Linkedin
Richtlijnen en tips voor een goed Linkedin profiel
Linkedin Social Branding

maandag 10 oktober 2011

Freelance Verenigingen en organisaties






Verenigingen/ & Organisaties

 

 

FreeKS
bvz ondernemen doe je zelf
PZO
Zelfstandig Zorgverleners
Stichting Counselling
AG-AI - actuarissen
Artiesten Belangen Centrum
BIM - kraanmachinisten
BNA - architecten
BBK - beeldende kunstenaars
BNO - Nederlandse Ontwerpers
BNSP - stedebouwkundigen
CB - belastingadviseurs
Beroepsver. Communicatie
DSA - beeldhouwers
FLA - FreeLancers Associatie
FNV KIEM
FNV Zelfstandige Bondgenoten
De Fotografenfederatie
Guidor - gidsenorganisatie
IT United
KIVI - ingenieurs
KNCV - chemici
KNGF - fysiotherapeuten
KVAN - archivarissen
LOF - fiscalisten
MKB-Nederland
NBF - film- en tv-makers
NFB - belastingadviseurs
NGTV - tolken en vertalers
NIP - psychologen
NLPVF - literaire schrijvers
NOA - advocaten
NOAB - administr.-deskundigen
NOB - belastingadviseurs
NTB - toonkunstenaars
NUG - uitgeversverbond
NVD - diëtisten
NVDO - onderhoudstechnici
NVE - ergotherapie
NVF/ NVF - fotojournalisten
NVK - keramisten
NVVP - psychotherapeuten
NVTL - tuin en landschap
ONRI - raadgevend ingenieurs
OOA - organisatie-adviseurs
ORM - register managers
SIGV - gerechtstolken
TekstNet - tekstschrijvers
VEA - communicatie-adviseurs
VeLA - Logistiek Adviseurs
VPRA - pr-adviseurs
VvV - verzekeraars
VZV - Zelfst. vertalers
VZZP - voor de ZZPer



Tags

Freelance Verenigingen en organisaties Freelance Verenigingen overzicht Freelance Organisaties Overzicht Freelance Startportaal NederlandVerenigingen/organisaties FreeKS bvz ondernemen doe je zelf PZO Zelfstandig Zorgverleners Stichting Counselling AG-AI - actuarissen Artiesten Belangen Centrum BIM - kraanmachinisten BNA - architecten BBK - beeldende kunstenaars BNO - Nederlandse Ontwerpers BNSP - stedebouwkundigen CB - belastingadviseurs Beroepsver. Communicatie DSA - beeldhouwers FLA - FreeLancers Associatie FNV KIEM FNV Zelfstandige Bondgenoten De Fotografenfederatie Guidor - gidsenorganisatie IT United KIVI - ingenieurs KNCV - chemici KNGF - fysiotherapeuten KVAN - archivarissen LOF - fiscalisten MKB-Nederland NBF - film- en tv-makers NFB - belastingadviseurs NGTV - tolken en vertalers NIP - psychologen NLPVF - literaire schrijvers NOA - advocaten NOAB - administr.-deskundigen NOB - belastingadviseurs NTB - toonkunstenaars NUG - uitgeversverbond NVD - diëtisten NVDO - onderhoudstechnici NVE - ergotherapie NVF/ NVF - fotojournalisten NVK - keramisten NVVP - psychotherapeuten NVTL - tuin en landschap ONRI - raadgevend ingenieurs OOA - organisatie-adviseurs ORM - register managers SIGV - gerechtstolken TekstNet - tekstschrijvers VEA - communicatie-adviseurs VeLA - Logistiek Adviseurs VPRA - pr-adviseurs VvV - verzekeraars VZV - Zelfst. vertalers VZZP - voor de ZZPer

Tips voor een goede bedrijfsnaam








De best bedrijfsnaam

Het kiezen van een bedrijfsnaam is een van de belangrijkste marketingbeslissingen die u neemt. De naam van uw bedrijf bepaalt voor een deel het succes van uw bedrijf. Maar hoe kiest u een goede bedrijfsnaam? Zeven tips.

Tips voor een goede bedrijfsnaam

1 Maak duidelijk wat u doet

Uw bedrijfsnaam vertelt meteen al veel over uw bedrijf. Bijvoorbeeld over wat u doet, maar soms ook over hoe u werkt. De naam "Bouwbedrijf Jan de Boer & Zoon" geeft bijvoorbeeld niet alleen aan wat de firma doet maar suggereert ook een persoonlijke behandeling. Laat uit uw naam blijken wat uw bedrijf doet.
Vermijdt een nietszeggende naam.

Bedrijfsnaam maakt het verschil

Een goede bedrijfsnaam draagt bij aan het succes van uw bedrijf. U zet uw immers onderneming meteen goed op de kaart. Maar wat is nu een goede naam? De beste namen hebben betekenis en wijken af van de concurrent. Lees het artikel over bedrijfsnamen in de Kamerkrant.

2 Wees origineel

Duidelijkheid is één, maar ook originaliteit is belangrijk. Als uw naam niet afwijkt van die van uw concurrenten, dan is ook de kans dat uw bedrijf eruit springt vrij klein. Want wat is het verschil tussen "Bouwbedrijf Jan de Boer" en "Klaas de Beek Bouw"? Met een opvallende naam heeft u al veel gewonnen. Dat geldt zeker ook op internet, bijvoorbeeld bij Google.

3 Passend maar niet beperkt

Uw naam moet weliswaar origineel zijn, maar niet té. De naam van uw bedrijf moet namelijk wel passen bij de activiteiten. Een communicatiebureau kan zich een creatieve naam veroorloven, een notaris weer veel minder. Let ook op dat u zich niet te veel beperkt. Met "Visitekaartjesdrukkerij De Hoofdletter" legt u uw bedrijfsactiviteiten tot in de lengte van dagen vast. "Drukkerij de Hoofdletter" daarentegen kan nog altijd nog meer gaan drukken dan alleen visitekaartjes.

4 Geen grappen

Een gouden regel is dat u voorzichtig moet zijn met grappige namen. Niet iedereen deelt immers uw gevoel voor humor. Bovendien geeft een jolige bedrijfsnaam uw klanten niet direct het idee dat u ze serieus neemt.

5 Goed te onthouden

U bent eruit: u heeft een duidelijke, passende én originele naam. Maar onthouden mensen deze ook? Ligt de naam goed in het gehoor? En hoe zit met spelling? Als mensen uw naam verkeerd schrijven dan komt dat de vindbaarheid, zeker via internet, niet ten goede.

6 Beschikbaar

Een belangrijke vereiste voor uw naam is de beschikbaarheid. U mag niet zomaar een bestaande naam gebruiken. Ook mag u geen inbreuk maken op bestaande merken. Controleer ook of uw beoogde domeinnaam op internet nog vrij is. Het is zonde als u uiteindelijk uw toevlucht moet nemen tot een webadres met streepjes of andere vreemde tekens. Meer informatie over vereisten aan uw handelsnaam.

7 Feedback

Leg uw naam eens voor aan vrienden en familie. Wat vinden zij ervan? U bent natuurlijk degene die beslist. Het kan echter handig zijn om eens te peilen wat voor associaties zij hebben bij uw bedrijfsnaam.


tags

Tips voor een goede bedrijfsnaam
Wat is een goede bedrijfsnaam
Marketingstrategie
Bedrijfsnaam en branding
Personal Branding

de financiering van uw onderneming







Hoe komt u aan geld?

Als u investeringen moet doen voor uw bedrijf, heeft u geld nodig. Meestal beschikt u over eigen middelen, daarnaast heeft u vaak financiering nodig, bijvoorbeeld van een bank.


De financiering van uw onderneming

Er zijn er diverse manieren om aan geld te komen.

Geld lenen bij de bank

Een lening bij een bank kent een aantal vormen, zoals een rekeningcourant, een bedrijfskrediet of een hypotheek. Banken willen een deugdelijk ondernemingsplan zien en in de meeste gevallen ook een eigen inbreng van kapitaal. Banken dekken het risico voor het verstrekte krediet af met zekerheden. Zekerheden bestaan uit bijvoorbeeld de overwaarde van een koophuis, maar ook uit andere bezittingen. Familie of andere partijen kunnen garant staan voor de starter. Steeds meer banken hebben zogenaamde starterskredieten: een pakket financiële diensten, speciaal ontwikkeld voor startende ondernemers.

Ook stellen steeds meer banken bij een kredietaanvraag eisen op het gebied van duurzaam/maatschappelijk verantwoord ondernemen. Omdat dit bedrijfs- en reputatierisico´s verkleint hebben banken meer vertrouwen in de kredietwaardigheid van maatschappelijk verantwoorde bedrijven. Meer informatie over Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

Regeling Borgstelling MKB-kredieten

Als u de bank bij een kredietaanvraag onvoldoende zekerheden kan bieden, kan de bank een beroep doen op de overheid via het besluit Borgstelling MKB kredieten (BBMKB). De overheid kan zich, onder voorwaarden, borg stellen voor een deel van het kredietbedrag. De bank beslist of bij de financiering van uw bedrijf dit borgstellingskrediet wordt gebruikt. Naast deze regeling bestaat ook groeifaciliteit van SenterNovem.

Geld lenen bij familie, vrienden of kennissen

Het lenen bij familie, vrienden of kennissen is een uitstekende mogelijkheid als u dit goed vastlegt in een contract. Particulieren die geld lenen aan startende ondernemers hebben bepaalde fiscale voordelen. Met de zogenaamde Durfkapitaalregeling (voorheen Tante Agaath-regeling) krijgt de geldschieter kortingen op de belastingheffing (vermogensrendementsheffing in box 3) en de inkomstenbelasting als u de lening niet kunt terugbetalen.

Geld lenen van de Sociale Dienst

Bij de start van een eigen bedrijf met een bijstandsuitkering of WW-uitkering kan het Besluit Bijstandverlening Zelfstandigen (Bbz) uitkomst bieden. Het BBZ biedt inkomensondersteuning aan ondernemers, zoals een rentedragende lening. Meer informatie over starten met een uitkering.

Risicokapitaal

Risicokapitaal of venture-capital is geld dat derden met meer risico dan gewoonlijk in de onderneming steken. In ruil voor het risico dat zij dragen willen ze vaak invloed in het bestuur van de onderneming en een eigendomsaandeel of aandeel in de winst. Over het algemeen zijn investeerders niet bereid om bijvoorbeeld eenmanszaken te financieren. Dit heeft te maken met het verwerven van een aandeel in het bedrijf. Investeerders richten zich daarom op rechtspersonen, zoals een besloten vennootschap.

Leasen

Bij lease koopt de leasemaatschappij het gewenste bedrijfsmiddel voor u en u betaalt dit in termijnen terug. Er bestaat een verschil tussen financiële lease en operationele lease. Bij financiële lease blijft u eigenaar van het object. U betaalt de leasemaatschappij rente en aflossing en ontvangt zelf een eventueel fiscaal voordeel. Bij operationele lease is het object niet van u. Als u bijvoorbeeld een auto least, blijft de leasemaatschappij eigenaar.

Factoring

Bij factoring draagt u het risico dat een debiteur niet of te laat betaalt over aan een financier (factor). De financier betaalt u op voorhand een deel van de factuur. U betaalt de financier daarvoor uiteraard wel een vergoeding. Dit is meestal een percentage over de omzet. (link naar debiteurenbeheer)

Leverancierskrediet

Met leveranciers kunt u afspraken maken over de betalingstermijn van goederen. Hoe langer die termijn, hoe langer uw geld (kas/bank/giro) voor andere zaken beschikbaar is.


Subsidies en belastingfaciliteiten

Algemene starterssubsidies bestaan niet, wel subsidies op basis van specifieke bedrijfsactiviteiten, zoals bijvoorbeeld op het gebied van technologie, milieu, scholing en internationale handel. Startende ondernemers kunnen in aanmerking komen voor fiscale aftrekposten waardoor zij minder belasting hoeven te betalen. Lees meer over subsidies en fiscale regelingen.

Microkrediet

Microkrediet of microfinanciering is een lening van minder dan 25.000 euro aan starters of ondernemers die al een bedrijf hebben. Het uitgangspunt is dat de ondernemer moeite heeft om financiers te vinden. Via het Kenniscentrum Microfinanciering van het Ministerie van Economische Zaken krijgt u een beeld van de (micro)financieringsmogelijkheden voor uw bedrijf.


Tags


de financiering van uw onderneming
hoe komt u aan geld voor uw onderneming
starters financiering

Marktonderzoek







Het marketingplan is een onderdeel van het ondernemingsplan. In het marketingplan omschrijft u uw commerciële formule en de markt waarin u zich begeeft. U kunt het plan opstellen aan de hand van de vijf P's van het marketingplan: plaats, product, prijs, promotie en personeel. Om de haalbaarheid van uw plannen in te schatten, is markt- en branche-informatie onmisbaar.


Marktonderzoek

Met marktonderzoek gaat u na of uw idee haalbaar is. U onderzoekt wat voor u de juiste branche, omgeving en klanten zijn en wie uw concurrenten zijn. Met de resultaten van de marktanalyse kunt u de juiste doelen en doelgroepen voor uw bedrijf vaststellen. U kunt het marktonderzoek op twee manieren doen:

Bestaande onderzoeken gebruiken (literatuuronderzoek)
U maakt gebruik van bestaande onderzoeken en informatie. Bij branche-informatie vindt u cijfers over de branche en regio's en een overzicht van brancheorganisaties en vakbladen die u verder op weg kunnen helpen.

Zelf een onderzoek opzetten (veldonderzoek)

U kunt zelf een onderzoek uitvoeren aan de hand van:

* uw persoonlijke ervaring in de branche;
* gesprekken met potentiële klanten, leveranciers en met brancheorganisaties;
* het houden van een enquête;
* het bezoeken van uw concurrenten.


U kunt het marktonderzoek ook uitbesteden aan een commercieel marktonderzoekbureau of aan studenten.

* Brancheonderzoek
* Onderzoek uw klanten
* Onderzoek uw concurrentie
* Omgevingsanalyse



Tags

Marktonderzoek
Marketingplan
Marktonderzoek Ondernemingsplan

De Verklaring Arbeidsrelatie VAR







Als u zich freelancer noemt, wil dat nog niet zeggen dat u door de Belastingdienst en de UWV ook als zelfstandig ondernemer wordt gezien.


De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Voor de freelancer en de opdrachtgever is het belangrijk om vóór het aangaan van een overeenkomst te weten of er sprake is van zelfstandig ondernemerschap of van een fictief dienstverband. Hiervoor kunt u een Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) aanvragen bij de Belastingdienst.

Het doorlopen van de vragenlijst en het verkrijgen van de VAR biedt doorgaans voldoende inzicht of u als zelfstandig ondernemer gezien zult worden. Hoe dan ook, de feitelijke praktijk is bepalend! Dat wil zeggen dat u van opdracht tot opdracht steeds weer moet nagaan of er toch geen sprake is van een dienstverband.

Belangrijke criteria die een rol spelen bij de beoordeling:

    * maakt u winst en zo ja, hoeveel?
    * zelfstandigheid in het werk
    * omvang in tijd en geld
    * wie is aansprakelijk?
    * streven naar continuïteit
    * investeert u in het bedrijf?
    * het aantal opdrachtgevers  


VAR - Loon: u wordt beschouwd als werknemer. De werkgever moet loonheffing en premies werknemersverzekeringen inhouden.

VAR - ROW: resultaat uit overige werkzaamheden. U bent zelfstandige maar heeft niet de fiscale status van ondernemer voor de inkomstenbelasting.

VAR - WUO: winst uit onderneming. U bent ondernemer voor de inkomstenbelasting.

VAR - Inkomsten voor rekening en risico van een vennootschap (alleen relevant als er sprake is van een BV of NV). 

De opdrachtgever hoeft geen loonbelasting en premies werknemersverzekeringen in te houden en af te dragen als aan de volgende voorwaarden is voldaan:

* De freelancer heeft een geldende 'Verklaring arbeidsrelatie winst uit onderneming' (VAR-WUO) of een 'Verklaring arbeidsrelatie inkomsten uit werkzaamheden voor rekening en risico van uw vennootschap' getoond.

* De werkzaamheden komen overeen met de werkzaamheden die in de verklaring zijn vermeld en worden verricht binnen de geldigheidsduur van de verklaring

* De opdrachtgever heeft de identiteit van de opdrachtnemer vastgesteld en heeft een afschrift van het identiteitsbewijs en een kopie van de verklaring in zijn administratie opgenomen.  

De freelancer is dan ook niet verzekerd voor de werknemersverzekeringen.


Tags

De Verklaring Arbeidsrelatie VAR
VAR
Var-verklaring uitgelegd

zondag 9 oktober 2011

Freelance Markt Nederland Groeit Explosief







Freelance.nl  Marktplaats


Als gevolg van de macro trend van een explosieve stijging van het aantal freelancers in een veelheid van sectoren faciliteert Freelance.nl intermediairs, freelancers en opdrachtgevers in hun zoektocht naar het ideale werk en de beste mensen.

Hierbij staat het belang van de freelancer centraal en wordt vanzelfsprekend gekeken naar de wensen en belangen van opdrachtgevers,teneinde een goede wisselwerking tussen beide te realiseren.

Het aantal bezoekers op freelance.nl is afgelopen periode meer dan verdubbeld (+125%), het aantal pagina’s getoond is gestegen met 290% en per bezoek worden 8 of 9 pagina’s getoond aan de bezoeker.

Met meer dan 189.000 geregistreerde gebruikers en meer dan 17.000 unieke bezoekers per dag is Freelance.nl de grootste Nederlandse marktplaats  voor zelfstandige ondernemers.


Gratis inschrijven Freelance.nl?

U kunt zich gratis registreren via  Freelance.nl en een profiel aanmaken.

Een profielpagina is uw persoonlijke pagina waarmee u zich kan onderscheiden op Freelance.nl.

Hier kunt gegevens kwijt als een beschrijving van uw bedrijf en / of diensten, een bedrijfslogo, een overzicht van de trefwoorden waarop u uw profiel vindbaar wilt hebben. Zodat dit alles inzichtelijk is voor mogelijk geïnteresseerden.

Discussieplatform

Op het discussieplatform  kunt u mee discussiëren over allerlei onderwerpen en kunt u hier een nieuw onderwerp aanmaken. Deze nieuwe onderwerpen worden voor plaatsing gekeurd op relevantie.

Projecten

Een project is de omschrijving van een aangeboden freelance opdracht. Geïnteresseerde freelancers kunnen hierop reageren, zodat de vragende en aanbiedende partijen met elkaar in contact komen.

Opdrachtgevers:

Bedrijf / instelling / overheid welke invulling zoekt van een tijdelijke vacature binnen haar eigen organisatie.

Intermediair welke bemiddelt tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. De Intermediair als opdrachtgever kan een tijdelijke vacature ter invulling hebben waarin zij vanuit haar eigen personeelsbestand niet kan voldoen.

Deze intermediairs zijn vooral detacheringbureaus, uitzendbureaus en interim-bureaus.

Particulieren / zelfstandigen die zelf bemiddelen bij de invulling van een tijdelijke opdracht bij een bij hen bekend bedrijf of instelling.

Het Prikbord

Heeft u iets aan te bieden of zoekt u iets wat het leven van een freelancer eenvoudiger kan maken. Plaats dan uw freelance advertentie op het Freelance Fair Prikbord.

Uw advertentie blijft 30 dagen actief op het prikbord en wordt daarna automatisch verwijderd.

Regelmatig worden in het forum op deze site advertenties voor zaken als huurruimte,
maar ook andere materiële zaken, gevraagd of aangeboden.

Advertentie mogelijkheden

Er zijn 3 advertentie-formaten beschikbaar.

Banner (formaat: 468x60 gif/jpg/swf) welke vertoond wordt boven elke pagina.

(ROS) Er zijn maximaal 5 posities in de rotatie. Uw banner is minimaal 20% van
alle pageviews in beeld.

Leaderboard (formaat 728 x 90 gif/jpg/swf) welke wordt vertoond in het midden
van elke pagina (ROS). Er zijn maximaal 5 posities in de rotatie. Uw leaderboard
is minimaal 15% van alle pageviews in beeld.

Buttons (formaat 234x60 gif/jpg/swf) worden willekeurig geroteerd op alle
pagina's (ROS) van Freelance.nl, midden en onder. Er zijn maximaal 3 posities
in de rotatie. Uw button is minimaal 33% van alle pageviews in beeld.

Uw trefkans op contact met de bezoeker word hiermee groter dan 100%!

Afspraken over verschillende looptijden zijn mogelijk.

Onze tarieven voor adverteren zijn zeer concurrerend. Indien u deze omrekent
naar een tarief op basis van CPM is er geen vergelijkbaar aanbod beschikbaar
voor het bereiken van uw doelgroep.

Voordelen Freelance-pro account

U kunt als eerste reageren op nieuwe projecten.

Freelancer zonder Pro status kunnen eerst 24 uur na plaatsing van een nieuw project hierop reageren.

Bij zoekopdrachten van opdrachtgevers verschijnen de profielen van Freelance Pro-gebruikers bovenaan in de lijst met zoekresultaten. Dit in volgorde van opwaardeerdatum; vroege Freelance Pro-gebruikers hebben een hogere positie.) Vermelding van uw Pro-status bij reacties die u plaatst.

Zowel in uw profiel als bij reacties zal, als u dit op prijs stelt, uw Freelance Pro-status vermeld staan.

Op de profiel pagina van een opdrachtgever of freelancer kunt u met een pro-account feedback geven.

Andere gebruikers van Freelance.nl zijn dan op de hoogte van uw ervaringen met deze partij.

Uw contactgegevens en website zijn direct toegankelijk via uw profiel.
In het profiel van freelancers zonder Pro-status zijn deze velden verborgen.

Potentiële opdrachtgevers kunnen deze gegevens dus niet direct inzien.

De kosten voor een Freelance Pro-account bedragen slechts 4 € per maand
(€ 48,00 per jaar  exclusief BTW).

Klik hier om direct te registreren voor een Freelance Pro account

Privacy verklaring Freelance Fair B.V. (t.b.v. www.freelance .nl)

Initiatiefnemers zijn ondernemende professionals die innovatief en creatief denken combineren met een solide kennis en ervaring in de wereld van multimedia, detachering, marketing en finance.

Freelance Fair B.V. houdt zich aan de Nederlandse Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP), de Europese richtlijnen en de algemeen aanvaardbare normen van goed fatsoen en geldende gedragcodes voor internetgebruik en communicatie.

Het verstrekken van persoonsgegevens

Uitgangspunt van Freelance Fair B.V. is dat een gebruiker te allen tijde zelf de keuze heeft wel of niet gegevens in te voeren. Het verstreken van persoonsgegevens is daarom een bewuste keuze van de gebruiker. Freelance Fair B.V. kan bij het aanbieden van haar diensten vragen om persoonsgegevens. Freelance Fair B.V. verzamelt via haar website(s) niet meer persoonsgegevens dan nodig is voor een goede dienstverlening. De verzamelde persoonsgegevens worden, binnen de grenzen van de wettelijke voorschriften, gebruikt in het kader van de bedrijfsvoering van Freelance Fair B.V. en/of andere aan Freelance Fair B.V. gelieerde ondernemingen en worden niet langer bewaard dan de bedrijfsvoering vereist of dan wettelijk is verplicht.

Het spreekt voor zich dat Freelance Fair B.V. zeer zorgvuldig omgaat met persoonsgegevens. Deze worden verwerkt in een database en dit wordt ingezet voor het samenbrengen van freelancers en opdrachtgevers op basis van door alle deelnemers (freelancers en opdrachtgevers) ingevoerde gegevens. Als het gaat om een betaalde dienst, b.v. Freelance PRO/opdrachtgever PRO gebruikt Freelance Fair B.V. de gegevens eveneens om te factureren.

Het is ook mogelijk dat Freelance Fair B.V. de gegevens gebruikt om gericht te mailen. Zo worden freelancers bijvoorbeeld ge�nformeerd per e-mail als een opdracht, waarvan Freelance Fair B.V. op basis van profielkeuzes vermoedt dat deze interessant is voor de freelancer, wordt geplaatst op freelance.nl.

Freelance Fair is van mening dat haar systemen altijd goed moeten functioneren en over voldoende capaciteit moeten beschikken. Freelance Fair B.V. spant zich in passende technische en organisatorische maatregelen te treffen met als doel de persoonsgegevens van de Afnemer te beveiligen tegen verlies of onrechtmatig gebruik. Deze maatregelen garanderen, rekening houdend met de stand van de techniek en de kosten van de tenuitvoerlegging, een passend beschermingsniveau gelet op de risico's die de verwerking en de aard van de gegevens met zich mee brengen.

Rechten

Freelance Fair B.V. is transparant over de manier waarop ze met persoonsgegevens omgaat.Als u toch nog vragen hebt over de manier waarop Freelance Fair B.V. met uw persoonsgegevens omgaat, kunt u altijd een bericht met uw specifieke vraag sturen aan: Freelance Fair B.V., Postbus 9325, 3007 AH Rotterdam, Nederland.

U kunt ook een bericht aan bovenstaand adres sturen als u wilt weten welke gegevens over u zijn vastgelegd, als u gegevens wilt corrigeren en als u gegevens wilt laten wissen of geen berichten meer wenst te ontvangen. Wilt u gebruik maken van uw recht op inzage in persoonsgegevens, mag Freelance Fair volgens de regels van de wet hiervoor een maximale vergoeding van € 4,50 vragen.

Freelance Fair.BV

Freelance Fair BV is een initiatief van een beperkt aantal onafhankelijke private
investeerders die Freelance.nl  hebben uitgebouwd  tot dé nummer 1
marktplaats voor freelancers en opdrachtgevers.

De initiatiefnemers zijn ondernemende professionals die innovatief en creatief denken combineren met een solide kennis en ervaring in de wereld van multimedia, detachering, marketing en finance.

Freelance,nl staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
als onderdeel van Freelance Fair

Freelance Fair B.V., Postbus 9325, 3007 AH Rotterdam,
BTW: NL8193.47.796.B01 - KVK: 24433449


Website Links


Freelance.nl gratis inschrijven

Freelance Pro account



Tags:

Freelance markt groeit explosief
Freelance prikbord Freelance nieuws

Freelancefair.BV, Freelance.nl,  Freelance, freelance marktplaats,freelancers,  zzper,zelfstandige ondernemers, freelance-opdrachtgevers freelance intermediairs,freelance projecten. freelance prikbord, freelance-discussieforum.


Google- Meldingen - Freelance

EnerzijdsAnderzijds

Freelancers Gezocht

Live TV

 

Aanbevolen

 

KLA TV
KLA TV

   

Alex Jones TV
Americas Voice

   

RT Live News
RT USA TV

   

Classic-Arts-Showcase
Classic-Arts TV

   

Quello Concerts TV
Quello Concerts TV

   

   

 

Fashion Life Style

 

Fashion TV
Lifestyle Love TV

   

Fashion Secret TV
Beauty Secrets

   

Fashion One Live TV
NR One

 

Hells Kitchen TV
back to top