vrijdag 18 november 2011

Docteronline.com actie 10 euro coupon cadeau




 


Alle producten  met 10 EURO EXTRA COUPON Korting

exclusief en alleen via onderstaande website links met de 

ingesloten couponcode  ( U hoeft zelf niets meer in te vullen)

ACTIE verlengd met drie maanden wegens groot succes!

 AANBIEDINGEN

Tags

Bij elke bestelling van dokteronline krijgt u via deze blog 10 euro speciale coupon code korting bovenop de al geldende acties, deze actie is alleen geldig via de links met de speciale couponcode, en niet als u zich bij dokter on line zelf als vaste klant inschrijft. U mag zo vaak bestellen als u wilt. Tip:bestel telkens een enkel product via de links en haal zo optimaal voordeel! en wel 10 euro Korting per Product! Deze superactie is wederom verlengd wegens groot succes!

Drogisterijnet actie aanbiedingen









RSS Actie kortingen Affiliate4you

Drogisterijnet voor een goede gezondheid



online adverteren www.m4n.nl
Drogisterij.net ruim 50.000 producten


Drogisterijnet Kijk hier voor de speciale aanbiedingen



Tags

Drogisterij.net is de grootste apotheek van internet met 50 000 produten op voorraad snelle levering,acties en speciale aanbiedingen tot -60% Korting Alles voor een goede Gezondheid, Lichaamsverzorging, Gezichtsverzorging, verhoog je weerstand, kijk snel naar de speciale korting acties

FBTO verzekering meest gevraagd



FBTO Rechtsbijstand
FBTO Verzekeringen Verzekeringen op maat. Voordelige premies & Ruime dekking.
Autoverzekering Inboedelverzekering Zorg basisverzekering €96,75 p/mnd Zorgverzekering 2012 afsluiten? Autoverzekering Premie berekenen
Zorgverzekering Premie berekenen

FBTO Zorgverzekering: Mooi moment om over te stappen.
Sluit nu af en ontvang een bol.com cadeaubon t.w.v. € 25,- FBTO biedt je als enige zorgverzekeraar een zorgverzekering die je zelf samenstelt en het hele jaar door kunt aanpassen. Kies eenvoudig uit acht aanvullende modules naast de verplichte basisverzekering. Zo betaal je, naast een scherpe basispremie, alleen voor wat je zelf kiest.
Sluit nu een FBTO Zorgverzekering af en ontvang een bol.com cadeaubon t.w.v. € 25,-
Kijk voor de actie op FBTO Bol.com

Maak kennis met FBTO

Misschien kent u FBTO al wat langer. Maar misschien weet u alleen dat FBTO een verzekeringsmaatschappij is. En bent u onbekend met waar wij voor staan. Bij 'Over FBTO' komt u meer te weten over het merk FBTO en onze mensen,kijk dus op uw gemak rond en maak kennis met ons!


Klik Hier >>>>>FBTO Overzichtpagina


Als u zich inschrijft voor MijnFBTO kunt u op elk moment van de dag al uw FBTO verzekeringen en bankzaken raadplegen. Daarnaast maakt u het zichzelf ook nog gemakkelijk, doordat u nergens meer uw eigen gegevens, die toch al bij FBTO bekend zijn, hoeft in te vullen. Kortom, u beheert en regelt uw verzekeringen nog eenvoudiger via FBTO

AEGON IVL een goed inkomen voor later



online adverteren www.m4n.nl

De AEGON Bank is het vertrouwde adres voor een inkomen voor later

Benieuwd naar uw pensioenrapport? Klik hier.

AEGON Bank is een volledige dochter van AEGON. Als direct verkoopkanaal bemiddelen zij in producten van AEGON. Via de website zijn AEGON producten online af te sluiten, waaronder spaar-, beleggingsproducten en verzekeringen. Voor pensioen- en hypotheekproducten krijgt U telefonisch advies. De focus in de dienstverlening ligt met name op een goed Inkomen Voor Later. (IVL)

Sparen met 3,0 % rente bij 5 jaar vast. Aegon Bank




Tags

AEGON is de aangewezen bank voor het opbouwen van een goed pensioen, sparen met vaste hoge rente,het opbouwen van een goed en zeker inkomen voor later

Ohra krediet en verzekeringen





Sorrie ...Deze advertentie is helaas verlopen... Ohra krediet en verzekeringen, Populaire Financiering, OHRA treedt op als verbonden bemiddelaar van Santander Consumer Finance Benelux B.V., geregistreerd bij de AFM onder nummer: 12011170. Raadpleeg hier de voorwaarden en privacy statement . Toetsing en registratie vindt plaats bij BKR te Tiel. OHRA en Santander geven geen advies. U dient zelf te bepalen of het door u gewenste financieel product aansluit bij uw wensen, behoeften en persoonlijke situatie.

Rechtsbijstand voor zzp’ers



online adverteren www.m4n.nl


DAS rechtsbijstand voor zzp’ers

Vrij van juridische zorgen

Als zzp’er bent u zowel de belangrijkste arbeidskracht als uw eigen directeur. Wat doet u met een onbetaalde rekening, een ontevreden klant of een conflict met een leverancier?

Met rechtsbijstand, juridisch advies en incasso van DAS staat u er niet alleen voor!

maandag 14 november 2011

Veilig en overal betalen met paypal





Meld u aan voor PayPal en u kunt direct betalingen via creditcard ontvangen.

Maak kennis met PayPal


PayPal is makkelijk – dat begint al bij het openen van de rekening.

Wij laten u zien hoe PayPal werkt.

Veilig online betalen, en nog simpel ook? Dat kan met PayPal. Lees hier wat u allemaal met PayPal kunt doen en hoe het werkt. Ontdek ook de vele webwinkels waar u makkelijk, veilig en snel kunt betalen!

      
Breid uw mogelijkheden uit en bied PayPal aan uw kopers aan
.

Met meer dan 230 miljoen rekeningen in 190 landen en regio's, is PayPal een snelle, betaalbare en gemakkelijke online betaalservice voor grote en kleine bedrijven.
 
De PayPal zakelijke rekening heeft de volgende functies:

Lage kosten. Geen opstartkosten of maandelijkse kosten, geen annuleringskosten en geen minimumbetalingen. Lagere transactiekosten dan andere zakelijke rekeningen.

Snelle instelling. Open een rekening en ga binnen enkele minuten aan de slag. Geen extra software of hardware nodig

Beveiliging. PayPal is toonaangevend op het gebied van fraudepreventie en risicobeheersing en heeft 60% tot70% lagere verliespercentages als gevolg van fraude dan andere zakelijke rekeningen

Gebruik PayPal om gemakkelijk en veilig betalingen te ontvangen. Begin binnen enkele minuten met het accepteren van creditcardbetalingen.

Bereik miljoenen actieve PayPal-kopers door PayPal te integreren in uw bestaande e-commerce-oplossing.

Netwerk van kopers. Een op de drie online kopers in de VS heeft een PayPal-rekening en elke dag melden zich over de hele wereld meer dan 58.000 nieuwe gebruikers bij PayPal aan.




Tags


Veilig online betalen, en nog simpel ook? Dat kan met PayPal. Lees hier wat u allemaal met de gratis PayPal rekening kunt doen en hoe het werkt. Ontdek ook de vele webwinkels waar u makkelijk, veilig en snel kunt betalen!

zondag 13 november 2011

Max Landsberg TAO Coach Model










Expert Coaches zijn ervan overtuigd dat een autoritaire leider en anders gezegd "de baas  zo goed als uitgestorven is en leren  dat je met tien minuten effectieve coaching al vele uren werk en duizenden euros kunt besparen. Een goede coach kan wonderen oen bij de ontwikkeling en weet mensen te inspireren en te bewegen tot uitmuntende resultaten.

In  De TAO van het coachen leert u hoe ú een goede coach kunt worden en dat hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn want iedereen heeft bij uitstek leidinggevende vaardigheden in huis, u moet ze alleen nog maar naar boven halen, leren te verbeteren en optimaal in te zetten.

Hoe u een  inspirerende top coach word legt de auteur aan de hand van het verhaal van Alex, senior manager bij een internationaal bedrijf, met overzichtelijke theorie en praktische oefeningen haarfijn uit.

Het boek behandeld de zelftest voor coaches , het 4-stappenplan voor het geven van feedback , motivatie-oefeningen, de matrix van deskundigheid en motivatie voor het kiezen van een coachingsstijl.

Max Landsberg is een internationaal erkende autoriteit op het gebied van executive coaching en professionele ontwikkeling. Van Max Landsberg  De TAO van het coachen zijn al meer dan 200.000 exemplaren in veertien verschillende talen verkocht.







Tags
 
Max Landsberg Tao Coaching is de  sleutel tot verbetering van prestaties, je organisatie en jezelf.


Verken de markt voordat je start



Marktonderzoek is essentieel om een beeld te krijgen op de actuele product- en verkoopcijfers en brengt de groeikansen van de branche in beeld en kan de trends en ontwikkelingen signaleren die van invloed zijn op jouw bedrijf.


Bij  marktonderzoek is het  belangrijk om te kijken naar de branche waarin je actief wilt zijn en naar je mogelijke concurrenten. 

Er zijn veel marktonderzoekbureaus die voor je kunnen uitzoeken of jouw idee kans van slagen heeft.
Het voordeel van uitbesteden is dat marktonderzoeksbureaus meestal over een enorme ervaring beschikken, waardoor het onderzoek vaak goed doortimmerd is en bovendien zijn zij in staat om kritisch naar jouw idee te kijken, terwijl starters zelf nog wel eens vergeten om hun roze bril af te zetten en de kansen daardoor te rooskleurig inschatten.

Je kunt zelf een marktonderzoek doen. en krijgt direct een goed inzicht in de branche waarin je actief wilt worden en  leert op voorhand je concurrenten, kansen en bedreigingen kennen. Voordat je  zelf een marktonderzoek maakt, omschrijf dan eerst welk product of welke dienst  je wilt aanbieden.

Een goed marktonderzoek staat of valt bij de  'probleemstelling'. Door een gedetailleerdere vraag kun je gerichter informatie zoeken en anders krijg je een wirwar aan gegevens waar je niets aan hebt. Stel dan ook vast welke gegevens je nodig hebt en waar je deze vandaan kunt halen.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek is het aangewezen startpunt. Afhankelijk van je vraagstelling krijg je daar een uitgebreid bestand van de statistieken en economische gegevens.


Brancheverenigingen , product- en bedrijfsschappen zijn tevens een prima bron. Bij de Kamer van Koophandel kan je de gegevens opvragen en kun je bijvoorbeeld een overzicht krijgen van alle kappers of snackbars in Zoetermeer.

Bestudeer het faillissementenoverzicht: als in de recente periode een groot aantal bedrijven in jouw branche ten onder is gegaan want dan kun  nog maar beter eens goed nadenken over de vraag of je wel op de goede Markt zit.

Verdiep je in je concurrenten. Vraag brochures van hen aan, ga - indien mogelijk - bij hen langs, bekijk hun producten, ervaar de service, praat met klanten, bekijk hun bedrijfspand, analyseer hun zwakke en sterke punten en bedenk hoe je zich van hen kunt onderscheiden en waarom je het beter kunt.

Na je onderzoek kun je conclusies trekken maar  wees kritisch naar jezelf , spiegel de situatie niet te rooskleurig voor en durf ook 'nee' te zeggen als er veel onzekerheden zijn.

Als je  mogelijkheden ziet, probeer je dan te onderscheiden van je concurrenten en benoem punt voor punt hoe je een  betere service verleent en hoe je denkt die kwaliteit te waarborgen.
Aan het  eind van de marktverkenning heb je een stevig plan  om  de concurrenten te kunnen verslaan.


Tags

Marktonderzoek is het aangewezen middel om een goed beeld te krijgen van de markt  en precies na te gaan of jouw onderneming,dienst of idee  kans van slagen heeft, een betrouwbaar orgaan is het CBS, waar je rapporten kunt opvragen over de groei en de economische ontwikkeling, tevens is het handig na te gaan hoe je concurrenten het doen op de markt en uit te zoeken hoe  je hen kunt verslaan door je te onderscheiden door bv personal branding, een origineel idee ,optimale reclame  en de beste  verhouding tussen  prijs en dienst en of product.

Cursus Ondernemen in de Fysiotherapie






Ondernemen in de fysio

Ondernemen in de Fysiotherapie  behandeld alles wat een ondernemer in de fysiotherapie moet weten om van zijn praktijk een succesvolle onderneming te maken.

Alle kanten van het ondernemerschap worden belicht en toegelicht vanuit de praktijk van de analyse van de zorgmarkt tot aan het strategisch management, van communicatie tot ICT en de verzekeringen.

Het boek is speciaal geschreven voor fysiotherapeuten met (interesse in) een onderneming in de eerste lijn en uitstekend geschikt als studieboek voor studenten fysiotherapie die zich willen verdiepen in het ondernemerschap als onderdeel van het beroepscompetentieprofiel.

Prikkelende vragen aan het einde van Ondernemen in de Fysiotherapie  verwijzingen naar recente literatuur en websites helpen student maar ook meer ervaren fysiotherapeuten in loondienst die overwegen om voor zichzelf te beginnen.

Het is een handig en inspirerend boek voor iedere fysiotherapeut met een eigen onderneming geschreven door doorgewinterde ondernemers in de fysiotherapie die graag hun kennis en ervaring delen.

De redactie heeft nauw samengewerkt met gastauteurs die de dagelijkse praktijk van het ondernemen in de fysiotherapie door en door goed kennen.


Tags

Alle kanten van het ondernemerschap in de fysiotherapie worden belicht en toegelicht vanuit de praktijk van de analyse van de zorgmarkt tot aan het strategisch management, van communicatie tot ICT en de verzekeringen.

Optimale Winst behalen via Google




Informatie opzoeken en aankopen doen, gebeurt tegenwoordig massaal op internet. Een interessante website is onmisbaar voor grote en kleine bedrijven, organisaties, clubs en verenigingen.
Met uw website informeert u uw potentiële klanten en biedt u uw producten aan. Of werft u leden voor uw vereniging en verstrekt informatie. Een website (laten) maken, is niet zo moeilijk.
De kunst is om gevonden te worden op internet tussen die miljoenen andere websites.

Basisgids uw website in de top 10

U houdt daarbij onder andere rekening met een Google-vriendelijk ontwerp van uw site en let op het gebruik van de juiste zoekwoorden, hyperlinks en ankerteksten. Daarnaast leert u een Google Adwords-campagne opzetten.

U krijgt handige tips en praktische stappenplannen en leert de resultaten van uw inspanningen beoordelen met de gratis Google webmasterhulpprogramma's.

Doel is om hoog op pagina 1 van zoekresultaten in de Google te eindigen en uw website onder de aandacht te brengen van miljoenen bezoekers!

Een greep uit de onderwerpen:

- hoe moet u uw website aanmelden bij Google
- bekijk hoe Google uw website ziet
- zoekwoordanalyse en zoekwoordteksten schrijven
- technische problemen herkennen en oplossen
- uw website populairder maken via hyperlinks
- werken met de gratis Google webmasterhulpprogramma's
- winstgevend adverteren met Google Adwords
- uw website analyseren met Google Analystics

Dit boek is zowel geschikt voor gebruikers die zelf een website hebben gebouwd als voor website-eigenaren die goed geïnformeerd willen nagaan of hun site optimaal gepromoot wordt door de webontwikkelaar.

Als je je  website bekend wil maken en zoveel mogelijk bezoekers wil trekken, kan je niet om Google, de belangrijkste zoekdienst op internet. Dit boek verklaart allereerst hoe de zoekresultaten van Google in elkaar zitten, en legt vervolgens uit welke aspecten van belang zijn om een website vindbaar te maken. Hierbij wordt zowel naar betaalde als onbetaalde (organische) zoekresultaten gekeken. Latere hoofdstukken gaan meer in detail in op de technische kant van een goed vindbare website en de manier waarop Google de populariteit van informatie op internet inschat. Ook is er aandacht voor het gebruik van de hulpmiddelen van Google, zoals de Toolbar, AdWords (voor betaalde reclame) en Analytics (gebruiksstatistieken). Het kleurrijk vormgegeven boek op A4-formaat is geschreven volgens de Visual Steps methode, waarbij schermafbeeldingen voorzien worden van stap-voor-stap instructies in duidelijke letter. Geschikt als kennismaking met de mogelijkheden tot vergroten van vindbaarheid van websites.


Tags

Optimale resultaten behalen met Google doe je zo,  In deze gids  leert u ww website in de TOP 10 van GOOGLE te krijgen en u hoe u Google inzet om bezoekers naar uw website te leiden. Na het lezen van Basisgids uw website in de top 10 bent u in staat om uw eigen website te (laten) optimaliseren voor Google.

Originele & unieke cadeaus




YourSurprise.com verkoopt gepersonaliseerde cadeau artikelen via haar website www.yoursurprise.nl / www.jouwcadeau.nl , en wordt gekenmerkt door originaliteit en onderscheidendheid.

De meest originele romantische cadeaus

Het meest originele & unieke cadeau is de SurpriseSong. De SurpriseSong is een combinatie van een gepersonaliseerd lied en de traditionele wenskaart: voor de ontvanger wordt een uniek lied gemaakt, met daarin de kenmerken van deze ontvanger.

Tags

Originele en persoonlijke cadeaus die zich onderscheiden van wat je doorgaans in een winkel cadeaushop aantreft zijn exclusief verkrijgbaar bij Yoursurprise.com zoals een persoonlijk lied met unieke wenskaart, een cadeau om nooit meer te vergeten.

Happybee kortingsbon twv € 5,-




Happybee heeft in samenwerking met RTL Nederland en De Club van Sinterklaas een nieuwe campagne ontwikkeld, ter promotie van Het Enige Echte Club van Sinterklaas Feest, dat dit jaar op 27 november plaatsvindt in Ahoy Rotterdam. De look and feel van de campagne is volledige in stijl van De Club van Sinterklaas.

Iedere deelnemer ontvangt een Happybee kortingsbon twv € 5,-. Daarnaast maakt elke deelnemer kans op een De Club van Sinterklaas prijzenpakket (incl. De Club van Sinterklaas DVD, CD en Doeboek) en de Hoofdprijs, 4 Vipkaarten voor Het Club van Sinterklaas Feest (Incl. 1e rang zitplaatsen, toegang tot de afterparty en meet & greet met de pieten!).

zaterdag 12 november 2011

A. Van Sellingen handboek kappersbranche





Het  Handboek ondernemen in de kappersbranche  van A.A. Van Sellingen is het best verkochte handboek voor het opzetten van een kapsalon of een onderneming in de schoonheidsbranche.

Het Handboek ondernemen in de kappersbranche is een begrijpelijk en compleet handboek waarin alle stappen staan genoemd om een eigen salon te beginnen. Dit boek is geschreven voor mensen die al een eigen bedrijf hebben en voor starters en zzp"ers met een eigen salon, als thuiskapper, zzp-kapper of als ambulant kapper. Vol checklists, informatie, foto"s en praktijktips.

Dit boek is onmisbaar voor iedereen die zelfstandig kapper/ster is of wil worden en
bevat interviews met succesvolle starters en staat boordevol handige tips waarmee je geld bespaart en goed voorbereid met je bedrijf begint.

Het boek beschrijft op prettig leesbare wijze alles wat je moet weten. Alle regels en onderwerpen worden behandeld.

Het belangrijkste hierbij is hoe je ideale bedrijf vorm geeft. Het bouwplan van een bedrijf is een ondernemingsplan, het vormt het fundament waarmee je je bedrijf op poten zet. Het boek gaat dieper in op de vraag wat je nodig hebt aan kennis, geld en materiaal om met je bedrijf te starten. Zonder goede relaties ben je nergens.

Deel twee gaat over deze relaties en klanten, hoe krijg je ze en hoe hou je ze. Deel drie gaat over geld, over geld verdienen en geld uitgeven. Voor de start van je eigen bedrijf moet je ook veel rekenen en calculeren. Nederland heeft veel regels, er zijn verschillende partijen waar je als ondernemer mee te maken krijgt.

Deel vier gaat over alle organisaties en instellingen die je tegen kan komen. Er zijn veel regels waaraan je je moet houden. Wie weet waar hij op moet letten, heeft er weinig last van. Deel vier gaat over deze regels. Van Arbo wetgeving tot verzekeringen.

Nooit meer in loondienst dankzij dit boek, had ik dit maar eerder gelezen.

Leest makkelijk en inspireert!

Inhoud Deel 1 Start uw eigen kapsalon
Kiezen voor ondernemerschap 1. Het idee 2.Rekenen voordat je start3. Het ondernemingsplan 4. Gereedschap voor de ondernemer 5. Werkverdeling en organisatie Deel 2 De omgeving 6. De markt 7. Klanten krijgen, klanten houden 8. Belangenorganisaties Deel 3 Geld 9. Administratie 10. Begrotingen 11. Starten met een uitkering 12. Tarieven bepalen 13. Belastingen Deel 4 Wetten, regels en formaliteiten 14. Andere partijen 15. Meer regels 16. Juridisch17. Verzekeringen18 Informatie adressen Index

Handboek Parttime Ondernemen




Jaarlijks starten in Nederland ca 80.000 mensen als ZZP’er een eigen bedrijf. Het zijn kleine zelfstandigen die het werken voor een baas niet meer zien zitten en met hun vakkennis zelf een bedrijf oprichten. Vooral ouderen met veel vakkennis starten meer en meer een eigen bedrijf, veelal parttime

De Handboek Parttime ondernemen gids voor ZZP"ers, starters en freelancers vergroot de kansen van uw bedrijf. Parttime ondernemen is de manier om met weinig kapitaal en risico een bedrijf te beginnen. Vier van de tien starters beginnen vanuit een parttime baan, of naast de zorg voor kinderen.

Handboek Parttime ondernemen  bevat alles over financien, belasting, starten met een uitkering, marketing, pensioenen, het binnenhalen van opdrachten, het concurrentiebeding. Kortom, alles wat met parttime ondernemen of freelancen te maken heeft.

Met dit boek krijgt u alles wat u nodig heeft om uw eigen bedrijf te starten. De gids is zeer compleet en staat boordevol tips en ervaringen voor mensen die parttime willen starten en voor mensen die als zzp"er aan de slag willen.

Op prettig leesbare wijze maakt u kennis met alle facetten van parttime ondernemen; het ondernemingsplan, financiering, starten en de eigen werkruimte, het concurrentiebeding, netwerken en de fiscus.Met behulp van deze gids bent u in staat om uw eigen praktijk te starten als freelancer of als parttime ondernemer. De informatie in dit boek is gericht op de praktijk.

Alles over financiën, belasting, starten met een uitkering, marketing, pensioenen, het binnenhalen van opdrachten, het concurrentiebeding. Kortom, alles wat met parttime ondernemen of freelancen te maken heeft.


Aan het boek werkten deskundigen mee op juridisch, administratief en bedrijfskundig vlak. Een must voor zelfstandigen, zzp"ers en starters.


Tip


Blog Links


ZZP Prijzen & Tarievengids 2012-2013





Prijzen & Tarievengids  
ZZP GIDS / 2011-2012

Bepaal uw uurtarief zelf, maar vraag niet teveel of erger, te weinig, wat vragen uw collega's?

De meest complete en uitgebreide jaargids voor ZZP"ers, starters, en freelancers. Alles over financien, de nieuwste belastingwetgeving, starten met een uitkering, marketing, pensioenen, het binnenhalen van opdrachten, het concurrentiebeding. Kortom, alles wat met ondernemen als ZZP"er of zzp, freelancen te maken heeft.

De ZZP Gids is betrouwbaar en compleet, precies zoals een naslagwerk moet zijn. Op prettig leesbare wijze leest u over alle facetten van het ondernemerschap; het ondernemingsplan, financiering, starten en de eigen werkruimte, het concurrentiebeding, netwerken en de fiscus. Klik hier voor zzp voordeel, voordelige combinatiepakketten methoge kortingen.

Met behulp van deze zzp gids bent u in staat om uw eigen praktijk te starten als freelancer of als ZZP"er. Aan dit boek werkten verschillende deskundigen mee op juridisch, administratief en bedrijfskundig vlak. Een must voor zelfstandigen, ZZP"ers en freelancers!

De Prijzen & Tarievengids helpt u bij het bepalen van uw tarief als zelfstandige. Vraag niet te veel, of erger maak uw tarief niet te laag. Met ruim honderdvijftig actuele tarieven van verschillende beroepsgroepen. De Prijzen & Tarievengids vijf methodieken om een tarief te berekenen en 150 tarieven van verschillende beroepsgroepen (zie lijst inhoudsopgave). Onmisbaar voor ZZP'ers, freelancers en opdrachtgevers.

Overzicht van minstens 150 beroepen en ZZP tarieven

ZZP GIDS / 2011-2012

De gids bevat de meest recente tarieven van ruim 150 beroepsgroepen. Met de gegevens in deze gids kunt u uw uurtarief of uw prijs bepalen of, als u opdrachtgever bent, kijken of de gevraagde tarieven of prijzen redelijk zijn. De Prijzen & Tarievengids gids bevat naast tarieven van verschillende beroepsgroepen ook vijf rekenmethodieken om prijzen of tarieven te bepalen. De gegevens in deze gids zijn afkomstig van ons continue tarievenonderzoek en eigen research.

Wat kunt u voor uw diensten vragen?

Deze vraag vormt de kern van de Prijzen & Tarievengids. Het antwoord is afhankelijk van een groot aantal factoren. Wat is meer waard voor de verdwaalde wandelaar die al twee dagen zonder drinken in de woestijn ronddoolt, een fles water of een rugzak gevuld met veertig kilo goud?

Het blijkt dat de prijs niet alleen bepaald wordt door kwaliteit of hoeveelheid maar dat de prijs vooral afhankelijk is van de verwachting van de koper maar natuurlijk is de prijs belangrijk, een prijsverlaging kan de omzet verhogen,want er zijn ook voorbeelden dat een prijsverhoging tot omzetstijging leidde (het was zo goedkoop, het kon gewoon niet goed zijn).

Als freelancer of ZZP’er (Zelfstandige Zonder Personeel) of als ondernemer heeft u te maken met een verwachtingspatroon van uw klanten. Ze kiezen u omdat u goed bent of goedkoop, uw klant verwacht een prijs die bij uw kwaliteiten past. U kunt de perceptie die uw klanten van uw producten of diensten zelf creëren onder andere door uw prijsstelling. De handige gids biedt richtlijnen voor het bepalen van de prijs van diensten of producten. U bepaalt uw prijs aan de hand van rekenmodellen en strategieën of aan de hand van standaardtarieven die per beroepsgroep gehanteerd worden. Daarnaast bespreekt dit boek in het kort de beste methodieken voor het vaststellen van de prijs van uw producten of diensten.

Social media marketing voor zzp'ers




Veel zzp’ers hikken aan tegen koude acquisitie en verkoopgesprekken. Ze gebruiken social media vooral om gezellig met anderen te praten en af en toe informatie te delen. Maar nieuwe klanten krijgen ze er niet mee.

Ze gebruiken social media vooral om gezellig met anderen te praten en af en toe informatie te delen. Maar nieuwe klanten krijgen ze er niet mee. Dit boek laat zien hoe je de mogelijkheden van social media op een slimme manier kunt inzetten. Marlies van der Meer geeft praktische tips om je know-like-trust-factor en je expertstatus te vergroten. Klanten die jou leren kennen en die je aardig, betrouwbaar en deskundig vinden, gaan je namelijk vanzelf als de beste oplossing voor hun probleem zien maar voordat je social media effectief als marketingtool kunt inzetten, moet je eerst weten wie je klanten zijn en wat jij voor hen kunt betekenen daarom besteed dit boek ook aandacht aan het persoonlijke merk, je ideale klant en je niche.

Social media marketing voor zzp'ers...

- Stapsgewijze opdrachten om je beste aanbod en doelgroep te bepalen.
- Praktische social media tips waardoor klanten je als aardig, betrouwbaar en deskundig ervaren.
- Compleet stappenplan met specifieke aandacht voor bloggen, Twitter, LinkedIn, Facebook en YouTube.

Marlies van der Meer, schreef een Twitter-checklist voor 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Dankzij social media benaderen klanten haar voor blog- en boekcoaching, kwam zij in contact met haar uitgever en gaf zij verschillende interviews.

Dit boek laat zien hoe je de mogelijkheden van social media op een slimme manier kunt inzetten. Marlies van der Meer geeft praktische tips om je know-like-trust-factor en je expertstatus te vergroten. Klanten die jou leren kennen en die je aardig, betrouwbaar en deskundig vinden, gaan je namelijk vanzelf als de beste oplossing voor hun probleem zien. Maar voordat je social media effectief als marketingtool kunt inzetten, moet je eerst weten wie je klanten zijn en wat jij voor hen kunt betekenen. Daarom in dit boek ook aandacht voor je ideale klanten en je niche.

‘In het dichtbeboste woud van boeken over sociale media is er nu eindelijk een die als een sequoia boven de rest uitsteekt. Nu kun je er niet meer omheen want Van der Meer toont je de weg. De enige klacht die je over dit boek zou kunnen hebben, is dat je geen excuus meer hebt om daadwerkelijk wat te gaan dóen met je social media marketing’.

Bart Flos, auteur, anti-klaagcoach en veranderadviseur

‘Klanten zijn gek op gaten, en hebben liever geen boren. Anders gezegd: Klanten zijn op zoek naar oplossingen en niet zo zeer naar jouw producten en diensten. Marlies laat in dit boek op een zeer praktische manier zien, hoe je het verschil maakt en klanten voor je wint’.

Jos Burgers, bestsellerauteur en veelgevraagd spreker

‘Dit is een aanstekelijk business-boek voor de ZZP'er. Uitstekende tips en ideeën voor het overtuigen van klanten met new school marketing. Marlies van der Meer weet waar ze over praat. Lezen!’

Aartjan van Erkel, auteur van Verleiden op internet - Hoe maak je een website onweerstaanbaar?

Marlies van der Meer, eigenaar van Meer Advies, schreef een Twitter-checklist voor 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Dankzij social media benaderen klanten haar voor blog- en boekcoaching, kwam zij in contact met haar uitgever en gaf zij verschillende interviews.

donderdag 10 november 2011

Bescherm uw Intellectueel Eigendom







BBIE

Het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE) is het officiële bureau voor de registratie van merken, modellen en tekeningen in de Benelux, en  biedt de mogelijkheid om het bestaan van ideeën, concepten, ontwerpen, prototypes enz. vast te leggen in het i-DEPOT.

Het BBIE  staat die toezicht van zijn Raad van Bestuur. In deze Raad zitten vertegenwoordigers van de drie Benelux landen.

De BBIE Organisatie heeft tot taak:

-de uitvoering van het verdrag en het uitvoeringsreglement

-de bevordering van de bescherming van merken en tekeningen of modellen in de Benelux landen
-de uitvoering van aanvullende taken op andere gebieden van het recht inzake de intellectuele eigendom, die de Raad van Bestuur aanwijst;
-voortdurende evaluatie en, indien nodig, aanpassing van het Benelux-recht inzake
merken en tekeningen of modellen, in het licht onder meer van de internationale en communautaire ontwikkelingen


Intellectueel Eigendom?

Een Intellectueel Eigendom is de verzamelnaam voor rechten op intellectuele creaties, zoals boeken, muziek, merken, vormgeving, uitvindingen, software, teksten en foto’s. Een creatie kan door meerdere rechten tegelijkertijd worden beschermd. De bekendste IE-rechten zijn het merkenrecht, het auteursrecht en het octrooirecht.


Wat is een merk?

Een merk is een teken waarmee u uw waren (producten) of diensten onderscheidt van die van uw concurrenten. Inschrijving van uw merk bij het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE) geeft u het exclusief recht op het gebruik van het merk voor bepaalde waren (producten) en diensten binnen de Benelux, voor een (verlengbare) periode van 10 jaar.

De bekendste soorten merken zijn woordmerken en beeldmerken. 99 % van de merken valt in één van deze twee categorieën. Andere soorten merken zijn vormmerken, kleurmerken en klankmerken.
is.

Beeldmerk: Een logo of een etiket, maar ook bijvoorbeeld een woord in een speciaal lettertype of in een speciale opmaak (een logo waarin een naam voorkomt).

In bepaalde gevallen kan de vorm van een product of een verpakking (denk bijvoorbeeld aan een bijzonder parfumflesje) een merk zijn.

In uitzonderlijke gevallen kan een enkele kleur of een combinatie van kleuren een merk zijn. Dat is het geval als het publiek een bepaald product of een bepaalde dienst herkent aan de kleur. Een bekend voorbeeld zijn blauwe gastankjes voor op de camping.

Een reclamejingle is soms zo bekend dat het publiek bij het horen ervan meteen weet waar het om gaat. In zo'n geval kan dit een merk zijn en ook (in de vorm van een notenbalk) worden geregistreerd.

Niet alle onderscheidingstekens kunnen een merk zijn. Als u een teken deponeert dat
geen merk kan zijn is het BBIE verplicht de inschrijving ervan te weigeren.


Merk zoeken

Het Merkenregister bevat alle gedeponeerde en geregistreerde merken die geldig zijn in de Benelux. Dus niet alleen Benelux merken maar ook Gemeenschapsmerken (Europese merken) en internationale merken waarbij de Benelux is aangewezen. U kunt er de status van uw eigen depots en inschrijvingen volgen en eenvoudig uitzoeken welke merken van anderen er bestaan.

Als een merk niet in het register voorkomt wil dat niet noodzakelijkerwijs zeggen dat het ook beschikbaar is.

Als u wilt weten of uw merk ook buiten de Benelux is geregistreerd, zijn daar verschillende mogelijkheden voor.U kunt hiervoor zoeken in de database van WIPO, in de database van het BHIM, in de database van het land in kwestie of in TMview.

TMView is een gratis online-informatie-instrument. De informatie in TMView wordt verstrekt door de officiële merkenbureaus van de diverse Europese landen. Zij zijn eigenaar van de inhoud en verantwoordelijk voor de dagelijkse bijwerking.

Ook informatie uit de databases van het BHIM en en WIPO is toegankelijk via TMView. Op de website kunt u zien welke Europese landen op dit moment hun gegevens via TMView beschikbaar hebben gesteld.


LINKS

Let op gebruik alleen de officiele links, controleer uw browser!!!!


OHIM is the European Union agency responsible for registering trade marks and designs that are valid in all 27 countries of the EU.



WIPO - World Intellectual Property Organization

WIPO is responsible for the promotion of the protection of intellectual property throughout the world through cooperation among States, and for the administration ...



Het Merkenregister is de officiële publicatieplaats voor Beneluxmerken. Dit houdt onder meer in dat de afschriften die u zelf (gratis) kunt uitprinten door op "Afdrukken" te klikken door veel instanties als bewijs van uw depot of registratie worden geaccepteerd. En als u toch (tegen betaling) een gewaarmerkt afschrift bij ons wilt bestellen dan kunt u dat doen door op "Bestellen" te klikken.


Individueel of collectief merk

Een individueel merk  zijn  producten of diensten die zich onderscheiden van andere ondernemingen. 99% van de merken zijn individuele merken.

Een Collectief merk  onderscheid zich op  één of meer gemeenschappelijke kenmerken van producten of dienst. De houder van een collectief merk gebruikt het merk zelf niet maar houdt toezicht op het gebruik van het merk door anderen die aan bepaalde criteria moeten voldoen om het te mogen voeren. Deze criteria moeten zijn vastgelegd in een 'reglement op het gebruik en het toezicht van het merk' dat bij het depot moet worden ingediend. Een voorbeeld van een collectief merk is het Woolmark-symbool.

Wat is geen merk?

Een teken dat bv niet onderscheidend is, is volgens het Benelux-Verdrag voor de Intellectuele Eigendom geen merk.

In de wet staat dat het BBIE in een aantal gevallen een merkinschrijving moet weigeren Als een merk wordt geweigerd, wordt het niet in het merkenregister ingeschreven. U heeft dan geen merkenbescherming en u krijgt de door u betaalde kosten niet terug.

De belangrijkste gevallen zijn:

Het teken mist onderscheidend vermogen. Dit is de meest voorkomende reden van weigering. Onderscheidend vermogen  ontbreekt bijvoorbeeld als een merk het product of de dienst waarvoor het is aangevraagd, beschrijft of als het het product of de dienst aanprijst. Denk bijvoorbeeld aan het merk Fietsmagazine voor een tijdschrift over wielrennen of biomild voor yoghurt met een milde smaak.

Het teken is misleidend. Een logo waarop duidelijk koffie is afgebeeld kan niet als merk voor iets anders (zoals thee of slaapmiddelen) worden geregistreerd en gebruikt, omdat de consument daardoor misleid kan worden.

Het teken is een vlag, wapen of ander officieel embleem van een staat of internationale organisatie die geregistreerd staat volgens het Verdrag van Parijs.

Dit soort merken kunnen alleen in het Benelux-register worden ingeschreven met toestemming van de betreffende staat of organisatie. Dit komt regelmatig voor bij merken waarin (onderdelen van) de vlag van de Europese Unie zijn opgenomen.

Het vormmerk overlapt met andere intellectuele eigendomsrechten zoals het modellenrecht en het octrooirecht. Zo ziet de consument de vorm van bijvoorbeeld een stoel of een lamp eerder als model dan als een vormmerk. In de wet wordt dit als volgt omschreven: Een vorm kan geen merk zijn als deze (1) door de aard van de waar is bepaald, (2) een wezenlijke waarde aan de waar geeft of (3) noodzakelijk is om een technische uitkomst te verkrijgen.

Het merk in strijd is met openbare orde en goede zeden. Dit komt in de Benelux bijna niet voor.

Zo kan de rechter oordelen dat een al ingeschreven merk niet geldig is. Hij verklaart de inschrijving in dat geval alsnog nietig.


Is mijn merk nog beschikbaar?



Voordat u uw merk gaat gebruiken en wilt beschermen is het uiteraard verstandig om uit te zoeken welke oudere merken er bestaan. 



Idee, concept of prototype vastleggen?

Bent u creatief? Heeft u regelmatig nieuwe ideeën en bent op zoek naar een manier om uw idee, concept, (mode)ontwerp, prototype, film, songtekst, scenario etc. vast te leggen? Dan is het vastleggen van het idee in een i-DEPOT van het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom een goede oplossing.

Met het i-DEPOT kunt u bewijzen dat uw creatie op een bepaalde datum al bestond. Dat is handig, want als iemand anders claimt dat hij die creatie gemaakt heeft, kan het i-DEPOT u helpen het tegendeel te bewijzen .

 

Online indienen


U kunt uw i-DEPOT direct online indienen. Dat gaat snel, en gemakkelijk. Het i-DEPOT is goedkoop en vooral ook veilig. In een aantal stappen wordt u gevraagd om uw referentiegegevens in te vullen en een omschrijving of weergave van uw concept of idee toe te voegen. Het bestand of de gezamenlijke bestanden die u toevoegt, mogen niet groter zijn dan 100 MB.


Gratis zoeken in het merkenregister


Het Merkenregister bevat alle gedeponeerde en ingeschreven merken die geldig zijn in de Benelux. Niet alleen Benelux merken maar ook gemeenschapsmerken (Europese merken) en internationale merken waarbij de Benelux is aangeduid.


Surf via uw browser en controleer altijd of de websitelink origineel is, miljoenen computers zijn namelijk  gehackt en als u uitvindingen registreert worden deze gestolen door hackers.

Uitvinders, bedrijven!!! raadpleeg ten alle tijden een anti-spyware specialist en geef uw geheimen niet zonder beveiligde verbinding  via internet op! 



Ook kunt u door het onderzoeksformulier in te vullen het BBIE vragen om (tegen betaling) voor u te zoeken welke oudere merken er voor bepaalde waren of diensten bestaan die wellicht een bezwaar vormen voor het merk dat u wilt laten registreren. U ontvangt binnen ongeveer 3 weken een onderzoeksrapport dat aan de hand van bepaalde zoekcriteria voor woord- en beeldelementen is samengesteld.

Zo krijgt u een indicatie van welke merken er al zijn ingeschreven. De garantie dat u geen problemen zult krijgen kan echter nooit worden geboden. In de eerste plaats kunnen ook andere rechten dan geregistreerde oudere merken een probleem vormen. Met name handelsnamen, maar bijvoorbeeld ook het auteursrecht of het modellenrecht. Verder is het moeilijk voorspelbaar wie op basis van welk merk bezwaar zal hebben tegen uw merk. En wat daarbij de kansen zijn hangt af van alle feitelijke en juridische omstandigheden van het geval.

U kunt het onderzoek ook uitbesteden aan een merkengemachtigde of in intellectuele eigendom gespecialiseerde advocaat. Het goed verrichten van een onderzoek en, belangrijker, het goed kunnen interpreteren van de resultaten en inschatten van de risico's is een specialisme. Veel bedrijven hebben deze kennis niet in huis en doen er dus verstandig aan om advies in te winnen bij een deskundige.


Voordelen MERK registratie

Uw merk wordt opgenomen in het officiële Benelux merkenregister.
U ontvangt een registratiebewijs.

Met een merkregistratie kunt u stappen ondernemen tegen concurrenten die uw merk misbruiken (namaak en piraterij).

U kunt het ® teken gebruiken. Dat wekt het vertrouwen van uw klanten.

U kunt uw merk verkopen of het in licentie geven, want een geregistreerd merk is geld waard.



Het deponeren van een merk in de Benelux voor drie klassen kost € 240 . Het verschuldigde bedrag moet binnen een maand na de datum van aanvraag op onze rekening zijn bijgeschreven. Als de betaling niet binnen deze termijn is ontvangen, wordt de depotdatum verschoven naar het moment van ontvangst van uw betaling.

Procedure.




Direct online deponeren

U kunt uw merk registreren door de merknaam en/of het logo online te deponeren (aanvragen). Ook kunt u een handelsnaam of bedrijfsnaam vaak vastleggen als merk.

Deponeer uw merk direct online

De procedure voor de definitieve registratie van een merk neemt ongeveer 4 maanden in beslag. Als uw merk uiteindelijk niet wordt ingeschreven, krijgt u de depotkosten niet van ons terug.U kunt uw merk ook met spoed laten inschrijven, tegen betaling van een extra taks.

De inschrijving is 10 jaar geldig en gedurende deze periode heeft u merkbescherming. Na 10 jaar kunt u uw registratie verlengen.

BBIE

Het BBIE kan, als onafhankelijk en onpartijdig beheerder van het register, alleen informatie verstrekken. en u informeren over alle procedurele aspecten rondom de registratie van uw merken.

U kunt de registratie van uw merken zelf regelen.maar bedenkt dat er allerlei praktische en juridische vragen spelen bij een zo optimaal mogelijke bescherming van uw merken.

De bescherming van merken en andere IE-rechten is een specialisme en veel bedrijven hebben dat specialisme niet in huis, juist daarom kan het verstandig zijn om dit uit te besteden aan een merkengemachtigde of gespecialiseerde advocaat.


U kunt uw handelsnaam, productnaam of merkbeeld (logo) ook als merk registreren door het papieren formulier in te vullen. Dit formulier kunt u samen met de toelichting uitprinten. Het ingevulde formulier kunt u per post of fax  toesturen of eventueel persoonlijk  komen afgeven.

Een inschrijving bij het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE) geldt altijd automatisch voor de hele Benelux: België, Nederland en Luxemburg. Op basis van een Beneluxinschrijving kunt u optreden tegen het gebruik of de registratie door derden van uw merk of daarmee overeenstemmende tekens binnen de Benelux. U kunt niet alleen optreden tegen latere Beneluxmerken, maar tegen alle in de Benelux geldige merken, dus ook Gemeenschapsmerken (Europese merken) en Internationale merken met geldigheid in de Benelux.

Bescherming buiten de Benelux is ook mogelijk. Dat is aan te raden als u uw producten en diensten buiten de Benelux gaat verkopen. Voor bescherming buiten de Benelux bestaan er verschillende mogelijkheden, die elk hun specifieke voor- en nadelen hebben. De keuze voor een bepaald systeem hangt af van tal van omstandigheden en een effectieve bescherming valt of staat met het kiezen van het systeem dat het beste past bij uw specifieke situatie. Vuistregel hierbij is, dat de bescherming moet aansluiten bij het afzetgebied waar u actief bent: de bescherming moet niet te beperkt zijn maar een te uitgebreide bescherming is ook niet verstandig.  

Het is van belang uw merk te beschermen daar waar u het gebruikt en dus bescherming nodig hebt. 

Bescherming in een ruimer gebied kan onnodige risico’s met zich meebrengen en zelfs tot gevolg hebben dat u uw rechten verliest.

Nationaal

Het merk wordt in een bepaald land bij de bevoegde instantie gedeponeerd. Met name wanneer u slechts actief bent in één land of enkele landen buiten de Benelux, kan deze optie aantrekkelijk zijn. Wanneer u echter in meerdere landen actief bent, kunnen de kosten behoorlijk oplopen.

Wanneer u bescherming in een of meer landen buiten de Benelux wilt, kunt u ervoor kiezen om voor die landen nationale depots te verrichten. Hiervoor kunt u terecht bij de voor die landen bevoegde instanties

Wanneer u binnen zes maanden na een eerder depot (bijvoorbeeld in de Benelux) een depot verricht in een ander land, kunt u voor dat latere depot de prioriteit van uw eerdere depot inroepen. Uw depot in het andere land krijgt dan dezelfde datum van bescherming als uw eerdere depot.

Wanneer u slechts actief bent in één of enkele landen buiten de Benelux, kan een nationaal depot een aantrekkelijke optie zijn. Nadeel is echter dat dit, wanneer het om meerdere landen gaat, al gauw tamelijk duur, ingewikkeld en tijdrovend wordt. U zult dan immers voor elk land een afzonderlijke procedure moeten doorlopen en afzonderlijk moeten betalen. Communicatie met het nationale bureau (bevoegde instantie) moet bovendien meestal in de officiële taal van dat bureau gebeuren en soms is het verplicht om een lokale vertegenwoordiger of correspondentieadres aan te wijzen.

Gelukkig geldt voor steeds meer landen dat zij zijn aangesloten bij internationale verdragen die het verkrijgen van merkbescherming vergemakkelijken. Wanneer u actief bent of denkt te gaan worden in een groter aantal landen, kan een Internationaal merk of een Gemeenschapsmerk een aantrekkelijke optie zijn.

Voor landen die geen lid zijn van internationale verdragen is een nationale registratie echter de enige mogelijkheid.

Internationaal

Via één depot kan in meer dan 80 landen (naar keuze) bescherming worden verkregen. Wanneer u in meerdere landen actief bent, is deze optie al gauw (veel) goedkoper dan allemaal aparte nationale depots. Voordeel ten opzichte van het Gemeenschapsmerk is, dat de risico’s worden beperkt doordat problemen in één land alleen gevolgen kunnen hebben voor de bescherming in dat betreffende land. Internationale merken worden gedeponeerd bij het bureau van het land van oorsprong (in uw geval dus meestal bij het BBIE).

Gemeenschapsmerk

Via één depot kan bescherming worden verkregen in alle landen van de Europese Unie. Wanneer u in (een groot deel van) de EU actief bent, kan dit een aantrekkelijke optie zijn. Er geldt wel het “alles of niets” principe. Daarnaast kan de verkrijging, instandhouding en handhaving van het recht risico’s met zich meebrengen.

Gemeenschapsmerken worden gedeponeerd bij het BHIM (Alicante, Spanje).


Gemeenschapsmerk via Internationaal depot

Een Gemeenschapsmerk kan worden “ingebouwd” in een internationaal depot. U kunt zo met één depot bescherming krijgen in zowel de hele EU als in landen daarbuiten (in totaal meer dan 80). Bijkomend voordeel is dat de risico’s van het “alles of niets” principe van het Gemeenschapsmerk hiermee worden verminderd. Internationale merken worden gedeponeerd bij het bureau van het land van oorsprong (in uw geval dus meestal het BBIE).

Internationaal merk

U kunt door middel van één aanvraag merkbescherming krijgen in landen die lid zijn van de Overeenkomst of het Protocol van Madrid. Dankzij deze twee internationale verdragen kunt u op een tamelijk eenvoudige en voordelige manier merkbescherming krijgen in een groot aantal landen. Een Internationaal merk moet in feite worden beschouwd als een bundel nationale merken die in één keer wordt verkregen, tegen een lager tarief dan wanneer u bij elk van de betreffende bureaus afzonderlijk deponeert.

Meer dan 80 landen binnen en buiten Europa (waaronder grote economieën zoals de VS, China en Japan) zijn bij deze verdragen aangesloten. U kunt kiezen voor bescherming in alle aangesloten landen of een aantal daarvan en ook in één keer voor de hele EU. Wanneer u binnen zes maanden na een eerder depot een Internationaal depot verricht, kunt u voor dat Internationale depot de prioriteit van uw eerdere depot inroepen.

Een Internationaal merk wordt geregistreerd door de World Intellectual Property Organisation (WIPO) die is gevestigd in Genève (Zwitserland). Een Internationaal depot moet echter altijd worden gebaseerd op een basisdepot (bijvoorbeeld een Beneluxmerk of een Gemeenschapsmerk) en loopt dus ook altijd via het bureau van oorsprong. Wanneer een Beneluxmerk als basis wordt gebruikt, is dat dus het BBIE, dat controleert of uw Internationale depot in orde is en of het identiek is aan uw Benelux basisinschrijving, en vervolgens sturen zij  uw Internationale depot door naar de WIPO.

Een nadeel van een Internationale registratie is dat deze de eerste vijf jaar afhankelijk is van de basisinschrijving. Als de geldigheid van die basisinschrijving komt te vervallen, kan de Internationale registratie echter in de meeste gevallen worden omgezet in nationale depots voor de betreffende landen.
Daar tegenover staat echter een groot voordeel. Wanneer uw merk stuit op bezwaren (bijvoorbeeld een weigering of oppositie) in een bepaald land, heeft dit alleen gevolgen voor de bescherming in dat land.

Dit is met name een voordeel van een Internationale registratie ten opzichte van het Gemeenschapsmerk, waarvoor het principe “alles of niets” geldt, hetgeen een belangrijk risico vormt. Dit risico kan overigens worden beperkt, door een Gemeenschapsmerk “in te bouwen” in een Internationale registratie.

Een groot voordeel van de Internationale registratie is dat deze flexibiliteit biedt. Wanneer u in een later stadium actief wordt in nieuwe markten, kunt u de bescherming via een territoriale uitbreiding uitbreiden tot die landen. Uw hele internationale bescherming blijft daarmee ondergebracht in één enkele registratie. Dit maakt het beheer ervan niet alleen overzichtelijker, maar op termijn ook goedkoper, omdat slechts één registratie hoeft te worden verlengd.

Gemeenschapsmerk (EU)

Een Gemeenschapsmerk biedt in één keer bescherming voor alle (momenteel 27) landen van de Europese Unie. Gemeenschapsmerken worden geregistreerd door het Bureau voor Harmonisatie binnen de Interne Markt (het BHIM) dat is gevestigd in Alicante (Spanje).

Een voordeel van een Gemeenschapsmerk is dat u voor (relatief) weinig geld bescherming kunt krijgen in een groot gebied. De kosten bedragen slechts  900 euro voor een online depot en 1.050 euro voor een papieren depot.

Een markt van bijna 500 miljoen inwoners klinkt aantrekkelijk, maar dit voordeel kan tegelijkertijd een nadeel zijn. Rechten komen immers in de regel niet zonder verplichtingen en bij een territoriaal zo uitgestrekt recht zijn die navenant groter.

Voor een Gemeenschapsmerk geldt het principe “alles of niets” en bescherming in een gebied waar u niet actief bent, kan risico’s met zich meebrengen. Niet alleen in de registratiefase, maar ook bij de instandhouding en handhaving van het recht.

Registratie

Het BHIM moet een merk in alle EU-talen beoordelen en wanneer het bijvoorbeeld beschrijvend blijkt te zijn in één taal, wordt de inschrijving geweigerd. Een Gemeenschapsmerk moet immers in alle EU-landen onderscheidend zijn, zoals door het Gerecht van de Europese Unie (GEU) van het Hof van Justitie van de Europese Unie (HvJEU) is bevestigd (vorm van een chocoladesnack, T-28/08, 8 juli 2009). Verder kan een bezwaar van een derde uit eender welk EU-land tot gevolg hebben dat het Gemeenschapsmerk wordt geweigerd (in een oppositie) of later wordt doorgehaald (in een nietigheidsprocedure).

Alleen al het percentage opposities tegen Gemeenschapsmerken ligt boven de 15%. Het risico dat het merk niet of pas na langdurige, ingewikkelde en vaak dure procedures wordt ingeschreven, moet dus in overweging worden genomen.

Dit risico wordt weliswaar enigszins weggenomen doordat een Gemeenschapsmerk in zo’n geval kan worden omgezet (geconverteerd) in nationale depots, maar dat is, zeker wanneer het om meer landen gaat, al gauw tamelijk ingewikkeld en duur. Bovendien wordt de bescherming daarbij versnipperd over allemaal aparte depots in verschillende landen, hetgeen het beheer van de merkenportefeuille lastiger maakt en de verlenging van alle afzonderlijke registraties veel duurder. Door een Gemeenschapsmerk “in te bouwen” in een Internationaal merk, kunnen deze nadelen worden ondervangen.

Instandhouding

Wanneer een merk is ingeschreven, moet het worden gebruikt. Een merk dat binnen vijf jaar na registratie niet normaal is gebruikt, kan vervallen worden verklaard.

Gezien het relatief korte bestaan van het Gemeenschapsmerk is hierover nog veel onduidelijk. Bij de invoering van het Gemeenschapsmerk werd verklaard dat instandhoudend gebruik in één land voldoende zou zijn, maar met de gestage uitbreiding van de EU wordt de kritiek hierop vanuit wetenschap en praktijk steeds groter. Tot nu toe heeft de hoogste rechter, het HvJEU, hierover nog geen uitspraak gedaan. Het Gerecht van de Europese Unie (GEU) heeft echter nadrukkelijk geoordeeld dat “normaal gebruik veronderstelt dat het merk in een substantieel deel van het gebied waarvoor de bescherming geldt,aanwezig is” (HIWATT, T-39/01, 12 december 2002).

De vereisten voor instandhouding van een Gemeenschapsmerk vormen een onzekere factor. Het is niet uitgesloten dat een merkhouder die voor een Gemeenschapsmerk heeft gekozen terwijl hij zijn merk in feite op beperktere schaal of in een beperkter gebied gebruikt, uiteindelijk met lege handen blijkt te staan.

Handhaving (optreden tegen inbreuk)

Het handhaven van een recht is uiteindelijk de reden waarom u uw merk beschermt – in zo’n groot gebied een stuk lastiger. Wanneer u kiest voor merkbescherming in een veel groter gebied dan waar u actief bent, is de kans op conflicten navenant groter. En dat geldt twee kanten op. Enerzijds kan, wanneer er waar dan ook in de EU al een ouder merk of een oudere handelsnaam bestaat die gelijk is aan of overeenstemt met uw merk, dit fatale gevolgen hebben voor uw Gemeenschapsmerk. 

Anderzijds geldt dat als er later binnen de EU een ander bedrijf een zelfde of overeenstemmend merk gaat voeren, ook al is dat in een gebied waarin u misschien helemaal niet actief bent of geen belang bij heeft, u er verstandig aan doet om uw Gemeenschapsmerk te handhaven. Als u namelijk een jonger merk langer dan vijf jaar hebt gedoogd, kunt u daartegen later, wanneer de andere partij misschien wel in uw vaarwater terechtkomt, niet meer optreden. Zowel het onderzoek naar oudere rechten als het monitoren van en optreden tegen jongere rechten, is dus in geval van een Gemeenschapsmerk van groot belang en vaak een kostbare aangelegenheid.

Gemeenschapsmerk

Met een Gemeenschapsmerk kan voor (relatief) weinig geld bescherming in de hele EU worden verkregen. Het risico dat die bescherming uiteindelijk niet of pas na langdurige, ingewikkelde en vaak dure procedures wordt verkregen, is echter niet te onderschatten. Verder is zowel over de instandhouding van het recht als over de handhaving ervan nog veel onduidelijk en lijken er ook nadelen aan te kleven.

Als een merk in de hele EU of een groot deel ervan wordt gebruikt, kan het Gemeenschapsmerk een aantrekkelijke optie zijn. Er zijn echter ook andere mogelijkheden, zoals een Internationaal merk of een Gemeenschapsmerk via een internationaal depot, die, zeker wanneer u niet in (een groot deel van) de EU actief bent, of wanneer u dat juist ook buiten de EU bent, meer mogelijkheden en zekerheid lijken te bieden.

Het grootste voordeel van een Internationale registratie is, dat u op relatief goedkope en eenvoudige manier bescherming kunt krijgen in een groot aantal landen, zowel binnen als buiten de EU. Bovendien kunt u hiervoor terecht bij de voor u bekende instantie, het BBIE.

Onderhoud

Het uitsluitend recht op een merk ontstaat nadat het BBIE uw depot heeft ingeschreven. Uw merk wordt definitief opgenomen in het officiële Benelux merkenregister. U ontvangt hiervan een registratiebewijs.Met een merkregistratie kunt u stappen ondernemen tegen concurrenten die uw merk misbruiken (namaak en piraterij).

Om uw merkrecht in stand te houden moet u uw merkregistratie onderhouden. Dit betekent dat u uw merk moet bewaken, gebruiken en up-to-date houden. En uiteraard uw registratie op tijd verlengen.


Om uw merk effectief te handhaven is het verstandig om continu in de gaten te blijven houden of er inbreuk makende merken worden gedeponeerd of gebruikt. Hiervoor kunt u bijvoorbeeld in het Merkenregister kijken. Om te zien of uw merk door anderen wordt gebruikt kan het nuttig zijn om zelf van tijd tot tijd eens op internet te zoeken.

Om latere depots in de gaten te houden kunt u ook gebruik maken van het jaarabonnement op latere merken. U word dan op de hoogte gehouden van tevoren bepaalde zoekcriteria, welke mogelijkerwijs conflicterende merken er gedeponeerd worden. U kunt kiezen voor een maandelijkse, twee wekelijkse of zelfs dagelijkse rapportage.

U kunt de bewaking van uw merken ook uitbesteden aan een merkengemachtigde of gespecialiseerde advocaat.


Merkinbreuk

Bij de ontdekking van een conflicterend merk kunt u een oppositie bij het BBIE indienen of u kunt met uw inschrijving naar de rechter stappen.


Uw registratie is een belangrijk wapen in deze strijd.

Met de oppositieprocedure kunt u zich verzetten tegen de inschrijving van een jonger merk en zonder tussenkomst van de rechter een merkenconflict oplossen. U kunt ook bij de rechter een verbod op het gebruik van het inbreukmakende merk vorderen. Eventueel met inbeslagname van goederen, een schadevergoeding en zelfs afdracht van de winst (bij moedwillige inbreuk). Het opzettelijk vervalsen of in de handel brengen van vervalste merken of merkartikelen is strafbaar.

Optreden tegen inbreuk is in de meeste gevallen aan een termijn gebonden. Oppositie kan alleen gedurende een bepaalde periode worden ingediend; deze termijn van twee maanden begint te lopen op de eerste dag van de maand volgend op de publicatie van het merk.Voor Benelux merken kunt u in het Merkenregister onderaan het afschrift zien of er nog oppositie mogelijk is. In dat geval ziet u de oppositietermijn vermeld.

Als u het gebruik of de inschrijving van een ingeschreven jonger merk langer dan vijf jaar hebt gedoogd kunt u daar later vaak niet meer tegen optreden.


Merk gebruiken

Als uw merk is ingeschreven is het natuurlijk de bedoeling dat u het ook daadwerkelijk gaat gebruiken. Als u dat langer dan vijf jaar niet doet kan uw merk (geheel of voor een deel van de waren of diensten) vervallen worden verklaard.


Let er bij het gebruik op dat u uw merk ook gebruikt zoals u het hebt gedeponeerd. Dus als u bijvoorbeeld uw logo moderniseert denk er dan aan daarvoor ook een nieuw depot in te dienen.

Het gebruik van een ®-teken kan het voor de buitenwereld duidelijker maken dat het om een geregistreerd merk gaat.

Verlenging registratie

Een merkinschrijving is tien jaar geldig, te rekenen vanaf de depotdatum. De inschrijving kan met een onbeperkt aantal periodes van tien jaar worden verlengd. Een merk kan dus in principe voor eeuwig worden beschermd.


Daarvoor moet u er wel voor zorgen dat uw inschrijving wordt vernieuwd. Wij sturen hierover een herinnering aan het in het register vermelde adres. Maar mocht u deze om welke reden dan ook niet ontvangen dan kunt u daaraan geen rechten ontlenen. Op tijd vernieuwen (verlengen) van uw inschrijving is en blijft uw eigen verantwoordelijkheid!

Het is belangrijk dat de in het register opgenomen gegevens juist en up-to-date zijn. Als er iets verandert kunt u  vragen om de registergegevens te wijzigen.

De meest voorkomende wijziging is de adreswijziging maar het kan ook voorkomen dat de naam van uw onderneming wijzigt. Of dat u uw merk overdraagt (verkoopt), dat u een ander een licentie verstrekt of dat u uw merk in pand geeft bij de bank. Het kan voorkomen dat een ander beslag laat leggen op uw merkinschrijving of dat u uw merkinschrijving (eventueel voor een deel van de waren of diensten) wilt doorhalen en dit zijn zaken die, om ze tegen anderen te kunnen inroepen, in het register moeten worden aangetekend.


Mogelijke Wijzigingen

Naams- en adreswijziging
Wijziging van gemachtigde
Wijziging van het correspondentieadres
Beperking van de waren- en dienstenopgave (uitbreiding is niet mogelijk)

Overdracht

Aantekening of doorhaling van een licentie
Wijziging van het reglement op gebruik en toezicht (in geval van een collectief merk
Aantekening of doorhaling van pandrechten en beslagen
Het merk zelf kan nooit worden gewijzigd
De waren- en dienstenopgave kan nooit worden uitgebreid (wel beperkt)
Een collectief merk kan nooit worden omgezet in een individueel merk (en vice versa)>

Rechtspraak

De afdeling Juridische Zaken is verantwoordelijk voor de juridische werkzaamheden van de afdeling Registratie. De primaire taken van de afdeling kunnen worden onderverdeeld in uitvoerende taken en beleidstaken.

De uitvoerende taken bestaan uit onderdelen van het registratieproces, met als belangrijkste de toetsing op absolute gronden en de oppositie. Daarnaast verlenen wij juridische ondersteuning bij complexe dossiers.

De beleidstaken bestaan uit het uitstippelen van het beleid. Het waarborgen van de kwaliteit van het registratieproces. Wet- en regelgeving (Benelux, Europees, internationaal).

Deelname aan overlegorganen (zowel intern als extern) en advisering van de directie bij juridische en institutionele (nieuwe organisatie, nieuwe diensten, reglementen e.d.) aangelegenheden.


Dwnloads Wet- en regelgeving

 


Toekomstige wetgeving

 



Weigering op absolute gronden

 

Er zijn een aantal wettelijke gronden op basis waarvan het BBIE verplicht is de inschrijving van een depot te weigeren.
  1. Het Bureau weigert een merk in te schrijven indien naar zijn oordeel:
    a. het teken geen merk kan vormen in de zin van artikel 2.1, lid 1 en 2;
    b. het merk elk onderscheidend vermogen mist;
    c. het merk uitsluitend bestaat uit tekens of benamingen die in de handel kunnen dienen tot aanduiding van soort, hoedanigheid,
    hoeveelheid, bestemming, waarde, plaats van herkomst of het tijdstip van vervaardiging van de waren of verrichting van de
    dienst of andere kenmerken van de waren of diensten;
    d. het merk uitsluitend bestaat uit tekens of benamingen die in het normale taalgebruik of in het bonafide handelsverkeer
    gebruikelijk zijn geworden;
    e. het een merk betreft als bedoeld in artikel 2.4, sub a, b of g.
  2. De weigering om tot inschrijving over te gaan moet het teken dat een merk vormt in zijn geheel betreffen. Zij kan tot een of meer van de waren of diensten waarvoor het merk bestemd is worden beperkt.
  3. Het Bureau geeft van zijn voornemen de inschrijving geheel of gedeeltelijk te weigeren, onder opgave van redenen, onverwijld schriftelijk kennis aan de deposant en stelt hem in de gelegenheid hierop binnen een bij uitvoeringsreglement gestelde termijn te antwoorden.
  4. Indien de bezwaren van het Bureau tegen de inschrijving niet binnen de gestelde termijn zijn opgeheven, wordt de inschrijving van het merk geheel of gedeeltelijk geweigerd. Van de weigering geeft het Bureau onder opgave van redenen onverwijld schriftelijk kennis aan de deposant, ondervermelding van het in artikel 2.12 genoemde rechtsmiddel tegen die beslissing.
  5. De weigering wordt eerst definitief nadat de beslissing niet meer vatbaar is voor beroep, dan wel in voorkomend geval nadat de beslissing van de appèlrechter niet langer vatbaar is voor voorziening in cassatie.

Richtlijnen weigering

De richtlijnen Weigering vormen een toelichting bij de criteria voor toetsing van merken op absolute gronden en de manier waarop het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom deze richtlijnen in de praktijk toepast. Doel is met name de gebruiker hierover te informeren en de voorspelbaarheid van de beslissingen van het BBIE te verhogen.


Oppositie

 

De oppositieprocedure is een eenvoudige en relatief goedkope manier om u op basis van uw eigen merkrechten te verzetten tegen de inschrijving van een jonger merk. U kunt op deze manier uw merkconflict zonder tussenkomst van de rechter oplossen.



Oppositie indienen

 

Een oppositie kan zowel door een natuurlijk persoon als een rechtspersoon worden ingediend, degene die de oppositie indient is de opposant.

Als u een ouder merkrecht heeft, dan kunt u de oppositie hierop baseren. Een ouder merkrecht wil zeggen; een depot of (spoed)inschrijving van een Benelux-, Gemeenschaps- of Internationaal merk (met bescherming voor de Benelux) met een vroegere depotdatum dan het merk waartegen oppositie wordt ingesteld, of een algemeen bekend merk (In de zin van het Verdrag van Parijs).

Als u licentiehouder bent, kan u oppositie instellen indien u daartoe van de merkhouder toestemming heeft gekregen.

De grondslag voor de oppositie is in de wet te vinden: oppositie kan ingesteld worden tegen een jonger merk in de volgende gevallen:
  1. als er sprake is van gelijke, voor dezelfde waren of diensten gedeponeerde merken;
  2. als er sprake is van gelijke of overeenstemmende, voor dezelfde of soortgelijke waren of diensten gedeponeerde merken, indien bij het publiek verwarring, inhoudende de mogelijkheid van associatie met het oudere merk kan ontstaan;
  3. als het jongere merk verwarring kan stichten met een algemeen bekend merk in de zin van artikel 6 bis van het Verdrag van Parijs.

Talenregime

 

Er is slechts één proceduretaal: het Frans of het Nederlands. Voor de bepaling van de proceduretaal is het aanknopingspunt bij Benelux merken de taal van het depot van verweerder (dit is de taal waarin de classificatie werd ingediend). Voor internationale merken is het aanknopingspunt de door verweerder gekozen taal (Nederlands of Frans). Als de verweerder geen keuze maakt, dan is de proceduretaal het Frans.

Tot de aanvang van de procedure kunnen de gemaakte keuzen betreffende de proceduretaal (of het uitwisselen van argumenten in het Engels) op gezamenlijk verzoek gewijzigd worden.

Stukken die dienen ter ondersteuning van argumenten of om gebruik van een merk aan te tonen kunnen in hun oorspronkelijke taal (om het even welke) worden ingediend. Ze worden echter slechts in aanmerking genomen indien het BBIE oordeelt dat deze stukken, gezien de reden van indiening, voldoende begrijpelijk zijn. Het BBIE zal dergelijke stukken nooit vertalen.

Verloop  oppositie procedure

 

Na ontvangst van het oppositieformulier beoordeelt het BBIE de volledigheid en juistheid van de verstrekte gegevens. Als de oppositie niet ontvankelijk is, wordt zij verder buiten behandeling gelaten. De partijen worden hiervan op de hoogte gesteld.

Als de oppositie wel ontvankelijk is, wordt de oppositie in behandeling genomen. Het BBIE controleert of de oppositie voldoet aan de overige wettelijke vereisten.

Vanaf het moment dat het BBIE de gegevens van de ontvankelijke oppositie aan beide partijen heeft gezonden, krijgen partijen gedurende een korte periode de gelegenheid om te zien of zij hun geschil onderling kunnen oplossen, dit is de zogenaamde cooling-off periode.

Als de cooling off is afgelopen deelt het BBIE dit mee aan beide partijen en gaat de eigenlijke oppositieprocedure van start. Dit wordt aangeduid als de aanvang van de procedure.

De opposant moet zijn argumenten binnen twee maanden na de aanvang van de procedure indienen.
De verweerder krijgt vervolgens twee maanden de tijd om op deze argumenten te reageren en/of om bewijzen van gebruik te vragen. Indien verweerder om bewijzen van gebruik vraagt heeft de opposant twee maanden om deze in te dienen.

Verweerder krijgt vervolgens twee maanden om hierop te reageren en te antwoorden op de argumenten van de opposant indien hij dit nog niet eerder gedaan heeft.

Als alle stukken ingediend zijn is het dossier klaar voor de beslissing.

Het BBIE kan eventueel de partijen nog uitnodigen om nadere argumenten of stukken in te dienen binnen een daartoe gestelde termijn.


Workshops


Naast de registratie van merken, modellen en dienstverlening op het gebied van ideeën verzorgt het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom ook workshops.

Deze workshops zijn bedoeld voor iedereen die zich in de praktijk bezig houdt met het deponeren van merken of modellen. Iedere workshop behandelt een ander thema, zoals classificatie of weigering op absolute gronden. Tijdens een workshop brengen wij u op de hoogte van de actuele stand van zaken.

Naast theorie wordt er ruime aandacht besteed aan praktijkoefeningen. De workshops vormen een ideaal forum om van gedachten te wisselen met collega's uit de sector.

Als u per e-mail geïnformeerd wilt worden over de workshops, kunt u zich bij de Workshops
aanmelden, dan ontvangt U een bevestiging per e-mail.

 

Route  FOD Economie

 

Stafdienst Budget en Beheerscontrole van het FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie
City Atrium, blok C,
Vooruitgangsstraat 50
1210 Brussel (België)


De locatie is slechts enkele minuten lopen vanaf het Noordstation.
  • U neemt in het Noordstation de uitgang richting Rogierplaats.
  • Deze uitgang loopt naar beneden tot verkeerslichten met links een autotunnel.
  • U steekt deze laan over en komt in de Vooruitgangsstraat.
  • Links zijn de gebouwen van verschillende ministeries. De ingang is bij nummer 50.

Contact

 

U kunt bij het Informatiecentrum terecht voor algemene informatie, inlichtingen uit het register, het deponeren van een merk of model en het vastleggen van een i-DEPOT. 

U kunt natuurlijk ook eerst onze meest gestelde vragen bekijken.

Telefoon:
Iedere werkdag tussen 8:30 en 17:00 uur via:
070 244 242
(vanuit België)
070 349 12 42
(vanuit Nederland)
8002 5383
(vanuit Luxemburg)

E-mail:
Uiteraard kunt u ook een e-mail sturen.
Wij streven ernaar uw e-mail binnen 48 uur af te handelen. 

Uw e-mails worden behandeld conform ons beleid e-mail.

Bezoek: 

Ons kantoor is open voor het publiek van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 16 uur. U hoeft niet van te voren een afspraak te maken. Ons adres:

Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom

Bordewijklaan 15
NL-2591 XR Den Haag
Nederland

Ons kantoor is gesloten op een aantal van de wettelijke feestdagen van de Beneluxlanden.
 

Links



Google- Meldingen - Freelance

EnerzijdsAnderzijds

Freelancers Gezocht

Live TV

 

Aanbevolen

 

KLA TV
KLA TV

   

Alex Jones TV
Americas Voice

   

RT Live News
RT USA TV

   

Classic-Arts-Showcase
Classic-Arts TV

   

Quello Concerts TV
Quello Concerts TV

   

   

 

Fashion Life Style

 

Fashion TV
Lifestyle Love TV

   

Fashion Secret TV
Beauty Secrets

   

Fashion One Live TV
NR One

 

Hells Kitchen TV
back to top