Tweeten @freelancemarkt volgen
Als uw klant een klacht heeft en u komt er onderling niet uit, dan kan de klant naar de onafhankelijke SGC. Deze stichting handelt de klacht af.
Iedere ondernemer heeft wel eens te maken met een klant die ontevreden is. Dat kan bijvoorbeeld gaan over een geleverde dienst, de kwaliteit van een product of de manier waarop de klant is geholpen.
Als ondernemer neemt u zulke klachten serieus en probeert u ze op te lossen. Maar dat lukt niet altijd. Dan is het goed om te weten dat u bent aangesloten bij De Geschillencommissie.
Met uw aansluiting bij De Geschillencommissie kunt u de klacht van uw klant onpartijdig laten behandelen. En omdat beide partijen zich aan de uitspraak van De Geschillencommissie moeten houden, is een klacht na afloop altijd afgehandeld.
U als consument of ondernemer kan een geschil voorleggen aan de geschillencommissie. De procedure is goedkoper dan een vaak kostbare gang naar de rechter. Als U als ondernemer dit doet, moet U de consument de keuze geven te kiezen voor de bevoegde rechter. De consument moet dan binnen 5 weken een keuze maken. Als er geen keuze wordt gemaakt binnen deze periode kan U ondernemer het geschil voorleggen aan de geschillencommissie.
Het geschil kan binnen 3 maanden nadat hierover contact is opgenomen met de ondernemer, voorgelegd worden aan de onafhankelijke geschillencommissie Thuiswinkel. Deze geschillencommissie valt onder de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) te Den Haag.
U dient klachtgeld te betalen, dat wordt (gedeeltelijk) terugbetaald als de consument (gedeeltelijk) in het gelijk wordt gesteld.
Link: De Geschillencommissie
Stichting Webwinkel Keurmerk
Als lid van de Stichting Webwinkelkeur kunt u gebruik maken van onze geschillencommissie.
Deze geeft een bindende uitspraak bij geschillen.
Stichting WebwinkelKeur is het enige echte transparante keurmerk van Nederland met persoonlijk klantcontact.
Voor slechts €7,- per maand krijgt u naast een geschillencommissie een klantenervaringen systeem en controle middels mysteryshoppers. Kortom een investering in een toonaangevend keurmerk dat zichzelf dubbel en dwars terugverdient
De Geschillencommissie in het Nieuws
Geen opmerkingen:
Een reactie posten