vrijdag 7 september 2012

Social Media Marketing Voor ZZP-ers







Social Media Marketing Voor Zzp'Ers




Veel zzp'ers hikken aan tegen koude acquisitie en verkoopgesprekken. Ze gebruiken social media vooral om gezellig met anderen te praten en af en toe informatie te delen. Maar nieuwe klanten krijgen ze er niet mee. Dit boek laat zien hoe je de mogelijkheden van social media op een slimme manier kunt inzetten. Marlies van der Meer geeft praktische tips om je know-like-trust-factor en je expertstatus te vergroten. Klanten die jou leren kennen en die je aardig, betrouwbaar en deskundig vinden, gaan je namelijk vanzelf als de beste oplossing voor hun probleem zien. Maar voordat je social media effectief als marketingtool kunt inzetten, moet je eerst weten wie je klanten zijn en wat jij voor hen kunt betekenen. Daarom in dit boek ook aandacht voor je persoonlijke merk, je ideale klant en je niche.

- Stapsgewijze opdrachten om je beste aanbod en doelgroep te bepalen.
- Praktische social media tips waardoor klanten je als aardig, betrouwbaar en deskundig ervaren.
- Compleet stappenplan met specifieke aandacht voor bloggen, Twitter, LinkedIn, Facebook en YouTube.

Marlies van der Meer, eigenaar van Meer Advies, schreef een Twitter-checklist voor 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Dankzij social media benaderen klanten haar voor blog- en boekcoaching, kwam zij in contact met haar uitgever en gaf zij verschillende interviews.

Marlies van der Meer geeft praktische tips om je know-like-trust-factor en je expertstatus te vergroten. Klanten die jou leren kennen en die je aardig, betrouwbaar en deskundig vinden, gaan je namelijk vanzelf als de beste oplossing voor hun probleem zien. Maar voordat je social media effectief als marketingtool kunt inzetten, moet je eerst weten wie je klanten zijn en wat jij voor hen kunt betekenen. Daarom in dit boek ook aandacht voor je ideale klanten en je niche.
‘In het dichtbeboste woud van boeken over sociale media is er nu eindelijk een die als een sequoia boven de rest uitsteekt. Nu kun je er niet meer omheen want Van der Meer toont je de weg. De enige klacht die je over dit boek zou kunnen hebben, is dat je geen excuus meer hebt om daadwerkelijk wat te gaan dóen met je social media marketing’.

Recensie(s)


Dit boek gaat over hoe sociale media.kunnen worden ingezet voor de promotie van een product, een dienst of een persoon. De auteur is eigenaar van een adviesbureau dat mensen coacht bij het schrijven van blogs en boeken. Zij heeft ook gepubliceerd over het gebruik van twitter door managers. Het boek is speciaal bestemd voor zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) die opdrachten willen verwerven. De beschreven persoonlijke branding is ook heel nuttig voor wie een baan zoekt. Sociale media zoals LinkedIn, Facebook, twitter en YouTube lenen zich er uitstekend voor om expertise tentoon te spreiden. Slimme positionering draagt ook bij aan het imago van een 'aardig persoon' en vergroot de 'gunfactor'. De heldere uitleg over hoe je beide wegen kunt bewandelen, heeft een heel nuttig en leesbaar boek opgeleverd. Een goede aanvulling op andere boeken voor zzp'ers, zoals 'Eenpersoonsmerk worden' (2009)* van Ewald Theunisse. 'Internetmarketing voor dummies' (2010)** van Jan Zimmerman, ook heel handig voor zzp'ers, gaat niet alleen in op sociale media, maar op marketing via internet in brede zin.

Tags
‘Klanten zijn gek op gaten, en hebben liever geen boren. Anders gezegd: Klanten zijn op zoek naar oplossingen en niet zo zeer naar jouw producten en diensten. Marlies laat in dit boek op een zeer praktische manier zien, hoe je het verschil maakt en klanten voor je wint’.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Rijksoverheid.nl - Nieuwsberichten

Rijksoverheid.nl - Besluiten

Stichting Climate Intelligence Clintel

Google- Meldingen - Freelance

Freelancers Gezocht

EnerzijdsAnderzijds

back to top