Veel zzp’ers hikken aan tegen koude acquisitie en verkoopgesprekken. Ze gebruiken social media vooral om gezellig met anderen te praten en af en toe informatie te delen. Maar nieuwe klanten krijgen ze er niet mee.
Ze gebruiken social media vooral om gezellig met anderen te praten en af en toe informatie te delen. Maar nieuwe klanten krijgen ze er niet mee. Dit boek laat zien hoe je de mogelijkheden van social media op een slimme manier kunt inzetten. Marlies van der Meer geeft praktische tips om je know-like-trust-factor en je expertstatus te vergroten. Klanten die jou leren kennen en die je aardig, betrouwbaar en deskundig vinden, gaan je namelijk vanzelf als de beste oplossing voor hun probleem zien maar voordat je social media effectief als marketingtool kunt inzetten, moet je eerst weten wie je klanten zijn en wat jij voor hen kunt betekenen daarom besteed dit boek ook aandacht aan het persoonlijke merk, je ideale klant en je niche.
Social media marketing voor zzp'ers...
- Stapsgewijze opdrachten om je beste aanbod en doelgroep te bepalen.
- Praktische social media tips waardoor klanten je als aardig, betrouwbaar en deskundig ervaren.
- Compleet stappenplan met specifieke aandacht voor bloggen, Twitter, LinkedIn, Facebook en YouTube.
Marlies van der Meer, schreef een Twitter-checklist voor 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Dankzij social media benaderen klanten haar voor blog- en boekcoaching, kwam zij in contact met haar uitgever en gaf zij verschillende interviews.
Dit boek laat zien hoe je de mogelijkheden van social media op een slimme manier kunt inzetten. Marlies van der Meer geeft praktische tips om je know-like-trust-factor en je expertstatus te vergroten. Klanten die jou leren kennen en die je aardig, betrouwbaar en deskundig vinden, gaan je namelijk vanzelf als de beste oplossing voor hun probleem zien. Maar voordat je social media effectief als marketingtool kunt inzetten, moet je eerst weten wie je klanten zijn en wat jij voor hen kunt betekenen. Daarom in dit boek ook aandacht voor je ideale klanten en je niche.
‘In het dichtbeboste woud van boeken over sociale media is er nu eindelijk een die als een sequoia boven de rest uitsteekt. Nu kun je er niet meer omheen want Van der Meer toont je de weg. De enige klacht die je over dit boek zou kunnen hebben, is dat je geen excuus meer hebt om daadwerkelijk wat te gaan dóen met je social media marketing’.
Bart Flos, auteur, anti-klaagcoach en veranderadviseur
‘Klanten zijn gek op gaten, en hebben liever geen boren. Anders gezegd: Klanten zijn op zoek naar oplossingen en niet zo zeer naar jouw producten en diensten. Marlies laat in dit boek op een zeer praktische manier zien, hoe je het verschil maakt en klanten voor je wint’.
Jos Burgers, bestsellerauteur en veelgevraagd spreker
‘Dit is een aanstekelijk business-boek voor de ZZP'er. Uitstekende tips en ideeën voor het overtuigen van klanten met new school marketing. Marlies van der Meer weet waar ze over praat. Lezen!’
Aartjan van Erkel, auteur van Verleiden op internet - Hoe maak je een website onweerstaanbaar?
Marlies van der Meer, eigenaar van Meer Advies, schreef een Twitter-checklist voor 75 Checklisten voor de nieuwe manager. Dankzij social media benaderen klanten haar voor blog- en boekcoaching, kwam zij in contact met haar uitgever en gaf zij verschillende interviews.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten