TweetFollow @freelancemarkt
Het aanmaken van een facebook account of pagina gaat snel en eenvoudig Je kunt de link vinden via de Facebook helppagina’s. Ook linksonder op iedere willekeurige fanpagina vind je een link ‘Een Pagina maken voor mijn bedrijf’. Voordat je een facebook account maakt is het van belang goed te weten waar je aan begint door deze handleiding met een schat aan nuttige tips en info in zijn geheel te bestuderen om de juiste keuzes te kunnen maken en optimaal te kunnen profiteren van Facebook...
Start gratis je Facebook account.
Ga naar de website http//www.facebook.com, je wordt automatisch doorgeleid naar de Nederlandstalige versie. Vul je gegevens in in het registratiescherm (voor- en achternaam, emailadres, wachtwoord en geboortedatum) Klik op registreren (wanneer je op registreren klikt ga je automatisch akkoord met de voorwaarden, ik adviseer je de voorwaarden eerst door te lezen) Daarna krijg je een scherm met “veiligheidscontrole”, waarin je twee woorden moet overtypen. Als je de woorden niet kunt lezen kun je kiezen voor andere woorden of een geluidsfragment. Klik nogmaals op registreren
Werken met Facebook
Je kunt je profiel invullen zoals gegevens over jezelf, opleiding, werk, je leeftijd en je relaties. Facebook heeft een zoekfunctie, waarmee je bekenden over de gehele wereld die ook lid van Facebook zijn, kunt zoeken. Tik de naam van je vriend of vriendin in en kijk of hij/zij ook een Facebook account heeft. Als je de persoon die je hebt gezocht vindt, dan kun je deze als vriend toevoegen. Wanneer jouw vriend of bekende ook tot jouw vriendennetwerk wil horen, dan kan hij of zij jouw verzoek accepteren.
Facebook heeft o.a. het grote voordeel dat het beschikt over de mogelijkheid foto en video albums te maken. Zo kun je al je belevenissen delen met vrienden Op Facebook kan je allerlei leuke spelletjes spelen, er zijn er wel duizenden, en binnen no time kun je heel wat nieuwe vrienden maken.
Op Facebook kan je snel een eenvoudig gratis een Facebook Pagina maken, voor je bedrijf, merk, organisatie, als particulier of als artiest. Deze pagina kan je koppelen aan diverse toepassingen zoals Twitter en vele andere applicaties, de mogelijkheden zijn in feite onbegrensd.
Facebook is gratis en je word niet gestoord van wapperende banners en reclames. De advertenties die facebook weergeeft, de zogenaamde facebook ads, zijn klein en niet hinderlijk en ze staan overzichtelijk aan de rechterkant van je profielpagina. Particulieren en bedrijven kunnen tegen een redelijk lage prijs adverteren en gebruik maken van een schat aan informatie tools.
Facebook Pagina's maken met uw Facebook Account,
Als u eenmaal een facebook account heeft gemaakt, kunt u een of meer facebookpagina's maken, die u kunt gebruiken voor uw bedrijf, een artiest, fanclub, community etc.
Via een veelheid aan hulpmiddelen waaronder "social plugins" kunt u ineen korte tijd een groot netwerk van vrienden en of klanten opbouwen.
.
Officiële vertegenwoordiger
Het is niet toegestaan om een fanpagina aan te maken namens een bedrijf, merk of bekend persoon als je niet de officiële vertegenwoordiger bent. Je kunt in dat geval wel een groepspagina aanmaken. Als iemand jouw merk of bedrijfsnaam onterecht gebruikt voor een persoonlijk profiel of fanpagina, kun je Facebook verzoeken hier wat aan te doen via de link: inbreuk van een gebruikersnaam.
Zodra U 25 fans hebt, kunt U een eigen Facebook-URL claimen. Dit is handig voor verwijzingen naar uw fanpagina in offline communicatie. Het claimen van je eigen URL doe je hier: Facebook vanity URL aanvragen. Je kunt op deze pagina de URL voor je persoonlijke profiel claimen, of een “gebruikersnaam instellen voor je pagina’s”.
Hier geldt dat je de gekozen naam later niet meer kunt wijzigen. Ook niet als er spelfouten in staan! Wel kun je, voordat je definitief kiest, verschillende namen invoeren om te zien of ze vrij zijn
Let op: de eerste optie die je ziet om een naam vast te leggen, is voor je persoonlijke profiel (want ook daarvoor kun je een URL instellen)!
Om de naam van je pagina vast te leggen, moet je iets verder naar beneden op het scherm, naar het drop-down-menu voor ‘pagina’s’. Je paginanaam (het gedeelte na facebook.com/ …) dient uit minstens 6 tekens bestaan!
Je kunt kiezen uit verschillende fanpagina’s. Het verschil tussen de pagina’s uit zich in de informatie die onder de ‘Info’-tab kan worden ingevuld. Sommige informatie is daar al door Facebook ‘voorgedrukt’.
Communitypagina’s
Behalve fanpagina’s zijn er communitypagina’s en groepspagina’s. Een communitypagina is van de groep gebruikers. Boven een bepaald aantal leden komt het beheer bij de leden te liggen.
Verschil groepspagina’s en fanpagina’s
Een belangrijk verschil tussen groepspagina’s en fanpagina’s is dat de updates van groepspagina’s niet automatisch verschijnen in het nieuwsoverzicht van de leden. Op een groepspagina schrijft een beheerder uit eigen naam. Voor bezoekers is zichtbaar wie de beheerders zijn. Bovendien kunnen groepen ook opgericht worden door mensen die niet verbonden zijn aan het bedrijf.
Je kiest de juiste categorie, afhankelijk van je keuze onder stap 3, zodat je uiteindelijk beter gevonden kan worden door je doelgroep. Zie facebook.com/search (alleen te zien als je ingelogd bent): hier kunnen mensen je vinden per categorie.
Het is mogelijk om de categorie van je pagina aan te passen. Die doe je via de link bovenaan je pagina, ‘edit profile’. Je kunt nu de hoofd- en subcategorie aanpassen.
Een van de belangrijkste stappen in het kiezen van de juiste naam.
De naam geeft je doelgroep aan waar je pagina over gaat en je ‘fans’ kunnen je gemakkelijk vinden binnen Facebook. Kies zorgvuldig omdat je de naam van je pagina, eenmaal gekozen, niet meer kunt veranderen. Wat je nog wel kunt aanpassen, is de Facebook URL (de URL die direct naar je fanpagina leid.
Het kan zijn dat Facebook je paginanaam niet accepteert – je krijgt dan een melding. Facebook raadt je aan om je eigen (merk-)naam te gebruiken, en dit is ook het meest logisch als je op Facebook gevonden wilt worden door je doelgroep. Je hebt als je een pagina maakt niet de mogelijkheid om verschillende opties voor paginanamen te vergelijken en te zien wat er nog beschikbaar is.
Een probleem dat zich nog wel eens voordoet, is dat de fanpagina van een bedrijf door een enkele persoon is aangemaakt die vervolgens het bedrijf verlaat. De enige die kan zorgen dat je medebeheerder wordt van een fanpagina, is de huidige beheerder. En die is niet altijd meer bereikbaar (of bereid).
Zorg ervoor dat op dit moment in het proces minimaal 1 collega medebeheerder wordt gemaakt. De enige voorwaarde om iemand beheerder te maken, is dat diegene ook een Facebookaccount heeft, en dat je het aan dat account gekoppelde e-mailadres kent.
Een beheerder toevoegen aan je fanpagina
Je fanpagina vinden
Je bereikt je pagina overigens vanuit ieder willekeurig Facebookscherm door de naam van de fanpagina in te typen in het zoekscherm dat je bovenaan de pagina vindt als je bent ingelogd.
Als Facebook je paginanaam accepteert, wordt je pagina direct aangemaakt.
Het eerste dat Facebook je vraagt, is om een afbeelding toe te voegen. Omdat de afbeelding ook als avatar/profielafbeelding voor berichten komt te staan, is het handig om te kiezen voor een afbeelding die ook in klein formaat nog herkenbaar is. Als je een foto van een persoon gebruikt, zorg dan voor een close-up.
Profielafbeelding afmetingen
Het maximale formaat van de profielafbeelding is 200 bij 600 pixels – je kunt er dus voor kiezen om een soort banner te maken, in plaats van een vierkante afbeelding.
De korte profieltekst onder je profielafbeelding geeft bezoekers snel informatie over je pagina en/of je bedrijf. Het is een tekst die mensen zien, ook als ze niet op bepaalde tabs bovenaan je pagina klikken. Je kunt er dus voor kiezen om hier zaken extra onder de aandacht te brengen.
Je kunt deze tekst zo vaak wijzigen als je wilt en zo op actuele ontwikkelingen binnen je bedrijf inspelen.
Verkorte URL’s
Heeft U een nieuwsbrief, een speciale aanbieding of een nieuw product? Verwijs er hier naar met een verkorte URL. U kunt ook overwegen om mensen via een verkorte URL te verwijzen naar een speciale landingspagina op je website of blog voor meer informatie.
De links die je in de profieltekst opneemt, zijn wel te klikken, maar zien er niet uit als links totdat je er met je muis overheen gaat.
Het potloodje dat je ziet in het screenshot is uitsluitend zichtbaar voor de beheerder van de pagina en geeft aan dat je de tekst kunt wijzigen).
De ‘Info’ tab heeft een vast stramien dat afhangt van de paginacategorie die je gekozen hebt.
Onder ‘Gedetailleerde info’heb je meer mogelijkheden om in te vullen wat je relevant vindt voor je bezoekers. Onder ‘Website” kun je meerdere links kwijt, onder elkaar en onder ‘Algemene informatie’ kun je een stuk tekst kwijt naar keuze. Dit kan een lange tekst zijn, maar realiseer je dat Facebook de tekst na ongeveer 10 regels zal afbreken met een ‘lees meer’ link.
Je kunt links niet weergeven als andere tekst. Bezoekers zien dus de hele link in plaats van een ‘mooie’ link. Je kunt helaas ook geen omschrijving toevoegen, of “http://” weglaten.
Voordelen Facebook
Je kunt gratis en snel een omvangrijk wereldwijd vriendennetwerk opbouwen en zelf kiezen welke mensen je toe laat op je Facebookpagina of nieuwe contacten aanknopen door vrienden van je vrienden uit te nodigen. Erg handig is dat je gemakkelijk contact kunt hebben met je vrienden of familie aan de andere kant van de wereld, en dat je ook jouw foto’s of video’s simpel en snel met hen kan delen.
Nadelen
Facebook heeft het nadeel dat je vrienden alles kunnen zien wat jij op Facebook hebt veranderd, wat voor berichten je hebt verstuurd en wat je tegen anderen hebt gezegd. Dit zorgt ervoor dat je weinig privacy hebt.
Je kunt je privacy wel beschermen door het correct instellen van je privacy toestemmingen in je account.
Volledig veilig wordt Facebook waarschijnlijk nooit, maar er zijn wel een aantal instellingen om de schade te beperken. Kijk rechtsboven bij je facebook account op Account -> en klik op Privacyinstellingen om je gegevens te veranderen.
Beveiligen van je Facebook
Bescherm je profiel tegen onbekenden
Je kunt je profiel en contact- en profielgegevens beschermen tegen buitenstaanders. Onbevoegden of onbekenden kunnen dan geen informatie meer over je verzamelen en gebruiken. Klik op Profielgegevens in Privacyinstellingen en stel al je profielgegevens in op ‘alleen vrienden’
Deel je contactgegevens met niemand
Ga naar Privacyinstellingen en klik op Contactgegevens. Deze informatie is zeer persoonlijk waardoor je het best ‘aangepast’ kunt gebruiken en alles op ‘alleen ik’ kunt instellen. Op deze manier kunnen vage kennissen die wel je vriend zijn deze gegevens niet delen. Met de optie ‘aangepast’ kun je bv mensen blokkeren om bepaalde delen te zien. Heb je bv je werkgever toegevoegd aan je account, dan kun je hem op deze manier verbieden je gegevens in te zien.
Zorg dat je fotoalbums beschermd zijn
Een foto zegt meer dan duizend woorden. Zorg er daarom voor dat je fotoalbum uitsluitend voor mensen toegankelijk is die je vertrouwt. Ga naar de Profielgegevens en klik naast Fotoalbums op ‘instellingen bewerken’. Zet vervolgens alles op ‘alleen vrienden’ of ‘aangepast’ wanneer je het met bepaalde personen wilt delen. Mobile Uploads hebben een aparte privacyinstelling die kan je ook apart aanpassen.
Beperken van de zoekmogelijkheden
Ga naar Privacyinstellingen en klik op Zoeken. Hier kun je selecteren wie je kan vinden op Facebook maar ook of je in zoekmachines gevonden kunt worden. Wil je niet in zoekmachines gevonden worden dan krijg je eerst een waarschuwing, negeer deze en klik gewoon op bevestigen
Controleer regelmatig de applicaties van derden
Ga naar Privacyinstellingen en klik op Toepassingen en websites. Je kunt in de eerste plaats instellen wat je zelf deelt via applicaties. Let goed op dat je alle tabs afgaat want zelfs wanneer je applicaties niet aan je profiel hebt toegevoegd kunnen ze actief zijn Naast je eigen applicaties kunnen ook vrienden (en zelfs vrienden van vrienden) via toepassingen je gegevens verspreiden. Klik daarom bij Toepassingen en websites op de instellingen van ‘Wat vrienden over jou kunnen delen’ en vink alles uit en vergeet niet op opslaan te klikken..
Avoid Mistakes Tips
1. Facebook Mistakes
It’s not cool to have a Facebook Page just because everyone else has it. Once you create one, you or your company needs to learn how to gain and communicate with Facebook Fans. Many companies acknowledge this to the extent that they hire people especially for this job.
2. Promoting too much instead of creating a community
You will definitely not engage your Facebook Fans just by posting links to your website and talking about your products or services. That is one of the biggest Facebook mistakes you can make because Facebook is a community that needs to be stimulated with diverse content. Facebook Fans engage the most with pictures and albums but they also love when you ask them questions, raise different topics etc. Imagine yourself in their shoes and ask yourself what would get you engaged!
3. Spamming your Facebook Fans
Each social media platform is designed for something else. Each social media platform is designed for something else. Twitter is a place for updates letting you Tweet up to 7–9 times a day (depending on the time zones your business operates in). Facebook on the other hand is meant for sharing content, conversations and connecting with people. But your Facebook Fans will not appreciate their News Feeds getting spammed. Socialbakers uses a metric called Page Posts (PP) to measure how many posts are published on the Page in a certain period of time. It showed that 2 posts a day are just enough for a nice Engagement Rate.
4. Fighting with your Facebook Fans
Sometimes posts can engage your Facebook Fans too much and they get into a fight even between each other, so let them cool down before you join the discussion and definitely don’t argue with them. As they say, customers are always right. Oh and never delete Facebook posts that are negative towards your company because that can really hurt the trust between you and your Facebook Fans.
5. Ignoring your Facebook Fans
The success of a Facebook Page is also expressed by your Response Rate. What’s the point of having a Facebook Page when there’s no dialogue? Make sure you respond to posts from your Fans and don’t make them wait too long.
Veel succes toegewenst met Facebook!
Facebook Experts ?
Gebruik onderstaande RSS Nieuws Feeds en blijf op de hoogte van alle Facebook gerelateerde vacatures, of zie Facebook_Report International Twitter.
Free Facebook RSS Job News Services
RSS Facebook Jobs United States
RSS Facebook Jobs Canada
RSS Facebook Jobs Russia
RSS Facebook Jobs Japan
RSS Facebook Jobs China
RSS Facebook Vacatures Nederland
RSS Facebook Vacatures Belgie
RSS Facebook Jobs Germany
RSS Facebook Vacatures France
RSS Facebook Jobs Itali
RSS Facebook Jobs Ierland
RSS Facebook Jobs UK
RSS Facebook Jobs Espanol
RSS Facebook Jobs Greece
RSS Facebook Jobs Portugal
RSS Facebook Jobs Norway
RSS Facebook Jobs Sweden
RSS Facebook Jobs Finland
RSS Faceook Jobs Turkey
RSS Facebook Jobs Marokko
RSS Facebook Jobs Alegeria
RSS Facebook Jobs South Afrika
RSS Facebook Jobs Afrika
Meer>>>>
Facebook apps
Tags
Facebook handleiding, Facebook Tutorial, Facebook beveiligen, Facebook voor en nadelen, Facebook RSS Vacatures , Facebook Jobs, Faceook Twitter Reporter, Facebook koppelene aan Woprdpress en andere Diensten, Facebook toepassen voor bedrijven, Social Plugins Voor Facebook, Hoe kun je facebook beter beveiligen, beveiligingsinstellingen Facebook tips.Facebook apps
Wilt u meer info, heeft u opmerkingen of vragen, laat dan uw reactie achter via onderstaand reactieformulier, alvast hartelijk bedankt.
Facebook Fan Pagina Tutorial
Het aanmaken van een facebook account of pagina gaat snel en eenvoudig Je kunt de link vinden via de Facebook helppagina’s. Ook linksonder op iedere willekeurige fanpagina vind je een link ‘Een Pagina maken voor mijn bedrijf’. Voordat je een facebook account maakt is het van belang goed te weten waar je aan begint door deze handleiding met een schat aan nuttige tips en info in zijn geheel te bestuderen om de juiste keuzes te kunnen maken en optimaal te kunnen profiteren van Facebook...
Start gratis je Facebook account.
Ga naar de website http//www.facebook.com, je wordt automatisch doorgeleid naar de Nederlandstalige versie. Vul je gegevens in in het registratiescherm (voor- en achternaam, emailadres, wachtwoord en geboortedatum) Klik op registreren (wanneer je op registreren klikt ga je automatisch akkoord met de voorwaarden, ik adviseer je de voorwaarden eerst door te lezen) Daarna krijg je een scherm met “veiligheidscontrole”, waarin je twee woorden moet overtypen. Als je de woorden niet kunt lezen kun je kiezen voor andere woorden of een geluidsfragment. Klik nogmaals op registreren
Werken met Facebook
Je kunt je profiel invullen zoals gegevens over jezelf, opleiding, werk, je leeftijd en je relaties. Facebook heeft een zoekfunctie, waarmee je bekenden over de gehele wereld die ook lid van Facebook zijn, kunt zoeken. Tik de naam van je vriend of vriendin in en kijk of hij/zij ook een Facebook account heeft. Als je de persoon die je hebt gezocht vindt, dan kun je deze als vriend toevoegen. Wanneer jouw vriend of bekende ook tot jouw vriendennetwerk wil horen, dan kan hij of zij jouw verzoek accepteren.
Facebook heeft o.a. het grote voordeel dat het beschikt over de mogelijkheid foto en video albums te maken. Zo kun je al je belevenissen delen met vrienden Op Facebook kan je allerlei leuke spelletjes spelen, er zijn er wel duizenden, en binnen no time kun je heel wat nieuwe vrienden maken.
Op Facebook kan je snel een eenvoudig gratis een Facebook Pagina maken, voor je bedrijf, merk, organisatie, als particulier of als artiest. Deze pagina kan je koppelen aan diverse toepassingen zoals Twitter en vele andere applicaties, de mogelijkheden zijn in feite onbegrensd.
Facebook is gratis en je word niet gestoord van wapperende banners en reclames. De advertenties die facebook weergeeft, de zogenaamde facebook ads, zijn klein en niet hinderlijk en ze staan overzichtelijk aan de rechterkant van je profielpagina. Particulieren en bedrijven kunnen tegen een redelijk lage prijs adverteren en gebruik maken van een schat aan informatie tools.
Facebook Pagina's maken met uw Facebook Account,
Als u eenmaal een facebook account heeft gemaakt, kunt u een of meer facebookpagina's maken, die u kunt gebruiken voor uw bedrijf, een artiest, fanclub, community etc.
Via een veelheid aan hulpmiddelen waaronder "social plugins" kunt u ineen korte tijd een groot netwerk van vrienden en of klanten opbouwen.
.
Officiële vertegenwoordiger
Het is niet toegestaan om een fanpagina aan te maken namens een bedrijf, merk of bekend persoon als je niet de officiële vertegenwoordiger bent. Je kunt in dat geval wel een groepspagina aanmaken. Als iemand jouw merk of bedrijfsnaam onterecht gebruikt voor een persoonlijk profiel of fanpagina, kun je Facebook verzoeken hier wat aan te doen via de link: inbreuk van een gebruikersnaam.
Claim je eigen Facebook-URL
Zodra U 25 fans hebt, kunt U een eigen Facebook-URL claimen. Dit is handig voor verwijzingen naar uw fanpagina in offline communicatie. Het claimen van je eigen URL doe je hier: Facebook vanity URL aanvragen. Je kunt op deze pagina de URL voor je persoonlijke profiel claimen, of een “gebruikersnaam instellen voor je pagina’s”.
Hier geldt dat je de gekozen naam later niet meer kunt wijzigen. Ook niet als er spelfouten in staan! Wel kun je, voordat je definitief kiest, verschillende namen invoeren om te zien of ze vrij zijn
Let op: de eerste optie die je ziet om een naam vast te leggen, is voor je persoonlijke profiel (want ook daarvoor kun je een URL instellen)!
Om de naam van je pagina vast te leggen, moet je iets verder naar beneden op het scherm, naar het drop-down-menu voor ‘pagina’s’. Je paginanaam (het gedeelte na facebook.com/ …) dient uit minstens 6 tekens bestaan!
Kies het soort fanpagina dat je wilt aanmaken
Je kunt kiezen uit verschillende fanpagina’s. Het verschil tussen de pagina’s uit zich in de informatie die onder de ‘Info’-tab kan worden ingevuld. Sommige informatie is daar al door Facebook ‘voorgedrukt’.
- Lokaal bedrijf: onder de ‘info’-tab kun je informatie invullen over openingstijden, of je credit cards accepteert etc. Kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat iedereen die een bedrijf heeft waarvoor de openingstijden belangrijk zijn, voor ‘lokaal bedrijf’ zou kunnen kiezen: retail, horeca, etc. Voor bedrijven met meerdere vestigingen (en verschillende openingstijden) is de volgende categorie geschikter.
- Merk, product of organisatie: onder de ‘info’-tab komt informatie te staan over het jaar van oprichting, de bedrijfsmissie, producten etc.
- Artiest, band of bekend persoon: deze pagina is bedoeld voor beroemdheden.
Communitypagina’s
Behalve fanpagina’s zijn er communitypagina’s en groepspagina’s. Een communitypagina is van de groep gebruikers. Boven een bepaald aantal leden komt het beheer bij de leden te liggen.
Verschil groepspagina’s en fanpagina’s
Een belangrijk verschil tussen groepspagina’s en fanpagina’s is dat de updates van groepspagina’s niet automatisch verschijnen in het nieuwsoverzicht van de leden. Op een groepspagina schrijft een beheerder uit eigen naam. Voor bezoekers is zichtbaar wie de beheerders zijn. Bovendien kunnen groepen ook opgericht worden door mensen die niet verbonden zijn aan het bedrijf.
Kies de juiste categorie
Je kiest de juiste categorie, afhankelijk van je keuze onder stap 3, zodat je uiteindelijk beter gevonden kan worden door je doelgroep. Zie facebook.com/search (alleen te zien als je ingelogd bent): hier kunnen mensen je vinden per categorie.
Het is mogelijk om de categorie van je pagina aan te passen. Die doe je via de link bovenaan je pagina, ‘edit profile’. Je kunt nu de hoofd- en subcategorie aanpassen.
Kies een goede naam voor je pagina
Een van de belangrijkste stappen in het kiezen van de juiste naam.
De naam geeft je doelgroep aan waar je pagina over gaat en je ‘fans’ kunnen je gemakkelijk vinden binnen Facebook. Kies zorgvuldig omdat je de naam van je pagina, eenmaal gekozen, niet meer kunt veranderen. Wat je nog wel kunt aanpassen, is de Facebook URL (de URL die direct naar je fanpagina leid.
Het kan zijn dat Facebook je paginanaam niet accepteert – je krijgt dan een melding. Facebook raadt je aan om je eigen (merk-)naam te gebruiken, en dit is ook het meest logisch als je op Facebook gevonden wilt worden door je doelgroep. Je hebt als je een pagina maakt niet de mogelijkheid om verschillende opties voor paginanamen te vergelijken en te zien wat er nog beschikbaar is.
Voeg mede beheerders aan je pagina toe
Een probleem dat zich nog wel eens voordoet, is dat de fanpagina van een bedrijf door een enkele persoon is aangemaakt die vervolgens het bedrijf verlaat. De enige die kan zorgen dat je medebeheerder wordt van een fanpagina, is de huidige beheerder. En die is niet altijd meer bereikbaar (of bereid).
Zorg ervoor dat op dit moment in het proces minimaal 1 collega medebeheerder wordt gemaakt. De enige voorwaarde om iemand beheerder te maken, is dat diegene ook een Facebookaccount heeft, en dat je het aan dat account gekoppelde e-mailadres kent.
Een beheerder toevoegen aan je fanpagina
- Ga naar “Pagina bewerken” (rechts op je pagina, bovenaan, onder de blauwe balk, zie afbeelding).
- In de linkerkolom vind je “Beheerders beheren”.
- Je hebt nu de de keuze om vrienden te selecteren (contacten van je persoonlijke Facebookaccount) of om beheerders toe te voegen via e-mail.
Je fanpagina vinden
Je bereikt je pagina overigens vanuit ieder willekeurig Facebookscherm door de naam van de fanpagina in te typen in het zoekscherm dat je bovenaan de pagina vindt als je bent ingelogd.
Voeg foto's toe aan je facebook pagina
Als Facebook je paginanaam accepteert, wordt je pagina direct aangemaakt.
Het eerste dat Facebook je vraagt, is om een afbeelding toe te voegen. Omdat de afbeelding ook als avatar/profielafbeelding voor berichten komt te staan, is het handig om te kiezen voor een afbeelding die ook in klein formaat nog herkenbaar is. Als je een foto van een persoon gebruikt, zorg dan voor een close-up.
Profielafbeelding afmetingen
Het maximale formaat van de profielafbeelding is 200 bij 600 pixels – je kunt er dus voor kiezen om een soort banner te maken, in plaats van een vierkante afbeelding.
Maak een treffende profieltekst
De korte profieltekst onder je profielafbeelding geeft bezoekers snel informatie over je pagina en/of je bedrijf. Het is een tekst die mensen zien, ook als ze niet op bepaalde tabs bovenaan je pagina klikken. Je kunt er dus voor kiezen om hier zaken extra onder de aandacht te brengen.
Je kunt deze tekst zo vaak wijzigen als je wilt en zo op actuele ontwikkelingen binnen je bedrijf inspelen.
Verkorte URL’s
Heeft U een nieuwsbrief, een speciale aanbieding of een nieuw product? Verwijs er hier naar met een verkorte URL. U kunt ook overwegen om mensen via een verkorte URL te verwijzen naar een speciale landingspagina op je website of blog voor meer informatie.
De links die je in de profieltekst opneemt, zijn wel te klikken, maar zien er niet uit als links totdat je er met je muis overheen gaat.
Het potloodje dat je ziet in het screenshot is uitsluitend zichtbaar voor de beheerder van de pagina en geeft aan dat je de tekst kunt wijzigen).
Vul de informatie onder de ‘Info’ tab in
De ‘Info’ tab heeft een vast stramien dat afhangt van de paginacategorie die je gekozen hebt.
Onder ‘Gedetailleerde info’heb je meer mogelijkheden om in te vullen wat je relevant vindt voor je bezoekers. Onder ‘Website” kun je meerdere links kwijt, onder elkaar en onder ‘Algemene informatie’ kun je een stuk tekst kwijt naar keuze. Dit kan een lange tekst zijn, maar realiseer je dat Facebook de tekst na ongeveer 10 regels zal afbreken met een ‘lees meer’ link.
Je kunt links niet weergeven als andere tekst. Bezoekers zien dus de hele link in plaats van een ‘mooie’ link. Je kunt helaas ook geen omschrijving toevoegen, of “http://” weglaten.
Voordelen Facebook
Je kunt gratis en snel een omvangrijk wereldwijd vriendennetwerk opbouwen en zelf kiezen welke mensen je toe laat op je Facebookpagina of nieuwe contacten aanknopen door vrienden van je vrienden uit te nodigen. Erg handig is dat je gemakkelijk contact kunt hebben met je vrienden of familie aan de andere kant van de wereld, en dat je ook jouw foto’s of video’s simpel en snel met hen kan delen.
Nadelen
Facebook heeft het nadeel dat je vrienden alles kunnen zien wat jij op Facebook hebt veranderd, wat voor berichten je hebt verstuurd en wat je tegen anderen hebt gezegd. Dit zorgt ervoor dat je weinig privacy hebt.
Je kunt je privacy wel beschermen door het correct instellen van je privacy toestemmingen in je account.
Volledig veilig wordt Facebook waarschijnlijk nooit, maar er zijn wel een aantal instellingen om de schade te beperken. Kijk rechtsboven bij je facebook account op Account -> en klik op Privacyinstellingen om je gegevens te veranderen.
Beveiligen van je Facebook
Bescherm je profiel tegen onbekenden
Je kunt je profiel en contact- en profielgegevens beschermen tegen buitenstaanders. Onbevoegden of onbekenden kunnen dan geen informatie meer over je verzamelen en gebruiken. Klik op Profielgegevens in Privacyinstellingen en stel al je profielgegevens in op ‘alleen vrienden’
Deel je contactgegevens met niemand
Ga naar Privacyinstellingen en klik op Contactgegevens. Deze informatie is zeer persoonlijk waardoor je het best ‘aangepast’ kunt gebruiken en alles op ‘alleen ik’ kunt instellen. Op deze manier kunnen vage kennissen die wel je vriend zijn deze gegevens niet delen. Met de optie ‘aangepast’ kun je bv mensen blokkeren om bepaalde delen te zien. Heb je bv je werkgever toegevoegd aan je account, dan kun je hem op deze manier verbieden je gegevens in te zien.
Zorg dat je fotoalbums beschermd zijn
Een foto zegt meer dan duizend woorden. Zorg er daarom voor dat je fotoalbum uitsluitend voor mensen toegankelijk is die je vertrouwt. Ga naar de Profielgegevens en klik naast Fotoalbums op ‘instellingen bewerken’. Zet vervolgens alles op ‘alleen vrienden’ of ‘aangepast’ wanneer je het met bepaalde personen wilt delen. Mobile Uploads hebben een aparte privacyinstelling die kan je ook apart aanpassen.
Beperken van de zoekmogelijkheden
Ga naar Privacyinstellingen en klik op Zoeken. Hier kun je selecteren wie je kan vinden op Facebook maar ook of je in zoekmachines gevonden kunt worden. Wil je niet in zoekmachines gevonden worden dan krijg je eerst een waarschuwing, negeer deze en klik gewoon op bevestigen
Controleer regelmatig de applicaties van derden
Ga naar Privacyinstellingen en klik op Toepassingen en websites. Je kunt in de eerste plaats instellen wat je zelf deelt via applicaties. Let goed op dat je alle tabs afgaat want zelfs wanneer je applicaties niet aan je profiel hebt toegevoegd kunnen ze actief zijn Naast je eigen applicaties kunnen ook vrienden (en zelfs vrienden van vrienden) via toepassingen je gegevens verspreiden. Klik daarom bij Toepassingen en websites op de instellingen van ‘Wat vrienden over jou kunnen delen’ en vink alles uit en vergeet niet op opslaan te klikken..
Avoid Mistakes Tips
1. Facebook Mistakes
It’s not cool to have a Facebook Page just because everyone else has it. Once you create one, you or your company needs to learn how to gain and communicate with Facebook Fans. Many companies acknowledge this to the extent that they hire people especially for this job.
2. Promoting too much instead of creating a community
You will definitely not engage your Facebook Fans just by posting links to your website and talking about your products or services. That is one of the biggest Facebook mistakes you can make because Facebook is a community that needs to be stimulated with diverse content. Facebook Fans engage the most with pictures and albums but they also love when you ask them questions, raise different topics etc. Imagine yourself in their shoes and ask yourself what would get you engaged!
3. Spamming your Facebook Fans
Each social media platform is designed for something else. Each social media platform is designed for something else. Twitter is a place for updates letting you Tweet up to 7–9 times a day (depending on the time zones your business operates in). Facebook on the other hand is meant for sharing content, conversations and connecting with people. But your Facebook Fans will not appreciate their News Feeds getting spammed. Socialbakers uses a metric called Page Posts (PP) to measure how many posts are published on the Page in a certain period of time. It showed that 2 posts a day are just enough for a nice Engagement Rate.
4. Fighting with your Facebook Fans
Sometimes posts can engage your Facebook Fans too much and they get into a fight even between each other, so let them cool down before you join the discussion and definitely don’t argue with them. As they say, customers are always right. Oh and never delete Facebook posts that are negative towards your company because that can really hurt the trust between you and your Facebook Fans.
5. Ignoring your Facebook Fans
The success of a Facebook Page is also expressed by your Response Rate. What’s the point of having a Facebook Page when there’s no dialogue? Make sure you respond to posts from your Fans and don’t make them wait too long.
Veel succes toegewenst met Facebook!
Facebook Experts ?
Gebruik onderstaande RSS Nieuws Feeds en blijf op de hoogte van alle Facebook gerelateerde vacatures, of zie Facebook_Report International Twitter.
Free Facebook RSS Job News Services
RSS Facebook Jobs United States
RSS Facebook Jobs Canada
RSS Facebook Jobs Russia
RSS Facebook Jobs Japan
RSS Facebook Jobs China
RSS Facebook Vacatures Nederland
RSS Facebook Vacatures Belgie
RSS Facebook Jobs Germany
RSS Facebook Vacatures France
RSS Facebook Jobs Itali
RSS Facebook Jobs Ierland
RSS Facebook Jobs UK
RSS Facebook Jobs Espanol
RSS Facebook Jobs Greece
RSS Facebook Jobs Portugal
RSS Facebook Jobs Norway
RSS Facebook Jobs Sweden
RSS Facebook Jobs Finland
RSS Faceook Jobs Turkey
RSS Facebook Jobs Marokko
RSS Facebook Jobs Alegeria
RSS Facebook Jobs South Afrika
RSS Facebook Jobs Afrika
Meer>>>>
Facebook apps
Tags
Facebook handleiding, Facebook Tutorial, Facebook beveiligen, Facebook voor en nadelen, Facebook RSS Vacatures , Facebook Jobs, Faceook Twitter Reporter, Facebook koppelene aan Woprdpress en andere Diensten, Facebook toepassen voor bedrijven, Social Plugins Voor Facebook, Hoe kun je facebook beter beveiligen, beveiligingsinstellingen Facebook tips.Facebook apps
Wilt u meer info, heeft u opmerkingen of vragen, laat dan uw reactie achter via onderstaand reactieformulier, alvast hartelijk bedankt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten