Freelance Nederland


Freelance Nederland, de grootste marktplaats voor zzpers freelancers,ondernemers en werkgevers van Nederland, schrijf u vandaag nog gratis in!


donderdag 16 februari 2012

Tips voor een succesvolle website












Hoe maakt u een succesvolle website

Inleiding

Internet presentatie


Er zijn legio mogelijkheden om u en of uw bedrijf te presenteren en te promoten op Internet, te denken valt aan een  website, een blog, een forum, een webwinkel, een community, een bedrijfsprofiel op Google of een Facebook Pagina. Gratis? U kunt kostenloos een You Tube account maken of een  twitterpagina microblog. Zeer veel diensten zijn  gratis zoals werelds best converterend video community YouTube.De vraag reist waar u het beste mee kunt beginnen? en wat u  moet weten om succesvol te zijn op internet!

Deze  pagina vormt een complete cursus met alle relevante gegevens, links tips en nuttige informatie.



Weet wat u wilt?


Hoe meer mogelijkheden er zijn hoe lastiger het vaak word een keuze te maken maar een ding staat vast en dat is dat uw basis goed dient te zijn en uw doel optimaal geformuleerd. U dient over kennis te beschikken om de juiste keuzes te maken. Helaas is er op internet tegenwoordig een overschot aan websites en informatie die niet in de behoefte van heldere info voorziet. Tijd is geld en veel mensen hebben de tijd niet om alles nauwgezet uit te pluizen en te onderzoeken.

Dit artikel  te bestuderen en te toetsen zal enige tijd vragen maar voorziet in heldere informatie, links  en nuttige tips die van groot belang zijn voor succes. Deze pagina bevat een schat aan informatie en kennis opgedaan door jaren van ervaring en vormt een leidraad om u te voorzien van alles dat u nodig heeft en moet weten om succesvol te zijn..  


Voordat u begint?  Enkele vragen voor uzelf?


Wat is het gestelde doel?
Wat wilt U met welke doelgroep(en) delen op internet?
Hoe wilt  U zich presenteren op Internet?
Hoeveel geld wilt U hierin investeren?

Hoeveel geld wilt U verdienen
Welke producten of diensten bied U aan?

Hoe wil u zich onderscheiden van de concurrentie?


Starten van uw onderneming

De eerste stap is het opstellen van een online ondernemingsplan, ofwel de website of webwinkel formule en dat is niet meer dan op papier zetten wat je zelf al in gedachten hebt.

Enkele vragen die je jezelf hierbij kunt stellen zijn:

Welke producten ga ik verkopen en hoe kom ik hier aan?
Wat wordt mijn doelgroep?
Wie zijn mijn concurrenten?
Wat maakt mijn webwinkel speciaal, wat zijn mijn sterkste verkooppunten?
Hoe wordt de uitstraling van mijn webshop?
Op welke manier organiseer ik de taken in mijn webwinkel?
Hoe zorg ik ervoor dat de producten bij mijn klanten komen?

Wil je een succesvolle webonderneming voeren dan is een goede voorbereiding belangrijk.

 
Overvloed aan ongekende mogelijkheden.

Sociale Netwerken

Er zijn meer dan tienduizend Sociale Netwerken en netwerksites zoals Hyves, Netlog, Tagged, My space  Last Fm, Linkedin, Facebook, Google Communities etc. Door het gigantisch aanbod  aan al deze diensten en allen met hun specifieke voor en nadelen,  zien veel mensen door de bomen het bos niet meer en de vraag reist op welke wijze waar en hoe je  je het beste kunt presenteren en profileren op internet.

Facebook Account en Gratis Webpagina?

Met de komst van Facebook ontstond een revolutie omdat facebook een alles in een beleving bied met een schat aan, en steeds meer mogelijkheden (uitgebreid profiel maken, fotos en video en documenten uploaden en taggen, snel en effectief links en content delen, up & downloaden, sites en content aanbevelen,  polls maken, live chatten,  netwerken, gratis pagina's maken, on line games spelen, groepen oprichten en nog veel meer.  Facebook beschikt over  arsenaal aan applicaties (apps). Facebook Social Plugins maken het mogelijk snel content te delen en veel mensen te bereiken en met elkaar te verbinden.  Steeds meer bedrijven ontdekken dan ook de kracht van Facebook

Naast het ontbreken van irritante reclame pop ups op facebook is de belangrijkste factor voor het grote succes van facebook  de  Like Button. Door het plaatsen van deze button op je blog,netwerk, forum etc of  website kunnen bezoekers de inhoud snel aanbevelen en delen met hun facebooknetwerk.Via een arsenaal aan dergelijke Sociale Plugins kun je jezelf of je bedrijf kostenloos presenteren en promoten. Facebook is booming en dagelijks komen er wereldwijd meer dan 100 000 facebookgebruikers bij.


Bloggen?

Blogs zijn ideaal voor tekstuele presentaties. Blogger.com en Wordpress.com zijn verreweg het meest populair en gratis.Via deze diensten kun je tegenwoordig veel meer dan een simpel blog en zelfs gratis een SEO geoptmaliseerde website maken. Het een en ander vergt, de nodige kennis van zaken hetgeen wel snel een tijdrovende bezigheid word.


Website of webinkel?.

Verreweg het meest geschikte instrument is een goed ogende website of professionele webwinkel.Een webwinkel is tegenwoordig snel en eenvoudig opgezet via bv Mijnwebwinkel.com.


Cijfers op orde


Om tijd en geld uit te sparen en alle cijfers op orde te hebben kunt u gebruik maken
van daartoe gespecialiseerde diensten.




Top gratis websites

Je maakt gratis een site ,of laat hem bouwen en kunt deze later upgraden naar je eigen domein


Weebly 


Het bouwen van een website op Weebly is met niets anders te vergelijken. De  drag & drop websitebouwer maakt het heel gemakkelijk om een krachtige, professionele website te bouwen, zonder dat u over technische vaardigheden beschikt. Miljarden mensen en kleine bedrijven hebben zich door de jaren heen met Weebly online bekendgemaakt.

Inhoudselementen (zoals tekst, foto’s, kaarten en video’s) worden aan uw website toegevoegd door ze gewoon te verslepen en op hun plaats los te laten (drag & drop). Tekst wordt bewerkt zoals in een tekstverwerker. Het bouwen van uw website vindt in real-time plaats, direct vanaf uw webbrowser. U hoeft zich absoluut geen zorgen te maken over installeren en bijwerken.

Ruim 12 miljoen mensen & bedrijven gebruiken anno 2012 Weebly omdat het  een eenvoudig toepasbare  krachtige en betaalbare manier is een website te bouwen. Je kunt gebruik maken van een groot aantal elementen zoals video’s, fotogalerieën, kaarten, forums, contactformulieren en zelfs gratis een winkel beginnen via de product generator.

Geld verdienen met weebly?

Het affiliatieprogramma stelt  iedere gebruiker in  staat een aardig tot zelfs riant inkomen te verdienen door vrienden & familie naar Weebly te verwijzen

Blogger

Google biedt verreweg het meest populaire en meest gebruikersvriendelijke medium om te bloggen op Internet met alle denkbare toepassingen. U kunt snel een eenvoudig een extra inkomen verdienen met uw blog via  het plaatsen van de advertenties van Google  Adsense.

Wordpress.com

Wordpress is naast blogger.com ontzettend popualir om te bloggen.

WordPress is web software you can use to create a beautiful website or blog. We like to say that

WordPress is both free and priceless at the same time.

The core software is built by hundreds of community volunteers, and when you’re ready for more there are thousands of plugins and themes available to transform your site into almost anything you can imagine.

Over 60 million people have chosen WordPress to power the place on the web they “home” — we’d love you to join the family.

Ready to get started? Download WordPress 3.3.1

Het doel van een website

Het doel bepaalt de te volgen strategie en grotendeels hoe de website er qua structuur en ontwerp uit moet zien. Een website maken is vooruitdenken, goed plannen en veel testen Het is belangrijk dat een website voor bezoekers  te bieden heeft waarnaar men zoekt. Het maken van een goede website vergt vooruitdenken, gebruik maken van bestaande kennis, goed plannen, geduld hebben, veel testen en alle informatie analyseren.

Een website als visitekaartje

Het grootste gedeelte van websites bevatten algemene bedrijfs-, product- en contactinformatie en doorgaans zijn deze websites wat minder geschikt voor het verkopen van producten. Veel bezoekers komen op deze sites omdat ze al bekend zijn met het bedrijf.

Wie nog geen site heeft en geen opf weinig budget kan tegenwoordig een schitterend blog of een up to date site met alle toeter en bellen  maken o.a.  via Google ( zie onderaan dit artikel de google toepassingen ) of een goed vindbare pagina maken via Facebook..


Een website voor het verkopen van producten

De beste manier is te zorgen voor een website die betrouwbaar overkomt en aantrekkelijk geprijsde artikelen aanbiedt. Om zo'n website tot een succes te maken, heeft u terugkerende bezoekers en mond-tot-mondreclame nodig. Een dergelijke website wordt vaak ondersteund met acties en aanbiedingen, gratis producten, info en nieuws etc  om bezoekers naar de website te trekken.

Een informatieve website

Door zoekmaschine optimalisatie wordt de basis gelegd voor een hoge positionering in de zoekmachines. De ranking van de websites wordt namelijk mede  bepaald door de hoeveelheid en de kwaliteit van de backlinks (de verwijzingen naar een website elders op het internet).

Het verkrijgen van backlinks is in de praktijk alleen succesvol als een website waardevolle informatie te bieden heeft. De website dient dus een autoriteit te zijn op het betreffende vakgebied.

Websites geoptimaliseerd voor betaald verkeer

Adverteren op internet is in een stroomversnelling geraakt.In het verleden was het toepassen van banners populair, maar tegenwoordig wordt meer gebruik gemaakt van gerichte tekst advertenties. Zo is het bij de zoekmachines Google, MSN en Yahoo! mogelijk te adverteren op de pagina's met zoekresultaten, de zogenaamde gesponsorde links. Op deze manier adverteren vergt kennis van zaken en een gedegen strategie.

Zorg voor een duidelijke en goed ogende website

Als een bezoeker op uw website komt, is het van groot belang dat deze meteen weet waarover de website gaat en vervolgens snel zijn weg kan vinden. Op internet bepalen de meeste bezoekers in een paar seconden al of een website wel interessant is om er tijd aan te besteden. Uiteraard zullen vaste klanten en bezoekers uw site regelmatig bezoeken als deze goed onderhouden is en voorziet in de het gewenste resultaat.

Tip

Van groot belang is dat uw site up to date is en snel genoeg inlaad( binnen enkele seconden geheel te zien is) ,en dat alle links indien van toepassing snel naar het juiste adres doorverwijzen.  Controleer regelmatig uw site op zogenaamde dode links en vervang of verwijder de website links die naar een vervallen pagina verwijzen.


Van belang is echter dat wat u ook kiest, dat u het gestelde doel dient, goede content bied,en goed vindbaar bent doordat uw site zoekmaschinevriendelijk is gemaakt en werd aangemeld en of gecraweld door de spiders(zoekrobots) van  de zoekmaschines.


Uw site dient snel in te laden

Het is geen uitzondering op internet dat zelfs grotere websites  te zwaar belast kunnen worden doordat er teveel bezoekers tegelijkertijd op komen, hetgeen voorkomen kan worden door de capaciteit bij de betreffende host of provider ( de bandbreedte)up te graden.

YourHosting valt aan te bevelen als u een goede en snelle hosting wenst.








Plaats nuttige content

Een informatieve website dient te voorzien in relevant nieuws en goede content (teksten en afbeeldingen en indien noodzakelijk video.). U kunt beter  geen teksten en afbeeldingen van andere sites op uw site plaatsen en origineel te blijven.

Door het plaatsen van artikelen en afbeeldingen van andere sites neemt U  het risico dat uw site door de zoekmachines op een zeer lage en vrijwel onvindbare positie word gezet. Houd u altijd aan de regels van het (C)opyright en de auteurswet.

Vraag altijd toestemming aan derden als u content van hen op uw site wil plaatsen en vermeld dit en de bron website link, bij het desbetreffende artikel dat u plaatst..

Beter scoren in Google

U komt door het gericht en betaald adverteren via Google Adsense hoog in de zoekresultaten van Google maar uw omzet( conversie) is niet alleen afhankelijk van uw budget, en het aantal kliks dat u betaald, maar hangt af van diverse factoren zoals de kwaliteit en de prijs en leveringstijden, uw service en aftersales etc.

Adverteren via Adsense is een kunst die u moet leren en is& naast adverteren via Facebook het meest lucratief mits u middelen met kennis van zaken inzet..U dient zich voordat u betaald gaat adverteren te verdiepen in deze materie. Zelfs grote bedrijven investeerden miljoenen in advertentiecampagnes en presteerden zeer slecht door een ondoordachte strategie, verkeerde zoekwoorden, een onjuiste timing, verkeerde targets en door bv geen rekening te houden met de markt trends.

Tip: Meten is weten.

Van groot belang is te weten waar uw bezoekers en klanten vandaan komen, hoe ze u hebben gevonden, daartoe is het van belang statistieken te raadplegen en te analyseren. Zie hiervoor de WebmasterGids van Google.

Echter ook zonder betaald te adverteren kunt u goed en zelfs zeer hoog scoren in zoekdiensten als u goed vindbaar bent en uw site als dusdanig als waardevol word aangemerkt. Er zijn genoeg sites die vrij hoog staan genoteerd vanwege waardevolle inhoud, regelmatige updates, nieuws en relevantie en doordat deze sites goed werden geoptimaliseerd dmv SEO (sites en pagina voorzien van de juiste metatags, keywords, zoekwoorden).

Sites, blogs en pagina´s die niet of niet juist zijn aangemeld of niet voldoen aan de voorwaarden (ze dienen zoekmachine vriendelijk te zijn) zullen in de regel niet goed en zelfs onvindbaar zijn.

SEO (Search Engine Optimalistation of Zoekmachine Optimalisatie) is de techniek die er op is gericht om gebruikers een optimale uitgangspositie en vindbaarheid te geven voor hun concurrentie met andere site in de zoekresultaten door het toepassen van o.a. het zoekmachine vriendelijk maken van de website URL.

Zoekmachine vriendelijke URL’s

De URL, ofwel het adres van een website is een belangrijke bron van informatie voor zoekmachines. De URL bestaat uit je domeinnaam en het pad van de betreffende pagina. De URL is een belangrijke indicatie voor zoekmachines om te bepalen waar de pagina over gaat. Het is daarom verstandig om belangrijke zoekwoorden in alle  URL’s te verwerken.

Maak alle URL's van uw site of blog ‘zoekmachine vriendelijk’, zodat zoekmachines er meer informatie uit kunnen halen. Zorg ervoor dat omschrijving, artikelnamen en titels van pagina’s,afbeeldingen en clips, de belangrijkste zoekwoorden bevatten


Tag Tip

Geef elke afbeelding een alt tag en voorzie elke afbeelding die U upload van een goede en treffende naam en tag( markering), de naam, omschrijving en voer de zoekwoorden in, dit kunt u doen door op een foto te klikken op uw computer en in het menu te klikken op eigenschappen.

Tip: Tweet Uw webadres( ook van afbeeldingen) een paar keer per week voorzien van de juiste keywords.


Redirects

Een redirect is een soort terugkoppeling die de server waar een website op wordt gehost aan de browser doorgeeft. Hierdoor kan de browser vervolgens de status van de betreffende pagina bepalen en ontvangt hij nieuwe instructies. Het is belangrijk dat er op de juiste manier met redirects wordt omgegaan, zowel om bezoekers naar de meest geschikte pagina’s te sturen als om SEO redenen.

Een pagina bouwt met de tijd een bepaalde reputatie op bij zoekmachines maar als de URL van een pagina verandert, bijvoorbeeld doordat een artikel wordt gewijzigd of verwijderd, gaat deze waarde verloren.

Om dit te voorkomen dient u verwijderde of gewijzigde pagina’s in de waarde te laten en op de juiste manier door te sturen naar de meest relevante pagina’s door slim gebruik te maken van een zogenoemde 301-redirect. Dit kan veel uitmaken voor de waardebepaling van je website door zoekmachines.

 

Pagina titels

Zoekmachines hechten waarde aan de titel van een pagina en dus is het belangrijk dat je paginatitel het voornaamste zoekwoord voor die betreffende pagina bevat en hierbij is ook de volgorde waarin deze woorden staan van belang.

Metatag description

De metatag description is de beschrijving die onder de paginatitel in de resultaten bij een zoekmachine staat. Voor een hogere positie in de zoekmachines heeft deze tag geen directe waarde, maar een goede en unieke omschrijving voor elke pagina vergroot de kans dat iemand vanuit een zoekmachine op de link naar jouw webwinkel klikt.

Het maken van unieke metatag descriptions voor elke pagina kan veel werk zijn maar levert des te meer op want zo worden je pagina’s op de juiste manier gepresenteerd en gevonden.


SEO Tips


Een pagina titel is het eerste wat een bezoekers ziet in de zoekresultaten. Zonder een goede paginatitel wordt je minder vaak gevonden!De titel van een website behoort een deel van de lading van een pagina te dekken. De titel van een website behoort een deel van de lading van een pagina te dekken. Zoekmachines stellen 40 tot 66 karakters ter beschikking voor de titel van een pagina.

Het is altijd beter zelf je beschrijving in de hand te hebben. Gebruik daarom altijd de meta description.

Een goede folderstructuur zorgt er voor dat een zoekmachine een site gemakkelijker kan volgen en indexeren. Zorg dus altijd voor een duidelijke strucuur op een website, op basis van goed folders met een duidelijke naam.

Headers behoren de lading van de pagina voor een gedeelte te dekken.

De beschrijvingen van plaatjes op de website (alt tags) dienen de inhoud van de pagina voor een deel te dekken.

Probeer de verhouding html en text zo laag mogelijk te houden. Vaak is het niet nodig om veel html te gebruiken om toch een mooie pagina te bouwen. Deze html zorgt er dan alleen nog maar voor dat de pagina langzaam laadt.

Pagina's zonder fouten laden sneller en tonen zich beter op de verschillende browsers.

Een ideale pagina bevat tussen de 400 en 600 woorden. Volgens onderzoek is dit het beste aantal woorden om een verhaal duidelijk te maken zonder de aandacht te verliezen.

Sitemaps

Een goede manier om zoekmachines te laten zien uit welke pagina’s jouw webwinkel bestaat is door het aanbieden van een sitemap waardoorzoekrobots en bezoekers snel alle pagina’s van de website kunnen inzien.

Sitemaps zijn de beste methode om Google te informeren over pagina's op uw site die anders misschien onvindbaar zijn.Een XML-sitemap, meestal gewoon sitemap genoemd, is een lijst van de pagina's op uw website. Als u een sitemap maakt en verzendt, zorgt u ervoor dat Google op de hoogte is van alle pagina's op uw site, inclusief de URL's die tijdens de normale crawlprocedure van Google niet worden gevonden.

U Kunt een sitemap maken op basis van  het Sitemap-protocol, een tekstbestand of een RSS-/Atom-feed verzenden als sitemap.

Daarnaast kunt u sitemaps gebruiken om Google te voorzien van metagegevens over specifieke inhoud op uw site, waaronder video, afbeeldingen, mobiele gegevens, nieuws, broncode van software en geografische gegevens (KML). Een vermelding in een videositemap kan bijvoorbeeld aangeven wat de duur en categorie van een video is en hoe geschikt deze is voor het hele gezin. Een vermelding in een afbeeldingssitemap kan informatie geven over het onderwerp, het type en de licentie van een afbeelding. U kunt ook een sitemap gebruiken om extra informatie over uw site door te geven, zoals de datum waarop deze het laatst is bijgewerkt en hoe vaak u wijzigingen verwacht. We raden u aan een aparte sitemap te gebruiken voor het verzenden van nieuwsinformatie.

Google kan niet garanderen dat ze al uw URL's doorzoeken of indexeren. Ze gebruiken de gegevens in uw sitemap echter om meer informatie te krijgen over de structuur van uw site. Op deze manier kunnen ze het schema van de crawler verbeteren en uw site in de toekomst beter doorzoeken. In de meeste gevallen zullen webmasters profiteren van de inzending van sitemaps.

Google voldoet aan het Sitemap-protocol, versie 0.9, zoals beschreven door sitemaps.org. Sitemaps die zijn gemaakt voor Google met versie 0.9 van het Sitemap-protocol, zijn compatibel met andere zoekmachines die de standaarden van sitemaps.org toepassen.


U kunt een sitemap maken op basis van het Sitemap-protocol of u kunt een tekstbestand of een RSS-/Atom-feed verzenden als sitemap. Een sitemap maken.


Sitemaps opnieuw verzenden


Wanneer u wijzigingen in de sitemap aanbrengt, kunt u de sitemap opnieuw verzenden via uw account voor de Webmasterhulpprogramma's van Google of met een HTTP-verzoek.

Via de Webmasterhulpprogramma's:

  1. Klik op de gewenste site in het dashboard van de Webmasterhulpprogramma's.
  2. Klik bij Siteconfiguratie op Sitemaps.
  3. Selecteer de sitemap(s) die u opnieuw wilt verzenden en klik op de knop Sitemap opnieuw verzenden.


Image alt tag

Afbeeldingen zorgen er over het algemeen voor dat pagina’s overzichtelijker en sneller ‘scanbaar’ worden voor bezoekers. Vooral voor productpagina’s en categoriepagina’s is een juist gebruik van productafbeeldingen erg belangrijk.

Hoewel afbeeldingen gemakkelijk zijn voor bezoekers, hebben zoekbots wel eens moeite te bepalen wat een afbeelding voorstelt. Door via een zogenoemde image alt attribuut kun je beter aangeven waar de afbeelding voor staat. Productafbeeldingen dienen de juiste beschrijving te krijgen. Hierdoor heeft Google meer inzicht in website, diensten,informatie en producten.

Sociale signalen

Sociale signalen, het aantal tweets, Facebook likes of Google plus worden steeds belangrijker voor zoekmachines om te bepalen hoe relevant een pagina of website is. Om deze ontwikkeling optimaal te benutten, valt aan te raden op elke pagina social media te integreren.


Link popularity:

De "link popularity" is van groot belang voor het verkrijgen van goede backlinks.

Nadat een website online is geplaatst, is het aan te bevelen uw onderwerp gerelateerde linkpagina's te attenderen op de website (een link terug wordt daarbij vaak zeer gewaardeerd).

Een zoekmachine weet dan dat deze pagina's bestaan uit links die door de webbeheerder persoonlijk zijn geselecteerd. De website wordt tevens gerelateerd aan het onderwerp van die pagina's.

Ruil waar mogelijk een link, maar wijk niet van het standpunt af dat u alleen links plaatst naar websites met een duidelijke toegevoegde waarde. Het plaatsen van een slechte link gaat echter ten koste van de waardebepaling door bezoekers, en ten tweede is de toegevoegde waarde van een linkruil vaak beperkt.
Onderzoek waar collega-websites backlinks hebben gekregen.
Zorg dat u linkvermeldingen krijgt op websites waar collega-websites ook vermeld staan. Als schrijver bent u bekend met het onderwerp en weet u de belangrijkste websites wel te vinden maar dat zal niet bij alle beoogde websites lukken, maar dat is ook niet erg. Door slim met dit principe om te gaan, kan de achterstand op bestaande websites snel worden ingelopen of zelfs worden omgezet in een voorsprong!


Google toolbar

Deze is erg handig bij het achterhalen van de pagerank. Voordat u een link plaatst naar of ruilt met een andere website, is het verstandig met de Google toolbar (download: toolbar.google.nl) de pagerank van de betreffende pagina te achterhalen. Hoe hoger de pagerank van een pagina, hoe groter de toegevoegde waarde.

Het ontvangen van een link van een hooggewaardeerde pagina is zeer positief, maar ook het plaatsen van links naar dergelijke pagina's kan de pr positief beïnvloeden. Het uitsluitend verkrijgen van allerhande links van pagina's met een hoge pagerank is echter  niet voldoende voor een goede positionering. Een link naar een website met pagerank 0 kan overigens de  positionering negatief beïnvloeden.

Een goede zoekmachine beloont het up-to-date houden van een website. Hoewel een nieuwe website/pagina altijd begint met een pagerank van 0, kan het linken naar zo'n website de website goed doen. Het moet wel om een kwalitatief goede website gaan. Zo doet u er verstandig aan regelmatig de bestaande links na te lopen en dode links zo snel mogelijk te verwijderen!

Sociale netwerken zijn in steeds grotere mate bepalend voor de resultaten van zoekmachines. In zo'n sociaal netwerk is het onder andere mogelijk favoriete pagina's te delen met anderen. Hoe meer er naar een bepaalde pagina wordt verwezen, hoe belangrijker die pagina zal zijn. Deze sociale netwerken tonen op hun website vaak een overzicht van die links, waardoor het effect wordt versterkt!

Facebook.com is booming. Meer dan 100.000 mensen komen er elke dag bij.De omzet van facebook bedroeg in 2011 ruim 5 miljard dollar per jaar en zal de komende jaren alleen nog maar explosief gaan stijgen.

Facebook bied een schat aan mogelijkheden om uzelf en of uw bedrijf te promoten. Via facebook kunt in in een handomdraai netwerken opzetten en snel veel vrienden maken, uw site(s) en producten promoten,of gratis een facebook-pagina maken voor u als persoon, bedrijf , organistie, als artiest, of voor een goed doel.

Een dergelijke pagina is in feite een enkele profielpagina met alle relevante gegevens zoals contactgegevens, en links naar websites maar deze kan goed dienen als landingspagina. Overigens bied Google gratis de optie voor bedrijven een  bedrijfsprofiel te maken en om uzelf te promoten via het zogenaamd + netwerk.

Via facebook ads( advertenties) kunt u niet alleen effectief adverteren maar beschikt u tevens over een veelheid aan tools zoals het meten van het verkeer en de conversies van uw pagina.


Facebook sociale plugins

Facebook is gratis en voorziet in alle denkbare mogelijkheden en in het snel en effectief delen van links, fotos videos en overige content. Dmv social plugins kunt u alles snel en simpel delen en aanbevelen aan uw facebooknetwerk.Via een like button op u site, kunnen bezoekers hun waardering uiten en uw site of pagina aanbevelen bij hun vrienden en netwerk op facebook.



Twitter


Voor iedere ondernemer is aan te bevelen een gratis twitter account te maken en twitter uw site of blog te integreren. Twitter.com bied legio gratis widgets zoals de twitterbutton ( tweet en follow) een profiel of zoek widget, waarop berichten via uw site te zien zijn. Er zijn legio en wel duizenden diensten verbonden aan twitter. Via involver.com  kunt u bv uw twitter updates integreren op uw facebook.
Twitter bied overigens een advertentie programma waarmee u zogenaamde sponsored links kunt promoten.

Als u met twitter begint, zorg dan voor een optimale twitterpagina, hierbij valt te denken aan een treffende naam en goede profielvermelding, een passende en originele achtergrond en het correctl instellen van de taal, land, tijdzone, het vermelden van een link,telefoonopties etc..

Twitter kan je inzetten voor het snel versturen van berichten en het leggen van contacten maar je kunt twitter ook goed gebruiken als professionele zaken tool en dan is het verstandig om een twittercursus te volgen. Surf op"twitter handleiding", en leer de beste technieken of volg een speciale twittercursus. Let wel, er zijn zeer veel gratis en (betaalde) diensten beschikbaar waarmee u meer volgers kunt krijgen en waarmee u uw omzet via twitter kunt verhogen.

De share button tool

Het integreren van een enkele ad this ! share(deel) button op uw site verhoogt u uw conversie gelijk met 50 procent. Dmv deze button kan een bezoeker de content van uw site snel en simpel delen met een veelheid aan popualire netwerken en diensten.

De ankertekst van een backlink

Een belangrijkste factor  bij een backlink is de ankertekst, want deze tekst geeft voor een zoekmachine nauwkeurig aan waar de gelinkte pagina over gaat. Een goede woordkeuze kan resulteren in een hogere plaatsing in de zoekresultaten.

Als de gebruikte ankertekst niet overeenkomt met de inhoud van de gelinkte pagina, dan kunt u altijd met een vriendelijke e-mail verzoeken de tekst aan te passen.

Hoewel backlinks belangrijk zijn, moet een website nog worden geoptimaliseerd voor een goede ranking in de zoekmachines. Concurrerende websites doen het, dus u kunt niet achterblijven! Elke webpagina moet apart geoptimaliseerd worden (iets wat meestal wordt vergeten). Van elke pagina moet vastgesteld worden wat het onderwerp is en met welke woorden die pagina in de zoekresultaten moet komen.

Gebruik META-tags DESCRIPTION, KEYWORDS en TITLE

Het is van belang dat u de zoekmachine kenbaar maakt waar een pagina over gaat. Gebruik hiervoor de META-tags DESCRIPTION, KEYWORDS en TITLE in de header van elke afzonderlijke pagina:

<head>
<meta name="description" content="Paginabeschrijving, gebruik zoekwoorden">
<meta name="keywords" content="zoekwoord1,zoekwoord2,zoekwoord3, enz">
<title>Titel van de pagina met daarin de gebruikte zoekwoorden.</title>
</head>

De TITLE-tag is het belangrijkste omdat deze zichtbaar is voor de bezoekers (deze tekst staat in de kop van het browservenster). De TITLE-tag wordt ook gebruikt bij de weergave van de zoekresultaten en is mede bepalend voor de ranking maar een verkeerd gekozen titel kan u veel bezoekers kosten. Met de DESCRIPTION-tag geeft u een omschrijving van de pagina mee en met de KEYWORDS-tag geeft u een tiental relevante zoekwoorden op. Het is belangrijk dat die zoekwoorden ook in de tekst voorkomen! Maak geen misbruik van deze tags, anders loopt u het risico dat de website structureel op een zwarte lijst wordt geplaatst.

Kopteksten

Bij de indeling van een pagina is het verstandig gebruik te maken van kopteksten. Maak een H1-koptekst (<H1>KOP1</H1>) om de pagina mee te beginnen en een H2-koptekst (<H2>KOP2</H2>) voor de kopteksten van een alinea. Een zoekmachine gaat ervan uit dat de informatie in deze kopteksten belangrijk zijn, daar moet u dus rekening mee houden.

Opbouw pagina en de woorddichtheid

Naast het gebruik van goede kopteksten, is de opbouw van de pagina belangrijk. Een pagina bevat meestal een inleidende tekst (eerste alinea) en concluderende tekst (laatste alinea). Een zoekmachine gaat ervan uit dat deze alinea's belangrijke informatie bevatten, u doet er daarom verstandig aan deze twee alinea's te voorzien van de belangrijkste zoekwoorden voor die pagina.

Zorg dat bepaalde zoekwoorden regelmatig terugkeren in bijna elke alinea van de pagina. De woorddichtheid van een bepaald woord geeft namelijk ook een indicatie waar een pagina over gaat, en wordt dus door een zoekmachine meegenomen in de berekening.

Opmaakcodes

Gebruik opmaakcodes voor de belangrijke zoekwoorden, het toepassen van opmaakcodes (vet, cursief en onderstrepen) voor bepaalde woorden geeft aan dat het om belangrijke termen gaat. De betreffende pagina krijgt daarom voor deze woorden een hogere score in een zoekmachine. Bekijk dus kritisch welke woorden u onderstreept, vet of cursief maakt.

Gebruik ALT- en TITLE-tags voor plaatjes


Voorzie elk plaatje op de website van een beschrijvende tekst met behulp van de ALT- en als u tot actie wil aanzetten de TITLE-tag. Ook deze tekst wordt meegenomen in de berekening van een zoekmachine. Het is verstandig om ook daar de belangrijkste zoekwoorden in te vermelden.

HTML-pagina's

Het is belangrijk dat de HTML-code van de pagina's er voor een zoekrobot schoon uitziet, desnoods past u handmatig de code aan! Haal de opmaak uit de HTML-code en plaats deze in een apart CSS-bestand.

Bij gebruik van een op JavaScript gebaseerd menu is een sitemap noodzakelijk, anders worden alleen de indexpagina en gelinkte pagina's geïndexeerd! Deze aanpassingen leveren niet alleen beter indexeerbare pagina's op, de pagina's laden ook nog eens sneller wat gunstig is voor het verkrijgen van backlinks.

Er zijn designers die klagen dat de printbare versie van een pagina hoger in de zoekresultaten staat dan de originele pagina's en dat wordt deels veroorzaakt door HTML-pagina's met teveel extra's. Omdat de printbare pagina's vaak kale pagina's zijn, worden ze wel beter geïndexeerd en scoren ze ook beter.

Een goede inhoudsopgave

Maak liever een inhoudsopgave op de indexpagina in plaats van een inhoudsopgave die verwerkt is in een afzonderlijke sitemap. Bij het bepalen van de pagerank van een pagina houdt een zoekmachine er rekening mee in hoeveel stappen een pagina vanaf de indexpagina bereikt kan worden. Een subsubpagina is voor een zoekmachine minder belangrijk den een subpagina.

Voor een uitgebreide informatieve website is dat niet hinderlijk, aangezien 95% van de bezoekers via een zoekmachine toch op een van de subpagina's de website binnen zal komen. Een commerciële website heeft echter tot doel de bezoekers tot een gewenste actie over te laten gaan. Het plaatsen van een inhoudsopgave op de indexpagina heeft in zo'n geval een negatieve uitwerking.

URL voor alle pagina's

Vanzelfsprekend is het belangrijk dat u een goed te onthouden naam kiest voor het internetadres en deze zo mogelijk te voorzien van een of meer van de gewenste zoekwoorden. Het is zeer belangrijker een goede naam voor de HTML-bestanden en de submapjes te kiezen en het is belanrijk dat u in de URL de zoekwoorden opneemt waarop U gevonden wil worden.

Plaats regelmatig nieuwe content

Een zoekmachine gaat ervan uit dat statische pagina's waarschijnlijk aan het verouderen zijn, daarom zakken deze pagina's uiteindelijk weg in de zoekresultaten.
Zorg er voor dat pagina's regelmatig worden aangepast door nieuwe informatie te plaatsen en de verouderde informatie te verwijderen. De meeste zoekmachines hanteren een hogere waardering voor oudere pagina's die regelmatig worden aangepast.

Behoud de webadressen bij het ombouwen van een bestaande website, besef dat het een lange tijd kan duren voordat een pagina een bepaalde positionering in de zoekresultaten weet te bemachtigen. Als u na een aantal jaar een website groots gaat omgooien, dan doet u er verstandig aan te bekijken of u bestaande pagina's kunt hergebruiken en profijt haalt uit de reeds verworven ranking van de oude pagina's

Blackhat en whitehat zoekmachineoptimalisatie

Er zijn diverse trucs mogelijk om de zoekmachineresultaten te manipuleren. Denk bijvoorbeeld aan het verbergen van teksten voor bezoekers, het gebruiken van erg kleine letters, het gebruiken van dezelfde kleur voor zowel de tekst als de achtergrond, et cetera. Hiermee kunt u een zoekmachine op het verkeerde been zetten en dus de zoekresultaten op een ongewenste manier manipuleren. In jargon heet dit blackhat-optimalisatie. Laat u liever niet in met blackhat-trucjes, want bij ontdekking wordt de website permanent op de zwarte lijst gezet. Voor een goede (SEO) zoekmachineoptimalisatie is het belangrijk een lange termijnvisie te hanteren.

Bezoekers aantrekken door te adverteren

Adverteren kan natuurlijk op de ouderwetse manier via de radio, TV, tijdschriften, briefpapier, visitekaartjes( zie Vistaprint) , mond op mond reclame etc. Een goed product of goede dienst zal zichzelf uiteindelijk goed verkopen mits het wel bekend is en vindbaar.

Goede wijn behoeft geen krans

Zorg dat u zich optimaal onderscheid van uw concurrenten door uw eigenheid, kennis, kwaliteit,bereikbaarheid, gratis acties,kortingen voor trouwe klanten en bied een goede garantie en service..Het gaat uiteindelijk om  tevreden klanten die steeds weer bij uw terugkomen en dat u goed word beoordeeld bij consumenten vergelijkingsites. Hou uw naam en reputatie hoog.Neem klachten altijd serieus en behandel uw klanten als Koning.


Surf en Browse regelmatig op uw naam en houd goed in de gaten wat er over u, uw site  en of uw bedrijf word geschreven. Zorg voor kwaliteitsbewaking.Een ontevreden klant kan veel schade veroorzaken.Mocht het onverhoopt komen tot ontevreden klanten, doe er dan alles aan om deze zo goed mogelijk tegemoet te komen en vriendelijk te compenseren voor eventuele schade.

Uw domeinnaam.

Een eigen .nl .org of .com domein op internet en een goede geoptimaliseerde site die vindbaar is bij de zoekmaschines is essentieel om professioneel naar voren te treden. Er zijn veel aanbieders van hosting maar vrijwel de goedkoopte hosting in nederland is die van mijndomein.com.

U kunt tegen bodemprijzen U domeinnaam laten vastleggen, en met de websitemaker schitterende sites ontwerpen.

Yourhosting is iets duurder,maar bied veel meer. U kunt binnen één minuut een beschikbare domeinnaam zoeken en registreren. U kunt Uw domeinnaam kopen vanaf € 2,25 en het eerste jaar gratis forwarden (ook wel doorlinken genoemd).

U krijgt korting bij registratie van meerdere domeinen én plaatst snel meerdere domeinnamen op één pakket.






Adverteren



Een vast bedrag per periode afspreken

U kunt met de webbeheerder van de website waarop u wilt adverteren een vast bedrag per periode afspreken voor het plaatsen van een advertentie of link. U weet van tevoren waar u financieel aan toe bent, het kostenplaatje is immers bekend. Het voordeel van deze methode is het verkrijgen van een vaste link op een webpagina.

Pay Per View (PPV): vast bedrag per 1.000 weergaven
Pay Per Click (PPC): betalen per bezoeker

Het probleem van online advertenties is de beperkte klikfrequentie. Vooral banners scoren slecht, bezoekers zijn daar inmiddels blind voor geworden. Het kan daarom interessanter zijn te betalen per doorklikkende bezoeker (Pay Per Click, PPC).

Het advertentienetwerk van Google AdWords (adwords.google.nl) is een goed voorbeeld van het betalen per click. Met dit systeem moeten de advertenties met elkaar concurreren, zodat de adverteerder genoodzaakt is pakkende advertenties te schrijven.

Pay Per Action (PPA): betalen per gewenste actie
Dat zijn bezoekers die een product kopen maar ook iemand die gegevens heeft achtergelaten (in vakjargon heet dat een conversie).

Banners, tekstuele advertenties en videoadvertenties

De laatste jaren zijn de tekstuele advertenties populair geworden. Dit zijn de advertenties die u bijvoorbeeld bij Google aan de rechterkant van de zoekresultaten ziet (en soms ook aan de bovenkant). Deze methode van adverteren is zeer effectief en kan in korte tijd grote hoeveelheden bezoekers naar de website trekken. Een andere ontwikkeling is het gebruik van videoadvertenties: ze zijn uccesvol omdat ze direct de aandacht trekken.

Adverteren met Google, Yahoo! en/of Microsoft

De drie grote zoekmachines van Google, Yahoo! en Microsoft hebben allemaal hun eigen advertentienetwerk. Ze bieden de mogelijkheid om tegen betaling relevante (tekstuele) advertenties bij de zoekresultaten te plaatsen.

Wilt u meer over dergelijke advertentienetwerken weten, dan kunt u een kijkje nemen op de volgende websites:

Google AdWords (adwords.google.nl)
Yahoo! Advertising Solutions (searchmarketing.yahoo.nl/as)
Microsoft Digital Advertising Solutions (advertising.msn.nl)


Google AdWords

Google AdWords is de meest gebruikte aanbieder voor tekstuele advertenties. Het gebruik van Google AdWords vergt grondige kennis, verdiep u daarom eerst in de materie. Als u voor de verkeerde aanpak kiest, kost het namelijk meer geld dan dat het oplevert.


Analyseer!

Het is van groot belang dat u statistieken bijhoudt. Hiermee is te achterhalen waar de bezoekers vandaan komen, wat ze precies op de website doen en mogelijk ook waarom ze de website weer verlaten. Met bezoekersstatistieken kunt u veranderingen waarnemen en waar nodig bijsturen. Met het bestuderen van deze statistieken is het mogelijk de strategie te analyseren zodat deze tot het laatste detail kan worden geoptimaliseerd.

Een webpagina kan voor een bepaald zoekwoord bv bovenaan staan in de zoekresultaten, maar als dat tegen de verwachting in amper bezoekers oplevert dan kan de betreffende pagina beter geoptimaliseerd worden voor een ander zoekwoord.

Met kennis over de herkomst van bezoekers  kunt u achterhalen waar melding wordt gemaakt van de website. Deze kennis kan informatie opleveren die belangrijk is bij het doorontwikkelen van uw website.

Een lijst met keywords waarop men in een zoekmachine gezocht heeft en zodoende op de website terecht is gekomen, levert vaak verrassende gegevens op die u mogelijk doen besluiten om een bepaalde pagina niet aan te passen

Als een bepaalde pagina onverwacht word verlaten, dan is het zaak de oorzaak te achterhalen en te corigeren.

Voer een test uit door de resultaten van twee verschillende advertenties te analyseren. Herhaal dit proces om het resultaat te maximaliseren tot uiteindelijk de best scorende advertentie resteert.

Als er via de website producten worden verkocht dan is het prettig te weten op welke momenten potentiële kopers tijdens het aankooptraject afhaken.

Websitestatistieken

Er zijn een groot aantal gratis aanbieders van software voor websitestatistieken waar u gebruik van kunt maken.

Twee voorbeelden zijn AddFreeStats (www.addfreestats.com) en Google Analytics (www.google.nl/analytics).


Een website met veel bezoekers is geld waard

Dat bezoekersaantallen de waarde bepalen, blijkt alleen al uit de miljardenovername van YouTube door Google en dat terwijl er met die website eigenlijk nog geen cent was verdiend. Uit onderzoek blijkt dat de tijdsbesteding de laatste jaren aan het verschuiven is van TV kijken naar recreatief surfen op internet. Dat gegeven maakt van internet een steeds belangrijker medium voor het verkopen van producten. Een website met veel bezoekers is daarom veel geld waard want er kunnen niet alleen producten worden aangeboden en verkocht maar er kan ook advertentieruimte aan derden beschikbaar worden gesteld.

Laat een website goed accelereren want het gaat allemaal om bezoekersaantallen.
Het is verstandig de strategie aan te passen vooral in het begin is het belangrijk dat een website goed uit de startblokken komt. Het is aan te bevelen te wachten met het plaatsen van advertenties totdat een website goed is gaan lopen.Als een website eenmaal begint te lopen, kunnen er altijd nog advertenties worden geplaatst.

Google AdSense plaatsen

Het gebruik van de tekstuele advertenties van Google AdSense (adsense.google.com) kan zeer rendabel zijn. Dit komt omdat de bij AdSense getoonde advertenties zo veel mogelijk worden gerelateerd aan de tekst van de betreffende pagina.

Voor het behalen van maximaal resultaat is het van groot belang elke aanpassing grondig te toetsen.Het is van groot belang dat de doorklikkende bezoekers ook het nodige resultaat voor de adverteerder opleveren (converteren), anders krijgt u al snel te maken met tegenvallende inkomsten door het prijsverlagende effect van smartpricing voor adverteerders. Zorg voor stabiele advertentievertoningen door niet te vaak wijzigen aan te brengen. Te grote veranderingen hebben namelijk ook een negatief effect op de toegepaste smartpricing.

Publiceer een nieuwsbrief, gebruik RSS en een autoresponder

Het uitgeven van een nieuwsbrief biedt de mogelijk om in contact te blijven met de bezoekers. RSS-feeds worden steeds populairder (RSS is een systeem waarbij je met een RSS-nieuwslezer op de hoogte blijft van veranderingen op de betreffende website). De werking is vergelijkbaar met een nieuwsbrief, bezoekers hoeven alleen geen e-mailadres meer achter te laten. U kunt ook gebruik maken van een autoresponder. Hierbij worden gedurende een bepaald tijdpad verschillende e-mailberichten verzonden naar de inschrijvers. Een autoresponder is een ideaal verlengstuk van het online adverteren.

De landingspagina

Als bezoekers worden overgehaald op een advertentie te klikken komen ze op een landingspagina van de adverteerder. De landigspagina kan van alles zijn, bv een facebookpagina, website of blog, door de testresultaten van de verschillende landingspagina's met elkaar te vergelijken en de meest optimale pagina te handhaven, kan de opbrengst van een dergelijke advertentiecampagne gemaximaliseerd worden.

Internetmarketing

Internetmarketing is een wetenschap en er zijn veel websites die zich daarop hebben toegelegd en deze informatie in de vorm van een e-boek verkopen.

Advertertentienetwerken.

Uw online campagne kunt u bv via TradeTracker snel en eenvoudig opzetten met verschillende soorten (dynamisch) promotie middelen.De commissie structuur, welke affiliates uw campagne mogen promoten, en welke transacties goedgekeurd worden bepaalt u zelf. Zo behoud u de volledige
controle over uw campagnes.


Optimaliseren

Optimaliseer alle pagina's/processen en dat betekent testen, testen en nog eens testen Met behulp van statistieken kunnen alle pagina's van een website tot op het laatste detail worden uitgetest en waar nodig worden aangepast. Dit optimaliseren is een langdurig proces waarvoor u al snel een jaar moet uittrekken. Zo moet  de vinger aan de pols worden gehouden en eventuele nieuwe ideeën worden getest. De kern van de zaak is testen en optimalisren.

Wat loopt u mis als er niet wordt geoptimaliseerd?

Door het testen van de aanpassingen en het monitoren van de gevolgen, kan een verliesgevende website worden omgezet in een winstgevende business!

Feiten

Door twee keer zo veel backlinks te realiseren krijgt u wellicht viermaal zo veel bezoekers vanwege de hogere ranking in de zoekmachines.

Door de content up-to-date te houden is een jaarlijkse groei van 50% mogelijk.

Door betere plaatsing van de advertentie klikken tweemaal zo veel bezoekers door naar een landingspagina.

Door de tekst van de advertentie te optimaliseren, klikken nogmaals tweemaal zo veel bezoekers door (het is niet ongebruikelijk dat de klikfrequentie zelfs vertienvoudigd na het verbeteren van de teksten).

Door de landingspagina te optimaliseren, is verviervoudiging van het resultaat geen uitzondering.

Door het aantal afvallers gedurende de bestelprocedure te verminderen, kunt u wellicht 10% meer verkopen realiseren.

Door het toenemen van mond-tot-mondreclame worden wederom meer producten verkocht.

Door het hanteren van grotere aantallen worden de kosten per product lager, de vaste kosten kunnen dan over een groter aantal verkopen worden verdeeld.

Online advertenties zijn meetbaar

Het effect van advertenties is vrijwel altijd direct te meten is. Verliesgevende advertentiecampagnes kunnen met gemak worden uitgefilterd.

Een handige tool  bij het analyseren is Google Analytics (www.google.nl/analytics) waarmee u het verkeer op een website kunt analyseren en optimaliseren. Zo kunt u precies achterhalen waar uw bezoekers vandaan komen en op welk moment potentiële kopers wel of niet afhaken in het verkoopproces.

De zakelijke oplossing voor webanalyse nu intelligenter, gebruiksvriendelijker en gratis.

Google Analytics is de zakelijke webanalyse-oplossing die u het juiste inzicht verschaft in uw websiteverkeer en marketingeffectiviteit. Krachtige, flexibele en gemakkelijk te gebruiken functies stellen u in staat uw verkeersgegevens op geheel nieuwe wijze weer te geven en te analyseren.

Met Google Analytics bent u beter voorbereid om advertenties te schrijven die beter getarget zijn, om uw marketinginitiatieven te versterken en websites te maken die meer opleveren.

Adverteren

U heeft een (nieuwe) webshop of informatieve website. Aan alles is gedacht. Vormgeving, navigatie, content, databases, alles klopt. U zou alleen nog meer bezoekers en/of kopers op uw site willen hebben. U zou hiervoor wel meer willen adverteren, maar daarbij ook willen afrekenen op resultaat (leads / sales), zonder dat u vooraf moet betalen voor iets waarvan u niet zeker weet wat dit gaat opleveren.

U heeft de mogelijkheid om op basis van No-Cure-No-Pay uw eigen online "performance based" marketing campagne te starten. Door een licentie op onze software te nemen kunt u gebruik maken van ons netwerk, en krijgt u er als het ware een "virtual sales force" bij.

Uw online campagne kan via TradeTracker snel en eenvoudig worden opgezet, en kan met verschillende soorten (dynamisch) promotie- materiaal ondersteund worden. Ook de commissie structuur, welke affiliates uw campagne mogen promoten, en welke transacties goedgekeurd worden bepaalt u zelf. Zo behoud u alle controle over uw campagne. Performance Based Marketing is een marketing-techniek, waarbij de kosten van het vermarkten van uw product en/of dienst pas gemaakt worden als er gepresteerd is en doelstellingen behaald zijn.

Voor uw bedrijf betekent dit dat er geen tijd en geld besteed hoeft te worden aan dure marketing campagnes, waarmee u ook consumenten bereikt die via banners, tekstlinks en ander promotie materiaal wel uw webshop of website bezoeken, maar toch niet in uw producten of diensten geïnteresseerd zijn.

In combinatie met de kracht van het internet is performance based marketing een snelle, goedkope en effectieve manier om business te promoten. De kosten die gemaakt worden zitten voornamelijk in de aangeboden commissie die de affiliates ontvangen.Deze commissie kan worden opgebouwd uit een cpc (cost per click), cpl (cost per lead) ,(cost per sale), cpm (cost per mille) en/of een vaste vergoeding, die pas na het behalen van de afgesproken prestatie betaald hoeft te worden.
Omdat via deze vorm van marketing de voornaamste kosten pas gemaakt worden als de doelstellingen zijn gehaald, kunt u als adverteerder ongekende resultaten behalen met uw online marketingcampagnes.

TradeTracker beschikt over een netwerk van aangesloten publishers (affiliates), die in ruil voor de door u aangeboden commissie uw site kunnen promoten.

U hoeft dus niet meer zelf op zoek te gaan naar geschikte websites, want eenmaal aangesloten bij TradeTracker zullen de affiliates zich zelf bij u aanmelden. Op deze manier kunt u met weinig moeite heel snel een "virtual sales force" opbouwen.

U blijft echter alle controle houden, want u bepaalt zelf welke affiliates u wilt toelaten en welke transacties goedgekeurd worden.
TradeTracker biedt via geavanceerde software realtime inzicht in de plaatsgevonden transacties en verdiensten. Met behulp van uitgebreide en duidelijke statistieken kunnen advertentie-campagnes gemonitord en geoptimaliseerd worden. Hierdoor kunt u als merchant een optimaal rendement aan inkomsten behalen.

Het opzetten van een promotie campagne via TradeTracker kan snel en eenvoudig worden gerealiseerd. In de meeste gevallen kunt u binnen enkele werkdagen na het aanmelden al van start gaan met uw online marketing campagne.

Na het plaatsen van de trackingcode, het promotiemateriaal (banners, tekstlinks, etc.) en het instellen van de commissie structuur voor de affiliates, kunt u met de campagne "live" gaan. Via het e-mail systeem van TradeTracker zullen de aangesloten affiliates vervolgens op de hoogte worden gebracht van uw programma.

Promotiemateriaal

U heeft de mogelijkheid om verschillende soorten promotiemateriaal te plaatsen. TradeTracker biedt ondersteuning voor tekstlinks, .gif, .jpg, en .png banners, flash, HTML advertorials en pop-up en pop-under advertenties.

Commissie structuur

De commissie structuur voor de affiliates kunt u geheel zelf bepalen. Deze kan worden opgebouwd uit een vergoeding voor branding (cpm), per afgeleverde bezoeker (klik), en/of per transactie (lead /sale). Voor de lead en/of sale kan een vaste of een variabele vergoeding worden ingesteld. Ook is het mogelijk om met bepaalde affiliates afwijkende vergoedingen af te spreken.

 

Mogelijkheden & Doelstellingen

 

Er zijn diverse manieren waarop u TradeTracker zou kunnen inzetten. Afhankelijk van uw doelstellingen kunt u TradeTracker onder andere gebruiken voor:
  • het promoten en verkopen van producten en/of diensten
  • het genereren van leads
  • het opbouwen van een opt-in e-mail database
  • het genereren van bezoek op uw (nieuwe) site
  • het vergroten van uw brand awareness

Als ook u het maximale aan inkomsten en rendement uit uw advertentie campagne(s) wilt halen, wacht dan niet langer om adverteerder via TradeTracker te worden.

Wij vertellen u graag meer over de diverse mogelijkheden en adviseren u bij een strategische aanpak van performance based marketing.





Info: Geld verdienen met affiliatemarketing


Splitter-test

Met de splitter test worden diverse strategieën met elkaar vergeleken.
Deze test kan worden gebruikt voor het maximaliseren van de klikfrequentie van een advertentie en het optimaliseren van de landingspagina.

Als de verschillen groot zijn, dan is het aantal benodigde waarnemingen beperkt. Op het moment dat de verschillen kleiner gaan worden, is een groter aantal waarnemingen nodig voor het meten van het belangrijkste verschil. Er kan gestopt worden met testen op het moment dat de verschillen niet meer relevant zijn.

De nieuwste ontwikkelingen

Als u zich dagelijks bezighoudt met het beheren van een website dan is het verstandig minimaal een halve dag per week uit te trekken om de berichtgeving op de verschillende forums en blogs te bestuderen. De beste forums en blogs zijn in het Engels: WebMasterWorld (www.webmasterworld.com), SiteProNews (www.sitepronews.com) en SEO-News (www.seo-news.com).

Hier kunt u over veel onderwerpen nuttige informatie vinden.

Google zoekmachine: www.webmasterworld.com/forum30
Google AdWords: www.webmasterworld.com/forum81
Google AdSense: www.webmasterworld.com/forum89
Digital Point: forums.digitalpoint.com

De nieuwsbrieven van www.sitepronews.com en www.seo-news.com zijn een aanrader. De schrijvers  komen regelmatig met interessante nieuwtjes en wetenswaardigheden over het optimaliseren van een website.


Takenlijst

Onze Richtlijnen voor webmasters geven algemene richtlijnen voor ontwerp, technische vereisten en kwaliteitseisen. Hieronder vindt u uitgebreide tips voor het maken van een Google-vriendelijke site.

 

Geef bezoekers de informatie die ze zoeken

Zorg ervoor dat uw site pagina's met kwalitatief hoogwaardige inhoud bevat, vooral de startpagina. Dit is het belangrijkste wat u kunt doen. Als uw pagina's nuttige informatie bevatten, trekken ze veel bezoekers en zullen webmasters eerder geneigd zijn een link naar uw site te maken. Maak een site die informatie bevat waar de mensen wat aan hebben, en schrijf pagina's waarin die informatie op een heldere en correcte wijze wordt weergegeven. Bedenk welke woorden gebruikers zullen typen om de door u geboden informatie te vinden, en gebruik deze woorden op uw site.
Dankzij de links naar uw site kunnen onze crawlers uw site makkelijker vinden en wordt uw site mogelijk weergegeven op een hogere positie in onze zoekresultaten. Voor het weergeven van resultaten voor een zoekopdracht maakt Google gebruik van geavanceerde tekstvergelijkingstechnieken om pagina's weer te geven die zowel belangrijk als relevant voor de betreffende zoekopdracht zijn. Google interpreteert een link van pagina A naar pagina B als een stem van pagina A voor pagina B. Stemmen van 'belangrijke' pagina's tellen zwaarder en kunnen ervoor zorgen dat andere pagina's ook als 'belangrijk' worden beschouwd.

Bedenk dat onze algoritmen onderscheid kunnen maken tussen natuurlijke en onnatuurlijke links. Natuurlijke links naar uw site ontstaan vanuit de dynamische aard van het web, namelijk wanneer andere sites uw inhoud waardevol vinden en aannemen dat uw site dus waardevol zal zijn voor hun bezoekers. Onnatuurlijke links naar uw site zijn speciaal geplaatst om uw site populairder te laten lijken in de zoekmachines. Sommige van dit soort links (zoals uitwisselingsprogramma's voor links en doorway-pagina's) worden beschreven in onze Richtlijnen voor webmasters.

Alleen natuurlijke links zijn bruikbaar voor het indexeren en positioneren van uw site.

 

Maak uw site gemakkelijk toegankelijk

 

Zorg ervoor dat uw site een logische linkstructuur heeft. Elke pagina moet bereikbaar zijn via ten minste één statische tekstlink.

Gebruik een tekstbrowser, zoals Lynx, om uw site te testen. De meeste spiders zien uw site ongeveer zoals Lynx dat doet. Als uw site door het gebruik van functies zoals JavaScript, cookies, sessie-id's, frames, DHTML of Macromedia Flash niet meer helemaal zichtbaar is in een tekstbrowser, hebben spiders waarschijnlijk moeite met het crawlen van uw site.

 

Dingen die u moet vermijden

 

Plaats geen lijsten met zoekwoorden op uw pagina's, voorkom cloaking en plaats geen pagina's die alleen bedoeld zijn voor crawlers. Google beschouwt verborgen pagina's, links of tekst als misleidend. Als uw site dergelijke links en pagina's bevat, wordt deze mogelijke genegeerd.

Voel u vooral niet verplicht om een service voor het optimaliseren van zoekopdrachten aan te schaffen. Sommige bedrijven 'garanderen' u een prominente positie in de zoekresultaten van Google. Hoewel legitieme adviesbureaus de doorstroom en inhoud van uw site kunnen verbeteren, houden andere bedrijven er misleidende tactieken op na om zoekmachines voor de gek te houden. Wees voorzichtig: als uw domein in verband wordt gebracht met één van deze misleidende services, loopt u het risico dat uw domein uit onze index wordt verwijderd.


Ga naar de documentatie over het blokkeren van Googlebot voor informatie over het gebruik van een robots.txt-bestand.

Meld u aan voor PayPal en u kunt direct betalingen via creditcard ontvangen.
De voordelen van een PayPal-rekening



Hoe krijgt u meer bezoekers op uw website 

Verkeer naar de website krijgen is het meest cruciale onderdeel van een online bedrijf. Er zijn tal van manieren en middelen om verkeer te genereren voor uw bedrijf.

Tips

Voeg regelmatig content toe aan uw website want dat is wat de spiders van zoekmachines zoeken.

Geef bezoekers en zoekmachines een reden om terug te komen op uw site.

Update of optimaliseer uw content dagelijks zodat uw verkeer zal stijgen.

Social networking is een waardevolle manier  om meer verkeer te genereren.

Maak een profiel aan, en post opmerkingen, links naar uw site en ideeën om een conversatie te genereren.

Doe mee in chatrooms of fora die specifiek in uw branche vallen. Maak het gemakkelijk voor bezoekers om zich aan te melden.

Als u eenmaal een RSS-feed op uw site hebt, kunt u verwachten dat meer  mensen uw site bezoeken en dus het genereert u meer verkeer.

Optimaliseer uw bestaande site want door een grondige en een juiste plaatsing van zoekwoorden en zinnen bent u beter vindbaar in de zoekdiensten..

Geef bezoekers redenen om terug te komen, bied goede content, nieuws en  gratis e-books als stimulans. .

Gebruik website tracking, software om op de hoogte blijven van wat werkt en wat niet.

Raadpleeg regelmatig  uw statistieken, meten is weten.

Let op reacties en pagina beoordelingen:

Nodig gastsprekers uit om uw site: Vraag deskundigen, of iemand die prestigieus is te komen en te chatten met lezers of hen te vragen om kort commentaar voor uw site te schrijven

Meer doen met Google

Google blijft maar doorgaan met het verbeteren van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Waar dat nodig wordt geacht, worden zelfs producten van andere bedrijven overgenomen. De steeds langer wordende lijst met Google-producten is nauwelijks meer bij te houden. De bekendste (zoals gebruikelijk zijn de meesten nog in bètafase):

  • Google homepage (www.google.nl/ig): Persoonlijk aan te passen zoekpagina.
  • Blogger (www.blogger.com): Eigen gedachtegoed op internet publiceren.
  • Google Desktop search (desktop.google.nl): Makkelijk zoeken in persoonlijke gegevens op de eigen computer.
  • Google Toolbar (toolbar.google.nl): Deze toolbar is erg populair omdat het de browser uitbreidt met extra functionaliteit. Met name de mogelijkheid om de door Google gehanteerde pagerank van een webpagina te achterhalen, is zeer interessant. Er is ook een geavanceerde toolbar voor bedrijven (www.google.nl/tools/toolbar/T4/enterprise).
  • Google Chrome (www.google.com/chrome): Een geavanceerde webbrowser.
  • Google AdWords en AdSense (www.google.nl/intl/nl/ads): Zoekwoordgericht adverteren en gerelateerde advertenties plaatsen op een website.
  • Google Sitemaps (www.google.nl/webmasters/sitemaps): Website beheertool met uiteenlopende mogelijkheden.
  • Google Analytics (www.google.nl/analytics): Statistieken van websites.
  • Google Code Search (www.google.com/codesearch): Zoekmachine speciaal voor programmeurs.
  • Google Alerts (www.google.nl/alerts): Blijf per e-mail op de hoogte van recente publicaties, gebaseerd op zoekopdrachten.
  • YouTube (www.youtube.com): Eigen video's delen, maar vooral lachwekkende video's van anderen bekijken. Goed voor een avondvullend programma!
  • Google Store (www.googlestore.com): Google-gadgets aanschaffen.
  • Gmail (www.gmail.com): Gratis webbased e-mailadres (met forwarding/POP3-toegang!) met inmiddels 3 Gb opslagruimte. Gmail is zeer populair maar ook omstreden omdat de e-mail wordt gescand voor het tonen van gerelateerde advertenties.
  • Picasa (picasa.google.nl): Een van de beste gratis fotobeheerprogramma's.
  • Google Earth (earth.google.com): Satellietbeelden met ongekende mogelijkheden.
  • Google Maps (maps.google.nl): Een bijzonder snelle, wereldwijde wegenkaart. Deze kaart is bijzonder omdat je satellietbeelden over de kaart heen kunt projecteren. Daarnaast kunnen Points of Interest (POI) worden achterhaald. De berekende routes zijn echter niet de meest efficiënte, wellicht dat dit opgelost is wanneer Google Maps uit de bètafase komt.
  • Google SketchUp (sketchup.google.com): Een eenvoudige maar krachtige tool voor het maken van 3D-modellen.
  • Google Talk (www.google.nl/talk): Instant messaging en bellen over internet (tegenhanger van MSN).
  • Google News (news.google.nl): Verzameling van het laatste nieuws van verschillende nieuwsbronnen.
  • Google Writely en Spreadsheets (writely.google.com): Webapplicaties om Office-toepassingen te kunnen gebruiken en online documenten op te kunnen slaan. Hoewel Microsoft op dit moment met het MS-Office-pakket een monopolypositie heeft (en daar veel winst mee maakt), komt daar met deze ontwikkeling wellicht verandering in.
  • Google Labs (labs.google.nl): Nog veel meer nieuwe ideeën waaraan wordt gewerkt en wellicht voor verassingen kan zorgen.

1 opmerking:

ad


Gratis gids met zzp tips

Schrijf u vandaag gratis in op de grootste ZZP & Freelance Marktplaats van Nederland.



U kunt via deze bovenstaande banner met de Dokteronline EXTRA 7 Euro COUPON code, alle producten van Docteronline bestellen met 7 euro extra korting bovenop de al geldende acties, en deze snel en discreet thuisbezorgd krijgen.

Freelance Termen



freelance


zonder een vaste arbeidsovereenkomst, niet in vaste dienst


kleine zelfstandige ondernemer die in opdracht diensten verleend


Zonder vast werkverband


Freelance is het werken voor een persoon, project of bedrijf zonder vast dienstverband aan te gaan. Een persoon die op freelance basis werkt wordt een freelancer genoemd.


Zonder duurzaam contract

Wanneer je werkt als freelancer, werk je zonder vast werkverband ofwel dienstverband. Een freelancer is niet in vaste dienst en werkt zonder arbeidsovereenkomst.

Freelance Markt Groeit



Schrijf u vandaag gratis in! op de grootste ZZP & Freelance Marktplaats van Nederland.

ZZP Groei Nederland

Uit de laatste cijfers blijkt dat de freelancemarkt aantrekt, wat meer kansen biedt voor ondernemende mensen die een eigen bedrijf willen starten.

Volgens de Freelance Markt Index (FMI) van Freelance.nl blijkt dat de markt voor freelancers zich positief ontwikkelt. De FMI is gebaseerd op een analyse van cijfers van het Centraal Bureau van de Statistiek (CBS), de Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU) en van Freelance.nl.

Stijging zet door

Over de het afgelopen jaar steeg de index van 213 naar 240 punten, dankzij met name de flexibeler wordende arbeidsmarkt.

Rob Bergers, directeur van Freelance.nl, verklaard dat opdrachtgevers en opdrachtnemers flexibelere projecten wensen. Doordat het werkaanbod groeit, stijgt ook het aantal freelancers en zzp’ers, aldus Bergers.

Freelance.nl ziet met name in de ICT-sector meer opdrachten en verwacht dat deze markt ook in 2015 zal blijven groeien maar ook in de financiële sector en de techniek gingen werkgevers het afgelopen jaar vaker aan de slag met flexibeler personeel.

Meer opdrachten

Voor Freelancers en zzp’ers is het afgelopen jaar het aantal opdrachten gemiddeld met ruim 12% gestegen. Dit is volgens Freelance.nl te danken aan een verbetering van de economie, maar ook de acceptatie van bedrijven dat werk anders ingedeeld kan worden.

Eerder al bleek dat freelancers hun omzet fors hebben zien stijgen.

Eigen bedrijf starten

De stijgende vraag naar flexibelere arbeidskrachten en de stijgende inkomsten bieden meer kansen voor mensen die hun eigen bedrijf willen starten. Volgens recente cijfers van het CBS blijkt dat inmiddels meer mensen een eigen bedrijf starten dan een faillissement vragen en daarmee wordt ingesprongen op de toenemende behoefte van bedrijven naar flexibeler personeel, maar ook deze startende ondernemers zijn vaak op zoek naar hulp of ondersteuning bij hun dienstverlening en bieden dus kansen voor freelancers en zzp’ers.



Kortings acties

E 8.25 Euro COUPON discount


Actuele Korting Code Acties

back to top