Hier volgen een aantal tips om via Linkedin potentiële afnemers of dealers te benaderen..
1 Maak een goed profiel
U wordt sneller door potentiële klanten of dealers gevonden met een goed profiel. Een geschikt profiel is volledig ingevuld en bevat alle trefwoorden waarop u gevonden wilt worden. Voor een internationale doelgroep is een Engelstalig profiel een must. U kunt eenvoudig een (extra) Engelstalig profiel maken via ‘Edit Profile’ en dan ‘Create your profile in another language’ (rechts). .
2 Optimaal zoeken
U kunt klanten zoeken via de menu balk en via ‘Advanced’ kunt u heel gericht zoeken, bijvoorbeeld op basis van Keywords, Title, Industry, Relationship en Country. U kunt zoekopdrachten opslaan met ‘Save Search’ en krijgt dan wekelijks een overzicht op basis van uw criteria.
3 Experimenteer met uw advertenties
U kunt gebruik maken van advertenties op Linkedin. Zie : http://www.linkedin.com/advertising.
Raadpleeg Frequently Asked Questions. .
4 Sluit u aan bij de passende groepen
Via Linkedin groepen kunt u zien van welke groepen uw bestaande relaties gebruik maken en gericht zoeken op Linkedin groepen via de menu balk (rechts). Zoek een branche en filter eventueel op taal. Sommige groepen zijn open zodat u direct binnen kunt komen. maar de meeste groepen zijn gesloten en dan zal u moeten wachten op de goedkeuring van de Group Owner.
Uit ervaring blijkt dat groepen met 300 tot 3.000 members het meest effectief zijn als het gaat om aandacht, interactie en leads. Andere groepen zijn vaak te klein of juist te groot. Kijk goed naar de profiel omschrijving van de groep want dat geeft een indicatie of het wel/niet interessant voor u kan zijn . U kunt zich aanmelden bij maximaal 50 groepen. Bij elke groep kunt u via ‘Settings’ aangeven hoe vaak u geïnformeerd wilt worden. Stop met de groepen die na een tijd niet interessant blijken en ga dan op zoek naar nieuwe groepen.
.
Leg via Linkedin groepen contact met nieuwe relaties. Focus op de top 5 beste groepen en de meest populaire discussies. Kijk elke week wie wat zegt en neem deel aan discussies of start er één op die de aandacht trekt. Nodig interessante mensen uit op basis van hun reacties en refereer daar kort aan.
5 Gebruik een Landing Page
Een manier om in contact te komen met potentiële klanten of dealers, is door gebruik te maken van een webpagina die erop gericht is om bezoekers over te halen enkele contactgegevens achter te laten in ruil voor iets bijzonders, zoals een gratios e book, prospectus of aanbieding. Vanuit Linkedin kunt u mensen uitnodigen die Landing Page te bekijken maar zorg dat de toegevoegde waarde vooraf duidelijk is.
6 Upgrade uw account
Upgraden is vooral interessant voor Recruiters en Headhunters, maar ook voor bedrijven die hun netwerk uit willen breiden. De betaalde versie biedt meer mogelijkheden om mensen te vinden en direct te benaderen. U kunt uw Linkedin account upgraden via Settings. Klik bij ‘Upgrade’ voor de verschillende mogelijkheden.
7 Zoek naar Linkedin Events
Steeds meer mensen laten zien naar welke evenementen ze gaan, een beurs of seminar over een bepaald onderwerp of uit een bepaalde branche of in een regio. Kijk hiervoor bij de menu balk bij ‘More > Events’. Klik op ‘Find Events’ en bekijk wie deze events gaan bezoeken en beoordeel of u daarmee in contact wilt komen.
8: Linkedin Answers
Via Linkedin Answers kunt U mensen vinden die invloedrijk zijn op basis van de gewaardeerde antwoorden. Kijk in het menu bij; ‘More > Answers’. U kunt zoeken op vragen en de best gegeven antwoorden. Zie hiervoor ‘Advanced Answers Search’ om klanten en dealers op het spoor komen.
Deze optie is uitermate geschikt om nieuwe internationale relaties te vinden.
Linkedin Tips
Linkedin groepen ontwikkelen en beheren
Linkedin optimaal gebruiken tips
Linkedin klanten en afnemers vinden
Linkedin applicaties
Linkedin tips voor een goede discussie
Keywords
Linkedin Answers
Hoe kun je klanten vinden via LinkedinLinkedin tips Klamnten vinden via advances search Linkedin B2B B2C Bloggen Boeken Budget Case Cases E-mail Facebook gebruik groepen Implementatie Infographic kansen Klanten Kosten Leads Linkedin Management marketing Modellen Nederland onderzoek Ontwikkeling Organisatie praktijk Project Rendement Resultaat ROI Sales Social Media Social Media Beleid Social Media Marketing Statistieken strategie succes Tactieken Time management Tips Tools Twitter verschillen Voorbeeld Zakelijk
Geen opmerkingen:
Een reactie posten