Freelance Nederland


Freelance Nederland, de grootste marktplaats voor zzpers freelancers,ondernemers en werkgevers van Nederland, schrijf u vandaag nog gratis in!


woensdag 12 oktober 2011

Linkedin groepen beheren en ontwikkelen







Hoe beheer en ontwikkel je een Linkedin groep


Succesvol Linkedin groepen beheren en ontwikkelen

Linkedin heeft meer dan 55.000 Nederlandstalige groepen maar helaas wordt niet iedere Linkedin groep goede beheerd. Leden zien vaak te veel informatie die ze niet relevant vinden en ervaren een information overload. De kans is groot dat ze niet participeren en de groep negeren of zelfs verlaten.

Hier volgen tips voor een goed beheer en de ontwikkeling van bestaande en nieuwe Linkedin groepen.


1 Bepaal het doel en de doelgroep

Hoe specifieker het doel, hoe beter de (nieuwe) leden de groep zullen waarderen en hoe groter de kans op participatie. Het delen van kennis is de meest voorkomende reden waarom een groep wordt opgericht. Men kan onderscheid maken tussen kennis deling binnen een vakgebied, organisatie of regio. Daarnaast zijn er ook meer specifieke doeleinden mogelijk (of een combinatie daarvan):

Het uitwisselen van leads
Kennisuitwisseling binnen een project
Productinnovatie en -optimalisatie
Het werven van personeel
Follow-up van een initiatief
Promotie van een product of dienst
Klantenbinding

Afhankelijk van het doel kan de doelgroep bestaan uit: collega’s, vrijwilligers, klanten, leveranciers, partners, vakgenoten, studiegenoten en mensen uit dezelfde regio.

2 Toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen

Bij nieuwe groepen moet de Group Owner de eerste maanden op zijn minst de toegevoegde waarde moeten laten zien en duidelijk maken wat het voordeel is
voor de groepsleden? zoals unieke content,productinformatie, promoties of discussies over specifieke onderwerpen. Als het onderscheidend vermogen onvoldoende is, zullen de leden de groep minder intensief volgen en misschien zelfs verlaten. De relevantie en het onderscheidend vermogen is bepalend voor het succes van de groep.

3 Activeren en cultiveren van de groep

Slechts 10% van de internet gebruikers is meer of minder actief en participeert. Het overgrote deel consumeert de aangeboden informatie. Het activeren en cultiveren van een community kunt u vergelijken met het proces in de akkerbouw: bewerken, zaaien, onderhouden en oogsten.

Maak een kalender met onderwerpen waarover u wilt communiceren

Start uitdagende) discussies om reacties uit te lokken

Publiceer unieke content en verspreid deze alleen via de groep

Vraag leden in welke onderwerpen ze geïnteresseerd zijn

Leg een relatie tussen offline gebeurtenissen en de groep


4 Kwaliteit en kwantiteit

Vaak schiet men het doel voorbij zodra de kwantiteit een doel op zichzelf dreigt te worden want dan word de binding met de groep steeds zwakker.

Enkele tips om de kwaliteit van (grote) groepen te borgen:

Communiceer en handhaaf duidelijke regels en uw doel (Group Rules)
Heet nieuwe leden welkom en wijs op het doel en de regels (Templates)
Maak een bewuste keuze tussen open en gesloten groepen
Zoek Group Managers voor ondersteuning bij het beheer
Verwijder gedateerde Discussies en Vacatures
Maak gebruik van subgroepen

5: Promotie van een Linkedin groep

Laat de omvang van een Linkedin groep nooit de belangrijkste drijfveer zijn want op die manier wordt een groep nooit echt geadopteerd en is de binding erg zwak.

Promotie van Linkedin groepen is o.a. mogelijk via:

E-mail nieuwsbrieven
Websites
Presentaties
QR codes
Evenementen
Social Media

Tip:


Linkedin Tips

Linkedin groepen ontwikkelen en beheren
Linkedin optimaal gebruiken tips
Linkedin klanten en afnemers vinden
Linkedin applicaties
Linkedin tips voor een goede discussie

Keywords

Hoe ontwikkel je een linkedin groep
Linkedin groepen ontwikkelen
Linkedin groepen beheren
Groepsbeheer Linkedin
Groepsontwikkeling Linkedin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ad


Gratis gids met zzp tips

Schrijf u vandaag gratis in op de grootste ZZP & Freelance Marktplaats van Nederland.



U kunt via deze bovenstaande banner met de Dokteronline EXTRA 7 Euro COUPON code, alle producten van Docteronline bestellen met 7 euro extra korting bovenop de al geldende acties, en deze snel en discreet thuisbezorgd krijgen.

Freelance Termen



freelance


zonder een vaste arbeidsovereenkomst, niet in vaste dienst


kleine zelfstandige ondernemer die in opdracht diensten verleend


Zonder vast werkverband


Freelance is het werken voor een persoon, project of bedrijf zonder vast dienstverband aan te gaan. Een persoon die op freelance basis werkt wordt een freelancer genoemd.


Zonder duurzaam contract

Wanneer je werkt als freelancer, werk je zonder vast werkverband ofwel dienstverband. Een freelancer is niet in vaste dienst en werkt zonder arbeidsovereenkomst.

Freelance Markt Groeit



Schrijf u vandaag gratis in! op de grootste ZZP & Freelance Marktplaats van Nederland.

ZZP Groei Nederland

Uit de laatste cijfers blijkt dat de freelancemarkt aantrekt, wat meer kansen biedt voor ondernemende mensen die een eigen bedrijf willen starten.

Volgens de Freelance Markt Index (FMI) van Freelance.nl blijkt dat de markt voor freelancers zich positief ontwikkelt. De FMI is gebaseerd op een analyse van cijfers van het Centraal Bureau van de Statistiek (CBS), de Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU) en van Freelance.nl.

Stijging zet door

Over de het afgelopen jaar steeg de index van 213 naar 240 punten, dankzij met name de flexibeler wordende arbeidsmarkt.

Rob Bergers, directeur van Freelance.nl, verklaard dat opdrachtgevers en opdrachtnemers flexibelere projecten wensen. Doordat het werkaanbod groeit, stijgt ook het aantal freelancers en zzp’ers, aldus Bergers.

Freelance.nl ziet met name in de ICT-sector meer opdrachten en verwacht dat deze markt ook in 2015 zal blijven groeien maar ook in de financiële sector en de techniek gingen werkgevers het afgelopen jaar vaker aan de slag met flexibeler personeel.

Meer opdrachten

Voor Freelancers en zzp’ers is het afgelopen jaar het aantal opdrachten gemiddeld met ruim 12% gestegen. Dit is volgens Freelance.nl te danken aan een verbetering van de economie, maar ook de acceptatie van bedrijven dat werk anders ingedeeld kan worden.

Eerder al bleek dat freelancers hun omzet fors hebben zien stijgen.

Eigen bedrijf starten

De stijgende vraag naar flexibelere arbeidskrachten en de stijgende inkomsten bieden meer kansen voor mensen die hun eigen bedrijf willen starten. Volgens recente cijfers van het CBS blijkt dat inmiddels meer mensen een eigen bedrijf starten dan een faillissement vragen en daarmee wordt ingesprongen op de toenemende behoefte van bedrijven naar flexibeler personeel, maar ook deze startende ondernemers zijn vaak op zoek naar hulp of ondersteuning bij hun dienstverlening en bieden dus kansen voor freelancers en zzp’ers.



back to top